Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin dydaktyczny kierunku lekarsko-dentystycznego w Zakladzie Propedeutyki Stomatologii.
  • Ostatnia zmiana 10.09.2024 przez Zakład Propedeutyki Stomatologii

    Regulamin dydaktyczny kierunku lekarsko-dentystycznego w Zakladzie Propedeutyki Stomatologii

    REGULAMIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

     

    W ZAKŁADZIE PROPEDEUTYKI STOMATOLOGII UMB

    Kierunek lekarsko-dentystyczny

     

    1. Każdy student zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania regulaminu zajęć dydaktycznych oraz przepisów BHP obowiązujących w Zakładzie Propedeutyki Stomatologii.

    2. Ćwiczenia odbywają się w grupach dziekańskich pod opieką asystenta wg harmonogramu. Składają się z części teoretycznej i praktycznej (na symulatorze fantomowym).

    3. Na ćwiczeniach obowiązują standardowe środki ochrony osobistej stosowane w gabinecie stomatologicznym: ubranie lekarskie dwuczęściowe lub długi fartuch, obuwie na zmianę. W trakcie części praktycznej obowiązuje: maseczka na usta i nos, przyłbica ochronna stomatologiczna i rękawiczki jednorazowe. Dłuższe włosy muszą być związane, paznokcie krótko obcięte.

    4. Student powinien być teoretycznie przygotowany do zajęć zgodnie z programem szczegółowym udostępnionym studentom w Zakładzie (także na stronie internetowej Zakładu).

    5.  Każde zajęcia kończą się zaliczeniem części teoretycznej oraz praktycznej.

    6. Wszystkie zajęcia przewidziane w planie studiów (wykłady, ćwiczenia i seminaria) są obowiązkowe. Nieobecność studenta na ćwiczeniach może być usprawiedliwiona wyłącznie na podstawie zwolnienia lekarskiego lub urlopu dziekańskiego. Odrobienie nieobecności usprawiedliwionych jest obowiązkowe i odbywa się po uzgodnieniu z asystentem prowadzącym zajęcia.

    7. Ze względu na ograniczoną liczbę stanowisk pracy nie ma technicznych możliwości odrabiania zaległości praktycznych i nieusprawiedliwionych nieobecności.

    8. Studenci dbają o sprzęt i otrzymane pomoce dydaktyczne oraz odpowiadają za swoje stanowisko pracy.

    9. Sprzęt oraz komplet narzędzi po zakończonej pracy powinny być oczyszczone, uporządkowane oraz odstawione na miejsce. Za wydawanie i odbieranie narzędzi oraz porządek w sali odpowiada dyżurny. Po każdych zajęciach sprzęt podlega sprawdzeniu przez asystenta.

    10. Podstawą do zaliczenia każdego przedmiotu jest: uzyskanie zaliczenia wymaganego materiału oraz praktyczne wykonanie określonych procedur zabiegowych.

    11. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej z zaliczenia ćwiczenia, seminarium lub bloku ćwiczeń lub w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na ćwiczeniach studentowi przysługuje możliwość 2-krotnego poprawiania oceny w ciągu 14 dni od uzyskania oceny niedostatecznej. Brak poprawy skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej i niezaliczeniem przedmiotu (niedopuszczeniem do egzaminu/zaliczenia końcowego).

    12. Egzamin końcowy z przedmiotu Nauczanie przedkliniczne jest przeprowadzany w formie testu jednokrotnego wyboru (ocena pozytywna powyżej 60% poprawnych odpowiedzi). Zaliczenie końcowe z przedmiotu Ergonomia w stomatologii jest w formie pisemnej. Zwolnienia z egzaminu i zaliczenia końcowego nie przewiduje się. Studentowi przysługują dwa terminy egzaminu poprawkowego oraz zaliczenia końcowego.  

    13. Student ma prawo wglądu do prac pisemnych (sprawdzianów, kolokwiów, prac zaliczeniowych i egzaminacyjnych) po ustaleniu terminu z kierownikiem jednostki lub osobą przez niego wyznaczoną i w obecności kierownika jednostki lub osoby przez niego wyznaczonej.

    14. Wyniki egzaminu z Nauczania przedklinicznego zostaną podane na platformie edukacyjnej.