Deklaracja dostępności
Uniwersytet Medyczny w Białymstoku zobowiązuje się zapewnić dostępność wirtualnego spaceru zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do wirtualnego spaceru Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku virtualwalk.umb.edu.pl.
Data publikacji serwisu internetowego: 2022-06-02
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2022-06-02
Wirtualny spacer jest częściowo zgodny z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:
- Część fotograficzna spaceru zrealizowana w technologii skanowania 3D nie ma możliwości wprowadzania usprawnień dotyczących dostępności.
- Niektóre elementy wirtualnego spaceru mogą posiadać zbyt mały kontrast.
- Ze względu na bardzo dużą liczbę zdjęć panoramicznych zrezygnowano z wprowadzenia części uogólnień w celu usprawnienia szybkości wczytywania poszczególnych elementów z serwera i ogólnego komfortu pracy.
- W serwisie może występować zaburzona hierarchia nagłówków.
- W wirtualnym spacerze można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
- Obracanie panoram jest możliwe z poziomu klawiatury poprzez wykorzystanie strzałek, przycisków nawigacyjnych WSAD oraz skrótów do powiększeń poszczególnych panoram (przyciski A-Z). Brak jednoliterowych skrótów klawiszowych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2022-06-02. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Osobą kontaktową w sprawach związanych z dostępnością wirtualnego spaceru jest Jakub Wszeborowski. W przypadku problemów z dostępnością wirtualnego spaceru prosimy o kontakt: e-mail: welcome@umb.edu.pl, telefon 85 686 51 76. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.