Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Tematyka zajęć i sylabus.
  • Ostatnia zmiana 26.09.2024 przez Studium Języków Obcych JUM

    Tematyka zajęć i sylabus

     

    Link do sylabusa:

    https://www.umb.edu.pl/wf/kosmetologia/informacje_dla_studentow/sylabusy

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025 (moduł 'Język angielski ogólny i zawodowy) na kierunku KOSMETOLOGIA rok I studia pierwszego stopnia, semestr I i II

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

     

    Tematyka

     

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba godzin

    Student Kosmetologii. Wybór przyszłego zawodu. Wprowadzenie terminologii akademickiej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku- historia i teraźniejszość; struktura uczelni; nazwy przedmiotów; tytuły naukowe na wyższej uczeni).

    Język autoprezentacji i argumentacji w oparciu o wybrane struktury gramatyczne.

    4

    Wprowadzenia podstawowej terminologii specjalistycznej z zakresu anatomii i fizjologii (podstawowe wiadomości dotyczące budowy ciała ludzkiego, jam ciała, układów, organów i ich funkcji).

    Język opisu struktury, funkcji i procesu.

    10

    Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej skóry (podstawowe wiadomości dotyczące budowy skóry, funkcji i chorób skóry).

    Język opisu.

    10

    Wprowadzenie terminologii z zakresu wyposażenia gabinetu kosmetycznego (funkcje i zastosowanie urządzeń).

    Język opisu i porównania.

    6

    Powtórzenie następujących wiadomościz zakresu grmatyki języka angielsiego: forma i użycie czasów teraźniejszych (Present Simple, Present Continuous, Present Perfect Simple, Present Perfect Continuous); forma i użycie czasów przeszłych (Past Continuous, Past Simple, Past Perfect Simple, Past Perfect Continuous); forma i użycie czasów przyszłych (Future Simple, struktura 'going to', Present Continuous, Present Simple, Future Continuous, Future Perfect Simple); forma i użycie zdań warunkowych (First, Second, Third and mixed Conditional); struktura i użycie mowy zależnej (reported speech) i zdań względnych ( relative clauses).

     

    22

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z analizą skóry twarzy.

    Język opisu.

    4

    Wprowadzenie podstawowej terminologii dotyczącej zabiegów kosmetycznych (opis zabiegu oczyszczania twarzy).

    Język opisu.

    4

     

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Gotowicka-Wolińska T., Patoka Z. M. "English for Beauty Therapists", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Wydanie II zmienione, Warszawa 2020
    2. Donesch-Jeżo E. "English for Medical Students and Doctors 1", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Kraków 2000
    3. Murphy R. “English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English”, Cambridge University Press, Cambridge 2019

     

    Literatura uzupełniająca:

    Wellman G. "The Heinemann English Wordbuilder", Heinemann International, Oxford 1989

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025 (moduł 'Język angielski zawodowy z elementami komunikacji w gabinecie kosmetycznym') na kierunku KOSMETOLOGIA rok I studia pierwszego stopnia, semestr I i II

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

    Tematyka

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba godzin

    Student Kosmetologii. Wybór przyszłego zawodu. Wprowadzenie terminologii akademickiej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku- historia i teraźniejszość; struktura uczelni; nazwy przedmiotów; tytuły naukowe na wyższej uczeni).

    Język autoprezentacji i argumentacji w oparciu o wybrane struktury gramatyczne.

    4

    Wprowadzenia podstawowej terminologii specjalistycznej z zakresu anatomii i fizjologii (podstawowe wiadomości dotyczące budowy ciała ludzkiego, jam ciała, układów, organów i ich funkcji).

    Język opisu struktury, funkcji i procesu.

    10

    Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej skóry (podstawowe wiadomości dotyczące budowy skóry, funkcji i chorób skóry).

    Język opisu.

    10

    Wprowadzenie terminologii z zakresu wyposażenia gabinetu kosmetycznego (funkcje i zastosowanie urządzeń).

    Język opisu i porównania.

    6

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z analizą skóry twarzy.

    Język opisu.

    6

    Wprowadzenie podstawowej terminologii dotyczącej zabiegów kosmetycznych (opis zabiegu oczyszczania twarzy).

    Język opisu.

    6

    Przeprowadzenie analizy potrzeb skóry w okresach: dojrzewania (trądzik- terminologia, przyczyny i leczenie) oraz ciąży i karmienia.

    Język opisu, porównania i argumentacji.

    6

    Wprowadzenia podstawowego nazewnictwa wybranych produktów naturalnych używanych w nowoczesnej kosmetologii (zioła, ich zastosowanie i możliwe działania niepożądane).

    Język opisu i instrukcji.

    6

    Wprowadzenie podstawowego słownictwa dotyczącego odżywiania (wpływ diety na wygląd; rola witamin i mikroelementów w utrzymaniu zdrowego wyglądu).

    Język opisu, porównania i argumentacji

    6

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Gotowicka-Wolińska T., Patoka Z. M. "English for Beauty Therapists", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Wydanie II zmienione, Warszawa 2020
    2. Donesch-Jeżo E. "English for Medical Students and Doctors 1", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Kraków 2000
    3. Murphy R. “English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English”, Cambridge University Press, Cambridge 2019

     

    Literatura uzupełniająca:

     

    Wellman G. "The Heinemann English Wordbuilder", Heinemann International, Oxford 1989