REGULAMIN OBOWIĄZUJĄCY NA ZAJĘCIACH (WYKŁADACH / ĆWICZENIACH / SEMINARIACH) PROWADZONYCH W SAMODZIELNEJ PRACOWNI KOSMETOLOGII UMB DLA STUDENTÓW KIERUNKU KOSMETOLOGIA I i II STOPNIA 2024/2025
A. INFORMACJE OGÓLNE
- Zajęcia z przedmiotów prowadzonych w Samodzielnej Pracowni Kosmetologii odbywają się zgodnie z planem studiów, dostępnym na stronie internetowej Wydziału.
- Harmonogramy i plany zajęć zamieszczone są w gablocie informacyjnej w Pracowni oraz na stronie internetowej Pracowni https://www.umb.edu.pl/wf/samodzielna-pracownia-kosmetologii
- Wykaz podręczników obowiązujących i zalecanych do opanowania materiału znajduje się w sylabusie do danego przedmiotu.
- Wiadomości mailowe Studenci wysyłają do pracowni i asystentów, posługując się tylko i wyłącznie uczelnianym adresem mailowym (....@student.umb.edu.pl).
B. INFORMACJE DOTYCZĄCE ZAJĘĆ
- Podczas pierwszego wykładu/ćwiczenia/seminarium Studenci zapoznają się z regulaminem Samodzielnej Pracowni Kosmetologii, regulaminem BHP oraz regulaminem przedmiotowym. Podpisując, zobowiązują się do ich przestrzegania.
- Odzież wierzchnią i obuwie należy zostawiać w szatni.
- Na ćwiczeniach obowiązują następujące zasady:
- zmiana obuwia jest obowiązkowa
- używanie czystego i wyprasowanego fartucha kosmetycznego, pod fartuchem należy nosić schludne i czyste ubrania odpowiednie jak do pracy w gabinecie kosmetycznym (tj. koszulki/podkoszulki/t-shirt, z krótki lub długim rękawem; nie zakładamy swetrów, koszul, golfów, itp. ubrań oraz proste getry/legginsy/spodnie)
- paznokcie powinny być krótkie i naturalne (bez akrylu, żelu czy lakieru hybrydowego dla studentów I roku; dla studentów II i III roku dopuszczona jest schludna stylizacja paznokci na krótko, nie dopuszcza się długich paznokci). Powyższe nie podlegają możliwości zgłoszenia nieprzygotowania. Nie zastosowanie się skutkuje odjęciem punktu z sumy kolokwiów wejściowych i odsunięciem od wykonywania czynności zabiegowych. Przy wielokrotnych nieprzygotowaniach i braku aktywności na zajęciach Student może nie uzyskać zaliczenia z przedmiotu.
- włosy spięte/upięte, tak aby nie przeszkadzały w pracy
- biżuterię należy zdjąć przed zajęciami, nie zostawiamy biżuterii na stolikach
- należy mieć przy sobie ręczniki do wycierania rąk
- na zajęcia z kosmetologii upiększającej należy przynieść ręczniki kąpielowe i klapki
- telefony komórkowe należy wyciszyć i pozostawić w torebce lub plecaku. Używanie tych urządzeń podczas zaliczeń (kolokwiów, egzaminów) jest zabronione i prowadzi do otrzymania oceny niedostatecznej, próby ściągania kończą się natychmiastowym zakończeniem zaliczenia z oceną niedostateczną.
- nagrywanie i robienie zdjęć jest dozwolone wyłącznie za zgodą asystenta prowadzącego zajęcia
- W przypadku problemów zdrowotnych, które uniemożliwiają wykonanie zabiegu kosmetycznego z powodu prowadzonego leczenia, prosimy o przedstawienie odpowiedniego zwolnienia lekarskiego asystentowi prowadzącemu zajęcia. Zwolnienie obowiązuje przez okres wskazany w zaświadczeniu. Uczestnictwo w zajęciach Studentki w ciąży jest dozwolone po przedstawieniu zaświadczenia od lekarza.
- Studenci mają możliwość zgłoszenia jednego nieprzygotowania indywidualnego (patrz pkt. B pkt. 3). Każde kolejne nieprzygotowanie skutkuje odjęciem punktów z sumy kolokwiów wejściowych i odsunięciem od wykonywania czynności zabiegowych. Przy wielokrotnych nieprzygotowaniach i braku aktywności na zajęciach Student może nie uzyskać zaliczenia z przedmiotu.
C. FORMY WYRÓWNYWANIA ZALEGŁOŚCI
- Obecność na wszystkich wykładach, seminariach i ćwiczeniach jest obowiązkowa.
- Jeśli student nie może uczestniczyć w zajęciach, należy usprawiedliwić nieobecność jak najszybciej po ustąpieniu przyczyny. Zwolnienie lekarskie należy dostarczyć osobiście do sekretariatu Samodzielnej Pracowni Kosmetologii. Przyjmowane będą jedynie zwolnienia lekarskie. ZWOLNIEŃ NIE NALEŻY WYSYŁAĆ NA POCZTĘ MAILOWĄ. Wyjątkowe przypadki będą rozpatrywane indywidualnie.
