Regulamin Zakładu Medycyny Estetycznej UMB obowiązujący na zajęciach (wykładach, ćwiczeniach, seminariach) prowadzonych dla studentów kierunku Kosmetologia I i II stopnia
INFORMACJE OGÓLNE
1. Zajęcia z przedmiotów prowadzonych w Zakładzie Medycyny Estetycznej odbywają się zgodnie z przewidzianym planem studiów, dostępnym na stronie internetowej Wydziału.
2. Harmonogramy i plany zajęć zamieszczone są w gablocie informacyjnej Zakładu oraz na stronie internetowej https://www.umb.edu.pl/wf/zaklad_medycyny_estetycznej
3. Zgodnie z uchwałą nr: 70/2017 Senatu UMB liczebność grup studenckich na poszczególnych zajęciach dydaktycznych jest następująca:
- wykłady prowadzone są jednocześnie dla wszystkich studentów danego roku;
- seminaria prowadzone są w grupach 30-osobowych;
- ćwiczenia z przedmiotów zawodowych i specjalistycznych prowadzone są w grupach 12-osobowych. Listę przedmiotów zawodowych i specjalistycznych określa zarządzenie Rektora;
- zajęcia praktyczne (z udziałem pacjentów/klientów) odbywają się w grupach 12-osobowych;
- zajęcia fakultatywne odbywają się w grupach 30-osobowych;
- inne ćwiczenia i zajęcia oraz moduły prowadzone są w grupach 18-osobowych.
FORMY WYRÓWNYWANIA ZALEGŁOŚCI
1. W przypadku nieobecności należy ją usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, najpóźniej na pierwszych zajęciach, w których Student uczestniczy po okresie nieobecności . Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione osobiście u Asystenta prowadzącego zajęcia lub w sekretariacie Zakładu Medycyny Estetycznej.
2. Honorowane będą: oryginał zwolnienia lekarskiego, w innych przypadkach - oryginał zaświadczenia odpowiednich władz.
3. W sprawach niewyjaśnionych powyżej, można kontaktować się z kierownikiem Zakładu osobiście w godzinach konsultacji, podanych na stronie internetowej Zakładu oraz gablocie informacyjnej.
4. Formą wyrównania zaległości z powodu nieobecności jest praktyczne i teoretyczne zaliczenie materiału obowiązującego na opuszczonym wykładzie lub zajęciach ćwiczeniowych we wcześniej ustalonym terminie z Asystentem lub Kierownikiem Zakładu.
5. Przy każdej nieobecności, student powinien uzupełnić braki przygotowując prezentację multimedialną (15 minut) powiązaną tematycznie z treścią opuszczonego wykładu. Prezentację w Power Point lub w innym programie powinien złożyć w formie CD lub innego typu nośnika do Zakładu Medycyny Estetycznej.
INFORMACJE PRAKTYCZNE DOTYCZĄCE ZAJĘĆ
1. Odzienie wierzchnie i obuwie należy zostawić w szatni.
2. W czasie trwania zajęć bezwzględnie :
• należy mieć wyłączone telefony komórkowe ,
• nie wolno robić zdjęć i nagrywać,
• nie wolno spożywać posiłków.
3. Zgodne z RODO jest wyczytywanie listy obecności studentów na zajęciach i egzaminach oraz zwracanie się do studentów imieniem i nazwiskiem.
4. Student powinien przychodzić na zajęcia z opanowaną wiedzą teoretyczną. Na każde zajęcia obowiązuje materiał podany w wymaganiach. W celu przygotowania na zajęcia zaleca się korzystanie z podręczników oraz z wykładów.
WARUNKI ZALICZENIA
1. Warunkiem zaliczenia wykładów, a tym samym dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej jest obecność na wszystkich wykładach oraz uzyskanie 60% sumy punktacji z kolokwium sprawdzającego. Kolokwium sprawdzające może zostać podzielone na kolokwia cząstkowe, wówczas warunkiem zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji z kolokwiów cząstkowych.
