Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Krajowe Międzysektorowe Studia Doktoranckie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku.
  • Ostatnia zmiana 15.05.2024 przez Dział Projektów Pomocowych

    Krajowe Międzysektorowe Studia Doktoranckie na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku

     

    O projekcie

    Celem głównym projektu jest zwiększenie oferty kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinach nauk medycznych poprzez wprowadzenie i realizację na UMB nowych, kluczowych dla gospodarki i społeczeństwa Międzysektorowych Studiów Doktoranckich wraz z działaniami uzupełniającymi, które mają na celu podwyższenie kompetencji zawodowych i społecznych co najmniej 7 doktorantów, którzy uzyskają do 2023 r. stopień doktora oraz zapewnienie możliwości komercjalizacji uzyskanych przez nich wyników badań do gospodarki Polski, Europy i świata.

    Okres realizacji projektu: 01.03.2018  - 31.01.2023

    Wartość projektu: 1 285 532,40 zł

     

    Zadania w projekcie:

    1. Mentoring uczestników studiów doktoranckich

    Realizacja mentoringu na celu rozwinięcie umiejętności zawodowych przygotowujących do prac
    o charakterze badawczo-rozwojowych, z naciskiem na aspekt praktyczny. Mentorami będą pracownicy przedsiębiorstw, którzy wykorzystają swoją wiedzę, doświadczenie, będą wspierać doktoranta, otwierając nowe możliwości działania i rozwoju. Przewidziano 210h mentoringu na doktoranta, średnio 6 h w miesiącu.

     

    2. Szkoła letnia

    W dniach 9-13 września 2019 została zorganizowana 5-dniowa szkoła letnia.

    Relacja ze szkoły letniej dostępna TUTAJ.

     

    Program:

    I. Spotkania z przedsiębiorczością

    • Czy warto być przedsiębiorcą?
    • Przedsiębiorczość w praktyce.

     

    II. Aplikowanie i zarządzanie projektem

    • Źródła finansowania projektów badawczych.
    • Zasady aplikowania, konstruowanie wniosku: cele, wskaźniki, konstrukcja budżetu,
    • harmonogram, analiza ryzyka, dokumentowanie wydatków i rozliczania projektu.

     

    III. Rozwój umiejętności miękkich

    • Metoda Design Thinking.
    • Rozwój m.in. umiejętności kreatywnego myślenia, komunikacji, autoprezentacji, kompetencji osobistych i społecznych oraz pracy w zespole, myślenie modelem biznesowym.

     

    IV. Sztuka autoprezentacji

    • Model biznesowy Canvas – zajęcia mające na celu oszacowanie strategii wprowadzenia produktu na rynek, stworzenie modelu biznes. produktu, co umożliwi poznanie słabych i mocnych stron własnego produktu.
    • Spotkanie z opiekunami naukowymi i przedsiębiorcami.

     

    V. Znaczenie innowacji w medycynie:

    • Wielowymiarowość innowacji w medycynie.
    • Mosty między nauką a biznesem, wymiana doświadczeń i pomysłów.
    • Sztuka autoprezentacji.

     

    3. Kolegialna opieka nad przebiegiem pracy doktorskiej

    Kolegialna opieka nad doktorantem obejmuje opiekuna naukowego oraz przedstawiciela otoczenia społeczno-gospodarczego. Wynika to z ponadprzeciętnego programu studiów, realizującego aspekt aplikacyjny. Zorganizowane zostaną dodatkowe sesje, mające na celu nadzór nad procesem badawczym.

     

    4. Grant na  prowadzenie pracy badawczo-wdrożeniowej

    Doktoranci otrzymali środki finansowe na granty w drodze konkursu, w zależności od uzyskanej liczby pkt:

    • I - 60 000 zł (3 wnioski),
    • II - 50 000 zł 3 wnioski),
    • III - 40 000 zł (4 wnioski).

    Z grantu finansowane są m.in.: odczynniki, materiały do badań, tłumaczenia, korekty językowe, statystyki, druk plakatów na konferencje, opłaty konferencyjne, udział w targach.