1. Wszczęcie postępowania w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego wszczyna się na wniosek składany przez kandydata do Uczelni za pośrednictwem Rady Doskonałości Naukowej.
W związku z wytycznymi RDN, wniosek powinien zawierać:
b) Autoreferat przedstawiający opis kariery zawodowej oraz istotnej aktywności naukowej, realizowanej w więcej niż jednej uczelni, instytucji naukowej w szczególności zagranicznej, wraz z kopiami dokumentów potwierdzającymi określone osiągnięcia, w szczególności dotyczących staży naukowych, grantów, publikacji powstałych w wyniku prowadzenia badań w więcej niż jednej jednostce naukowej;
c) Wykaz osiągnięć naukowych stanowiących znaczny wkład w rozwój określonej dyscypliny;
d) Kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie stopnia doktora.
2. RDN dokonuje oceny formalnej wniosku oraz przekazuje go Uczelni w terminie 4 tygodni od dnia jego otrzymania.
3. Po wstępnej ocenie wniosku, Rada Kolegium Nauk Farmaceutycznych przekazuje go wraz ze swoja opinią Senatowi.
4. Senat podejmuje uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie przedmiotowego postępowania.
5. Rada Doskonałości Naukowej po otrzymaniu uchwały, wyznacza 4 członków komisji habilitacyjnej.
6. Rada Kolegium Nauk Farmaceutycznych, w głosowaniu tajnym, wyznacza kandydatów na członków komisji habilitacyjnej i przedstawia ich Senatowi.
7. Na posiedzeniu Senatu, zostaje powołany skład komisji habilitacyjnej:
- 4 członków wyznaczonych przez RDN (przewodniczący i 3 recenzentów),
- 2 członków, posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytułu profesora, zatrudnionych w Uczelni, w tym sekretarz,
recenzent posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora oraz aktualny dorobek naukowy lub artystyczny i uznaną renomę, w tym międzynarodową, niebędący pracownikiem Uczelni.
8. Recenzenci w terminie 8 tygodni od dnia otrzymania wniosku sporządzają recenzje oraz przesyłają je do dziekanatu.
9. W terminie 6 tygodni od dnia otrzymania recenzji, komisja habilitacyjna podejmuje uchwałę zawierającą opinię w sprawie nadania stopnia doktora habilitowanego oraz przekazuje ją Senatowi.
10. W terminie miesiąca od dnia otrzymania uchwały, Senat nadaje stopień doktora habilitowanego albo odmawia jego nadania.
Wytyczne RDN:
W wersji papierowej składane są tylko dokumenty ściśle formalne:
- wniosek
- dane kontaktowe
- dyplomy
- autoreferat
- wykaz osiągnięć naukowych
- analiza bibliometryczna
Pozostałe dokumenty (kopie publikacji stanowiących główne dzieło, zaświadczenia, inne dokumenty w postaci potwierdzeń szkoleń, udziałów w grantach naukowych etc.) nagrywane powinny być na nośniki elektroniczne typu pen drive.
Zalecane jest składanie dokumentów w koszulkach, najlepiej w zwykłej teczce wiązanej, nie tłumaczenie na język angielski oraz ograniczenie do minimum, czyli do w/w dokumentów w wersji papierowej.
Proszę nie bindować dokumentów.
UWAGA! W związku ze zmianami wprowadzonymi Ustawą z dnia 13 stycznia 2023 roku o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce oraz niektórych innych ustaw: Od 1 października 2023 r. przeprowadzenie Kolokwium habilitacyjnego przez Komisję habilitacyjną jest obligatoryjne.
W przypadku postępowań habilitacjnych wszczętych i niezakończonych do dnia 30 września 2023 roku - nie ma obowiązku przeprowadzania Kolokwium habilitacyjnego,