- Student jest zobowiązany do zaliczenia wszelkich zaległości wynikających z nieobecności (tj. np. kolokwia wejściowe i inne)
- W przypadku jednodniowej nieobecności, student ma obowiązek usprawiedliwić nieobecność w dniu kolejnym i odrobić zajęcia na ten sam temat z inną grupą, po wcześniejszym uzgodnieniu z asystentem prowadzącym. Nie ma możliwości odrobienia zajęć, jeśli na zajęciach jest omawiany inny temat niż ten, na którym student był nieobecny. W przypadku dłuższych nieobecności, Student ma obowiązek samodzielnie nadrobić zrealizowany w czasie zajęć materiał, a sposób ich odrobienia ustala się indywidualnie z asystentem prowadzącym zajęcia.
- Nieusprawiedliwiona nieobecność na zajęciach oznacza brak zaliczenia.
- Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia. Osoby spóźnione do 15 minut mogą przystąpić do kolokwium wejściowego, ale w skróconym czasie. Spóźnienia powyżej 15 minut skutkują brakiem punktów z kolokwium wejściowego, bez możliwości jego poprawy. Przy powtarzających się spóźnieniach lub spóźnieniach dłuższych niż 15 min., asystent prowadzący zajęcia może odmówić studentowi uczestnictwa, co jest równoznaczne z uznaniem nieobecności nieusprawiedliwionej i brakiem zaliczenia zajęć.
D. WARUNKI ZALICZENIA
- Warunki uzyskania zaliczenia zgodne są z regulaminem jednostki/przedmiotu. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych zajęć można znaleźć w regulaminach przedmiotowych, dostępnych na stronie internetowej jednostki lub/i na tablicy informacyjnej.
- Student powinien przychodzić na zajęcia z opanowaną wiedzą teoretyczną zgodną z wymaganiami przedmiotu. Zaleca się korzystanie z instrukcji, podręczników oraz wykładów do przygotowania się na zajęcia.
- Warunkiem zaliczenia wykładów jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej (3.0) lub minimum 60% punktacji z kolokwium sprawdzającego. Kolokwium sprawdzające może zostać podzielone na kolokwia cząstkowe, wówczas warunkiem zaliczenia jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej (3.0) lub sumarycznej liczby 60% punktacji z kolokwiów cząstkowych. Jeśli student nie spełnia wymagań, ma możliwość jednej poprawki w terminie ustalonym przez asystenta prowadzącego zajęcia.
- Warunkiem zaliczenia ćwiczeń/seminariów jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej (3.0) lub minimum 60% punktacji ze wszystkich kolokwiów wejściowych lub/i wykonania przewidzianych zadań praktycznych. W przypadku nie uzyskania powyższych, Student ma możliwość jednej poprawki, w terminie ustalonym przez Asystenta prowadzącego zajęcia.
- W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, warunkiem zaliczenia jest uzyskanie oceny co najmniej dostatecznej (3.0), czyli minimum 60% punktacji. Warunki egzaminu ustala kierownik oraz asystenci zakładu. Terminy egzaminów ogłasza się w porozumieniu ze starostą roku. Informacje dotyczące egzaminów będą dostępne na tablicy ogłoszeń Samodzielnej Pracowni Kosmetologii oraz na stronie internetowej jednostki.
- Niezgłoszenie się na egzamin w ustalonym terminie bez usprawiedliwienia skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej. Usprawiedliwienie powinno być złożone u egzaminatora najpóźniej w dniu egzaminu, a w wyjątkowych przypadkach w ciągu 7 dni po terminie egzaminu, ale nie później niż do dnia zakończenia sesji egzaminacyjnej, w której odbywa się egzamin. W przypadku uznania, że nieobecność studenta na egzaminie jest usprawiedliwiona, kierownik wyznacza nowy termin egzaminu. Egzamin ten traktuje się jako składany we właściwym terminie.
- Jeżeli przedmiot realizowany jest w przeciągu dwóch semestrów, Student zobowiązany jest do zaliczeń cząstkowych (po każdym semestrze) zgodnie z warunkami zaliczenia dla danego semestru. Brak zaliczeń cząstkowych, skutkuje uzyskaniem braku zaliczenia z przedmiotu. Plany studiów dostępne na stronie wydziału określają formę zakończenia przedmiotu w danym semestrze (zaliczenie/egzamin).
- Student ma prawo do wglądu w swoje prace pisemne: kolokwia wejściowe, kolokwia sprawdzające i egzaminy u Asystenta prowadzącego zajęcia.
- Informacje o wynikach zaliczeń i egzaminów są udostępniane zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych (RODO).
Sytuacje nieujęte w powyższym regulaminie stosuje się do Regulaminu Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (Uchwała nr 80/2024 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 25.04.2024 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku)
A. I