2. Warunkiem zaliczenia seminariów oraz ćwiczeń, a tym samym dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej jest obecność na wszystkich zajęciach ( seminariach, ćwiczeniach) , oraz uzyskanie minimum 60 % punktacji z kolokwiów wejściowych.
3. Cząstkowe wyniki z kolokwiów wejściowych/sprawdzających do wglądu u Asystenta prowadzącego zajęcia.
4. W przypadku przedmiotów kończących się egzaminem, warunkiem jego zaliczenia jest uzyskanie sumarycznej liczby 60% punktacji (co najmniej oceny dostatecznej) z egzaminu.
5. Formy i warunki zaliczenia z poszczególnych zajęć regulują szczegółowe regulaminy przedmiotowe.
6. Warunki egzaminu końcowego ustala Kierownik i Asystenci Zakładu. Ustalenie terminu i miejsca egzaminu w porozumieniu z kierownikiem jednostki lub osobą odpowiedzialną za przedmiot, jest obowiązkiem Starosty Roku, nie później niż 4 tygodnie przed planowaną datą egzaminu. Informacje dotyczące egzaminu końcowego będą udostępniane Studentom w gablocie informacyjnej Zakładu Medycyny Estetycznej.
7. Informacja o wynikach zaliczeń i egzaminów odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych (RODO).
8. Studenci w dziekanatach podpisują oświadczenie, w którym wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych (znajdujących się w kartach okresowych osiągnięć studenta, w kartach zajęć fakultatywnych, w porozumieniach/umowach w sprawie praktyk zawodowych, w legitymacjach studenckich, na listach studentów dotyczących organizacji roku np. podziału na grupy), przez starostę roku, w celu pośredniczenia w kontaktach z jednostkami organizacyjnymi prowadzącymi zajęcia dydaktyczne oraz z dziekanatem. Starosta roku zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy informacji, do których uzyska dostęp. W przypadku, gdy Student nie wyrazi zgody na powyższe, dziekanat zobowiązany jest powiadomić starostę i jednostki organizacyjne na wydziałach o braku takiej zgody, w celu indywidualnego przekazywania danemu studentowi powyższych dokumentów i informacji.
9. Informacja o wynikach, wywieszane są na tablicy ogłoszeń Zakładu Medycyny Estetycznej lub/i stronie internetowej jednostki w zakładce aktualności (do danego przedmiotu), przez okres minimalny niezbędny do zapoznania się z wynikami.
KRYTERIA OCENIANIA
1. Jeżeli Student nie został dopuszczony do egzaminu z powodu niezaliczenia zajęć, to jest to równoznaczne z utratą prawa do zdawania egzaminu. W takim przypadku do protokołu (karty, indeksu) wpisuje się „nie dopuszczony/a”, co skutkuje niezaliczeniem przedmiotu i brakiem możliwości jego poprawy.
2. Przy egzaminie stosuje się następujące oceny:
- bardzo dobrze - 5,0
- ponad dobrze - 4,5
- dobrze - 4,0
- dość dobrze - 3,5
- dostatecznie - 3,0
- niedostatecznie - 2,0
3. W przypadku uzyskania na egzaminie oceny niedostatecznej, Studentowi przysługuje prawo do dwóch egzaminów poprawkowych.
WYKAZ ZALECANYCH PODRĘCZNIKÓW
Wykaz podręczników obowiązujących i zalecanych do opanowania materiału z ćwiczeń i wykładów znajduje się w sylabusach do poszczególnych przedmiotów oraz na stronie internetowej Zakładu Medycyny Estetycznej
Inne punkty nie ujęte w niniejszym regulaminie reguluje: Regulaminu Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (moc obowiązująca od roku akademickiego 2019/2020) wprowadzony Uchwałą 29/2019 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku z dnia 25.04.2019 r.