REGULAMIN DYDAKTYCZNY
ZAKŁADU PRAWA MEDYCZNEGO I DEONTOLOGII LEKARSKIEJ UMB
§ 1
postanowienia ogólne
art.1
ust. 1 Regulamin Zakładu Prawa Medycznego i Deontologii Lekarskiej UMB (dalej jako: ZPMiDL UMB) jest zgodny z Ogólnym Regulaminem Studiów na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku oraz prawem powszechnie obowiązującym;
ust. 2 Studenci oraz inni uczestnicy zajęć obowiązani są do przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego, źródeł prawa wewnętrznego oraz innych zakładowych źródeł prawa w szczególności regulaminów, instrukcji oraz, niezależnie od ich formy, poleceń doraźnych pochodzących od upoważnionych osób i organów a nadto obowiązani są do postępowania zgodnego z dobrymi obyczajami, zasadami współżycia społecznego oraz utrwalonymi zwyczajami);
§ 2
postanowienia szczegółowe
art. 2
Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w formie harmonogramem przewidzianej w szczególności są to: wykład, ćwiczenia albo seminaria;
art. 3
Studenci oraz inni uczestnicy obowiązani są do rzeczowego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach związanych z ich tokiem studiów prowadzonych przez ZPMiDL UMB. W szczególności Student powinien być przygotowany na każde, zaplanowane harmonogramem, zajęcia w oparciu o obowiązujące pozycje literatury oraz zalecenia prowadzącego przedmiot;
art. 4
Ewentualne odrobienie zaległości powstałych na skutek nieobecności Studenta podczas zajęć określa prowadzący dany przedmiot po zasięgnięciu opinii Kierownika lub osoby pełniącej funkcję Kierownika ZPMiDL UMB (dalej jako: Kierownik ZPMiDL);
art. 5
Nieobecność na zajęciach dydaktycznych należy usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, najpóźniej na pierwszych zajęciach, w których uczestniczy Student po okresie nieobecności. W przypadku nieobecności z przyczyn zdrowotnych obowiązuje zaświadczenie lekarskie, a w przypadkach losowych – zaświadczenie odpowiednich władz;
art. 6
Student ma możliwość uzyskania wszelkich możliwych pomocy naukowych oraz informacji dostępnych w ZPMiDL UMB a służących poszerzeniu wiedzy w zakresie danego przedmiotu nauczania albo załatwieniu spraw organizacyjnych;
art. 7
Zajęcia dydaktyczne przebiegają według przedstawionego harmonogramu, obejmującego poszczególne działy tematyczne według sylabusa przedmiotu. Ewentualna zmiana terminów realizacji zajęć powinna być uzgodniona wcześniej z osobą odpowiedzialną za realizację przedmiotu (Koordynator przedmiotu), wyznaczoną na dany rok akademicki przez Kierownika ZPMiDL UMB.
art. 8
Zajęcia dydaktyczne odbywają się w miejscach określonych planem zajęć (obiekty dydaktyczne UMB). Polegają na metodach podających z użyciem słów (wykłady informacyjne) oraz metodach aktywizacyjnych.
art. 9
Zaliczenia, egzaminy oraz inne formy sprawdzania wiedzy przybierają formę pisemną. W wyjątkowych wypadkach uzasadnionych okolicznościami – stwierdzanymi przez Kierownika ZPMiDL UMB – przeprowadza się egzamin ustny. Z egzaminu ustnego sporządza się protokół uproszczony.
art. 10
Przy egzaminach stosuje się następujące oceny: bardzo dobrze (5,0); ponad dobrze (4,5); dobrze (4,0); dość dobrze (3,5); dostatecznie (3,0); niedostatecznie (2,0);
art. 11
ust. 1 Informowanie zdających o uzyskanych wynikach egzaminów i zaliczeń odbywa się z zachowaniem przepisów o ochronie danych osobowych w brzemieniu obowiązującym w dacie ogłaszania wyników.
ust. 2 Student ma prawo wglądu do ocenionego zaliczenia, egzaminu pisemnego oraz innych pisemnych form sprawdzania wiedzy. Wgląd odbywa się w terminie i miejscu określonym przez Kierownika ZPMiDL w obecności upoważnionego pracownika lub pracownika sekretariatu ZPMiDL UMB.
art. 12
Ponadto Studenci obowiązani są do:
- utrzymywania schludnego wyglądu;
- zmiany obuwia oraz przestrzegania regulaminów infrastruktury UMB;
- pozostawania w salach dydaktycznych wyłącznie w obecności uprawnionych osób;
- punktualnego stawiennictwa na zajęciach dydaktycznych;
- wykonywania poleceń pracowników prowadzących zajęcia;
- dbania o porządek i powierzony sprzęt;
- nieopuszczania sali dydaktycznej w trakcie zajęć – bez zgody prowadzącego;
- wyłączania telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych na czas zajęć dydaktycznych;
- przestrzegania zasad BHP i P/POŻ;
- niezwłocznego zawiadamiania nauczyciela akademickiego lub pracownika obsługi infrastruktury o wszelkich niepokojących, w tym przestępnych, wypadkach podczas zajęć i w związku z nimi;
- pokrycia kosztów wynikających ze szkód materialnych spowodowanych zawinionym postępowaniem niezgodnym z przepisami;
- niezwłocznego powiadomienia Kierownika ZPMiDL UMB o wystąpieniu wątpliwości związanych z rzetelnością zaliczeń lub egzaminów;
§ 3
postanowienia końcowe
art. 13
Wątpliwości związane z wykładnią niniejszego regulaminu rozstrzyga niezwłocznie, również w formie korespondencyjnej, Kierownik ZPMiDL UMB;
art. 14
Zmiany w niniejszym regulaminie wymagają – pod rygorem nieważności – formy pisemnej;