Projekt pn. „Wyższa jakość kształcenia kluczem do rozwoju UMB” współfinansowany został przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, IV. Szkolnictwo wyższe i nauka,Działanie 4.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy, Poddziałanie 4.1.1 Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni, nr umowy: UDA-POKL.04.01.01-00-043/09-00 z dn. 18.11.2009.
- Okres realizacji projektu: październik 2009 - czerwiec 2013
- Wartość projektu: 4 984 160,00 zł
- Kierownik projektu: mgr Anna Daszuta-Zalewska (2009-2012)
- Kierownik projektu: mgr Monika Siemion (2013)
Ogólnym celem projektu była budowa potencjału rozwojowego UMB i umocnienie jego pozycji konkurencyjnej na europejskim rynku uczelni medycznych. Realizacja ceIu ogóInego możliwa była dzięki osiągnięciu następujących CELOW SZCZEGÓŁOWYCH:
- Podniesienie jakości kształcenia na Oddziale Anglojęzycznym UMB poprzez uczestnictwo pracowników dydaktycznych w kursach j. angielskiego prowadzonych w latach 2009-2013;
- Rozwój potencjału dydaktycznego i naukowego Uczelni poprzez realizację w latach 2009-2013 wewnętrznego systemu stypendialnego, staże i szkolenia dla pracowników na stanowiskach technicznych ze stopniem naukowym, doktorantów, dr, dr hab. i profesorów UMB w wiodących ośrodkach krajowych i zagranicznych, oraz pozyskiwanie wysokiej klasy wykładowców zagranicznych w zakresie wybranej tematyki specjalistycznej;
- Rozszerzenie oferty edukacyjnej UMB poprzez realizację w latach 2010-2012 specjalistycznych szkoleń z biostatystyki, bioinformatyki i genomiki dla lekarzy, farmaceulów, analityków medycznych i mgr pielęgniarstwa. Przyczyniło się to do rozwoju profesjonalnej kadry posiadającej wiedzę umożliwiającą uczestniczenie w badaniach naukowych z zakresu biologii molekularnej, farmakogenomiki i nutrigenomiki.
Wsparciem objęto ogółem 439 pracowników UMB w tym: pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, "młodych" doktorów, pracowników technicznych ze stopniem naukowym, pracowników technicznych ze stopniem naukowym prowadzących dydaktykę z trzech wydziałów UMB
W ramach projektu realizowano PIĘĆ ZADAŃ:
- Zadanie 1 (Kursy języka angielskiego).
- Zadanie 2 (Stypendia naukowe, staże i szkolenia oraz wizyty studyjne).
- Zadanie 3 (Kursy w zakresie biostatystyki oraz bioinformatyki i genomiki).
- Zadanie 4 (Zarządzanie projektem).
- Zadanie 5 (Promocja projektu).
Efekty projektu w liczbach:
- 439 pracowników UMB (pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, "młodych" doktorów, pracowników technicznych ze stopniem naukowym, pracowników technicznych ze stopniem naukowym prowadzących dydaktykę z trzech wydziałów UMB), w tym:
- 340 pracowników dydaktycznych ukończyło kurs języka angielskiego,
- 79 osób otrzymało stypendia naukowe (doktoranci i młodzi doktorzy),
- 135 pracowników kadry dydaktycznej odbyło staż w uznanych ośrodkach krajowych lub zagranicznych,
- zrealizowano 3 specjalistyczne szkolenia w zakresie biostatystyki, bioinformatyki i genomiki,
- 123 osoby ukończyły specjalistyczne szkolenia w zakresie biostatystyki, bioinformatyki i genomiki (analitycy medyczni, lekarze, farmaceuci oraz absolwenci WNoZ).