Projekt pn.: „Przedmioty przyrodnicze – kluczem do zawodów przyszłości. Wyższa jakość kształcenia przedmiotów chemiczno-biologicznych w I LO w Białymstoku dzięki nauczaniu poprzez eksperyment i współpracy z jednostką naukowo-badawczą” współfinansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020. Działanie 3.1. Kształcenie i edukacja, Poddziałanie 3.1.2 Wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej w zakresie kształcenia ogólnego, ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych, nr umowy: UDA-RPPD.03.01.02-20-0166/15 z dn. 11.07.2017
- Okres realizacji projektu: wrzesień 2017 - czerwiec 2019
- Wartość projektu: 368 839,60 zł
- Kierownik projektu: prof. dr hab. Elżbieta Skrzydlewska
- LIDER - Uniwersytet Medyczny w Białymstoku.
- PARTNER - I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Białymstoku
Celem głównym projektu był wzrost jakości kształcenia w I LO w Białymstoku w obszarze rozwoju kompetencji, umiejętności i zainteresowań 176 uczniów i uczennic kl. I-III o profilu przyrodniczym i medycznym w zakresie nauk przyrodniczych poprzez wdrożenie nauczania chemii i biologii w oparciu o metodę eksperymentu, przeszkolenie kadry nauczycielskiej, rozwój współpracy szkoły ze środowiskiem naukowym.
Główne zadania realizowane w ramach projektu:
- Zadania UMB - prowadzenie zajęć z biologii i chemii w salach i laboratoriach UMB oraz przeszkolenie nauczycieli przedmiotów przyrodniczych z I LO prowadzone przez wykładowców UMB
- Zadania I LO - prowadzenie zajęć z chemii metodą eksperymentu, prowadzenie zajęć rozwijających postawę kreatywną, przedsiębiorczą, uczących pracy w zespole, a także doradztwo edukacyjno-zawodowe dla uczniów kl. III biorących udział w projekcie.
Podsumowanie realizacji projektu:
wsparciem w ramach projektu objęto ogółem 191 osób, w tym 183 uczniów I LO w Białymstoku oraz 8 nauczycieli przedmiotów przyrodniczych I LO w Białymstoku.
W ramach projektu uczniowie wzięli udział w:
1. zajęciach doskonalących z chemii w salach I LO, prowadzonych metodą eksperymentu,
2. zajęciach z biologii i chemii dla uczniów zdolnych prowadzonych metodą eksperymentu na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku,
3. zajęciach rozwijających właściwe postawy/umiejętności uczniów,
4. doradztwie edukacyjno-zawodowym dla klas maturalnych.
Nauczyciele otrzymali natomiast wsparcie w postaci szkolenia z zakresu metod kształcenia opartej na eksperymencie, w oparciu o bazę i doświadczenie Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
EFEKTY REALIZACJI projektu (osiągnięte wskaźniki):
- 183 osoby - liczba uczniów objętych wsparciem w zakresie rozwijania kompetencji kluczowych lub umiejętności uniwersalnych w programie,
- 179 osób - liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe lub umiejętności uniwersalne po opuszczeniu programu,
- 8 osób - liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu programu,
- 70 osób - liczba uczniów, którzy ukończyli zajęcia z doradztwa edukacyjno-zawodowego,
- 70 sztuk - ilość opracowanych Indywidualnych Planów Edukacyjno-Zawodowych -
- 179 osób - liczba uczniów, którzy ukończyli zajęcia rozwijające właściwe postawy, umiejętności.