W dniach 28.06 – 02.07.2021 r. na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku odbywała się międzynarodowa szkoła letnia pn. „Dyskurs naukowy i nowoczesne technologie badawcze a sukces naukowy”, w której uczestniczyli doktoranci międzynarodowych studiów doktoranckich w dziedzinie nauk medycznych i nauk farmaceutycznych.
Szkoła odbywała się w ramach projektu: „Interdyscyplinarne, międzynarodowe studia doktoranckie w zakresie biologii medycznej i nauk farmaceutycznych na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Kierownikiem projektu jest Prorektor ds. Kształcenia UMB, prof. dr hab. Adrian Chabowski, a koordynatorem merytorycznym Prodziekan ds. Rozwoju Wydziału Farmaceutycznego z Oddziałem Medycyny Laboratoryjnej UMB, dr hab. Katarzyna Socha.
Pierwszego dnia szkoły letniej, sześciu wybitnych międzynarodowych ekspertów: prof. Roman Lesyk (Lviv National Medical University, Ukraina); prof. Piotr Lewczuk (Universitätsklinikum Erlangen, Niemcy); prof. Antonella Forlino (University of Pavia, Włochy); prof. Ramune Morkuniene (Lithuanian University of Health Sciences, Kaunas, Litwa); prof. Marijana Zovko-Končić (University of Zagreb, Chorwacja) oraz prof. Kazim Sahin (Firat University in Elazig, Turcja) prezentowało wykłady, które wniosły znaczący wkład w rozwój zainteresowań badawczych doktorantów.
Drugi dzień poświęcony był wystąpieniom doktorantów, którzy prezentowali metody badawcze stosowane podczas realizacji pracy doktorskiej. W prelekcjach uczestniczyli opiekunowie naukowi oraz międzynarodowi eksperci. Po każdym wystąpieniu była okazja do dyskusji.
Od 30.06 do 02.07.2021 r. w ramach szkoły letniej w sześciu jednostkach Uczelni: Zakładzie Biotechnologii, Zakładzie Diagnostyki Chorób Neurozwyrodnieniowych, Zakładzie Chemii Leków, Zakładzie Analizy i Bioanalizy Leków, Zakładzie Farmakognozji oraz Zakładzie Bromatologii odbywały się zajęcia warsztatowe z zakresu nowoczesnych metod badawczych, które były koordynowane przez profesorów zagranicznych przy wsparciu nauczycieli akademickich z UMB.