Opis procedury: Postępowanie w sprawie nadania stopnia doktora - obowiązujące od 1 października 2019 r. (tzw. "nowy tryb")
Stanowiska Senatu w sprawie osiągnięć naukowych obwiązujące od 1.01.2025 r.
Etap I: Wyznaczenie promotora rozprawy doktorskiej
Wniosek o wyznaczenie promotora rozprawy doktorskiej wraz z dokumentami:
- dokumenty potwierdzające znajomość nowożytnego języka obcego na poziomie biegłości językowej co najmniej B2 (certyfikat lub dyplom ukończenia studiów, bądź wynik egzaminu z języka obcego przeprowadzonego przez Studium Języków Obcych UMB - wzór wniosku),
- oryginał lub uwierzytelniony odpis dokumentu stwierdzającego posiadanie tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera albo równorzędny albo oryginał lub odpis dyplomu, o którym mowa w art. 326 ust. 2 pkt 2 lub art. 327 ust. 2 ustawy, dający prawo ubiegania się o nadanie stopnia doktora w państwie, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która go wydała,
- proponowany temat i założenia rozprawy doktorskiej, ze wskazaniem dziedziny i dyscypliny naukowej podpisane przez promotora
- oświadczenie, że kandydat nie ubiegał się o nadanie stopnia doktora na podstawie rozprawy na proponowany temat,
- wykaz dorobku naukowego kandydata potwierdzony przez Bibliotekę,
- zgoda komisji bioetycznej (lub potwierdzenie od komisji bioetycznej, że taka zgoda nie jest wymagana),
- zgodę kierownika jednostki na wykorzystanie materiału badawczego,
- zgoda kandydata na promotora wraz z oświadczeniem potwierdzającym, iż nie zachodzą przesłanki z art. 190 ust. 6 ustawy uniemożliwiające promotorstwo,
- opinię proponowanego promotora o kandydacie,
- oświadczenie dotyczące obowiązku wniesienia odpłatności za przeprowadzenie postępowania o nadanie stopnia doktora – jeśli dotyczy,
- zaświadczenie o zatrudnieniu w UMB lub potwierdzenie wniesienia opłaty - prosimy o kontakt z Dziekanatem Wydziału Lekarskiego w celu wystawienia faktury,
- wniosek o przygotowanie rozprawy doktorskiej w języku angielskim - jeśli dotyczy,
- wniosek o procedowanie poszczególnych etapów rozprawy doktorskiej w języku angielskim - jeśli dotyczy,
- kwestionariusz osobowy wraz z informacją o przetwarzaniu danych osobowych,
- oświadczenie o zmianie nazwiska (jeśli dotyczy)
- informacja dotycząca potwierdzenia efektów uczenia się dla kwalifikacji 8 PRK: w przypadku kandydatów, którzy posiadają dokument potwierdzający uzyskanie absolutorium na studiach doktoranckich, bądź w szkole doktorskiej, albo dokument potwierdzający ukończenie studiów doktoranckich – należy dołączyć właściwy dokument,
dodatkowo:
17. propozycja składu komisji do przeprowadzenia postępowania (10 osób).
Etap II: Potwierdzenie efektów uczenia się na poziomie 8 PRK (po zakończeniu rozprawy doktorskiej)
- wniosek o przeprowadzenie egzaminu weryfikującego uzyskanie części efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK (egzamin przeprowadza Szkoła Doktorska),
- pozytywna opinia promotora lub promotorów o zakończonej rozprawie doktorskiej,
- raport z badania antyplagiatowego podpisany przez promotora lub promotorów,
- rozprawa doktorska w wersji elektronicznej - w przypadku rozprawy w formie cyklu publikacji (przykładowy wzór rozprawy):
- oryginały oświadczeń wszystkich współautorów
- informacja o charakterze udziału współautorów w publikacjach
Etap III: Wszczęcie postępowania
Wniosek o wszczęcie postępowania wraz z dokumentami:
- rozprawa doktorska wydrukowana w 5 egzemplarzach oraz na dwóch nośnikach elektronicznych (na każdej word i pdf) wraz z tytułem w języku angielskim,
- streszczenie w języku angielskim oraz w języku polskim,
- protokół potwierdzający weryfikację uzyskania części efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK (po zdanym egzaminie w Szkole Doktorskiej),
- protokół potwierdzający uzyskanie części efektów uczenia się dla kwalifikacji na poziomie 8 PRK w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych osoby ubiegającej się o stopień doktora, podpisany przez promotora/promotorów,
- oświadczenie promotora dotyczące bezstronności recenzentów,
- oświadczenie dotyczące procedury antyplagiatowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu Antyplagiatowego),
dodatkowo:
7. propozycja 5 zamiejscowych recenzentów z krótkim (2-3 zdania) uzasadniem wyboru tego recenzenta (wraz z aktualną nazwą i adresem miejsca pracy oraz adresem e-mail).
Regulamin antyplagiatowy - Załącznik do Zarządzenia Rektora nr 35/2020 z dnia 27.04.2020 r.