Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin dydaktyczny kierunku higiena Stomatologiczna w Zakładzie Propedeutyki Stomatologii.
  • Ostatnia zmiana 25.09.2024 przez Zakład Propedeutyki Stomatologii

    Regulamin dydaktyczny kierunku higiena Stomatologiczna w Zakładzie Propedeutyki Stomatologii

                     

    REGULAMIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH

    W ZAKŁADZIE PROPEDEUTYKI STOMATOLOGII UMB

    Kierunek Higiena stomatologiczna

     

     

    1. Każdy student zobowiązany jest do zapoznania się i przestrzegania regulaminu zajęć dydaktycznych oraz przepisów BHP obowiązujących w Zakładzie Propedeutyki Stomatologii.

    2. Ćwiczenia odbywają się w grupach dziekańskich pod opieką asystenta wg harmonogramu. Składają się z części teoretycznej i praktycznej (na symulatorze fantomowym).

    3. Na ćwiczeniach obowiązują standardowe środki ochrony osobistej stosowane w gabinecie stomatologicznym: ubranie medyczne dwuczęściowe (obowiązkowo na zajęcia przy symulatorach fantomowych) lub długi fartuch (pozostałe zajęcia),  obuwie na zmianę, w trakcie części praktycznej: maseczka na usta i nos, przyłbica ochronna stomatologiczna i rękawiczki jednorazowe. Dłuższe włosy muszą być związane, paznokcie krótko obcięte.

    4. Student powinien być teoretycznie przygotowany do zajęć zgodnie z programem szczegółowym udostępnionym studentom w Zakładzie (także na stronie internetowej Zakładu).

    5.  Każde zajęcia kończą się zaliczeniem części teoretycznej oraz praktycznej.

    6. Wszystkie ćwiczenia przewidziane w planie studiów są obowiązkowe. Nieobecność studenta na ćwiczeniach może być usprawiedliwiona wyłącznie na podstawie zwolnienia lekarskiego lub urlopu dziekańskiego. Odrobienie nieobecności usprawiedliwionych jest obowiązkowe. Sposób odrobienia nieobecności i zaliczenia materiału jest uzgadniany z prowadzącym zajęcia.

    7. Ze względu na organizację zajęć w jednej grupie dziekańskiej nie ma technicznych możliwości odrabiania zaległości praktycznych i nieusprawiedliwionych nieobecności.

    8. Studenci dbają o sprzęt i otrzymane pomoce dydaktyczne oraz odpowiadają za swoje stanowisko pracy.

    10.Sprzęt oraz komplet narzędzi po zakończonej pracy powinny być oczyszczone, uporządkowane oraz odstawione na miejsce. Za wydawanie i odbieranie narzędzi oraz porządek w sali odpowiada dyżurny. Po każdych zajęciach sprzęt podlega sprawdzeniu przez asystenta.

    11. Podstawą do zaliczenia każdego przedmiotu jest: uzyskanie zaliczenia wymaganego materiału oraz praktyczne wykonanie określonych procedur zabiegowych.

    12. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej z zaliczenia ćwiczenia lub w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na ćwiczeniach studentowi przysługuje możliwość 2-krotnego poprawiania oceny w ciągu 14 dni od uzyskania oceny niedostatecznej. Brak poprawy skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej i niezaliczeniem przedmiotu (niedopuszczeniem do egzaminu/zaliczenia końcowego).

    13. Egzaminy końcowe z przedmiotów Materiałoznawstwo stomatologiczne (rok I) i Podstawy chorób przyzębia (rok II) w formie testu jednokrotnego wyboru. Egzamin z przedmiotu Ergonomia i asystowanie w gabinecie stomatologicznym (rok II) w formie egzaminu  praktycznego (realizacja określonych  zadań na symulatorze) i  egzaminu pisemnego  w formie  opisowej (odpowiedź na kilka pytań). Ocena pozytywna powyżej 60% poprawnych odpowiedzi. Zwolnienia z egzaminów nie przewiduje się. Zaliczenie końcowe ćwiczeń z przedmiotu Stomatologia estetyczna (rok III) na postawie zaliczenia modułów e-learningowych oraz testu – ocena pozytywna powyżej 60%. Zaliczenie ćwiczeń z przedmiotu Kształcenie umiejętności praktycznych w stomatologicznym gabinecie specjalistycznym (rok III) na postawie obecności na ćwiczeniach oraz zaliczenia materiałów e-learningowych. Studentowi przysługują dwa terminy egzaminu poprawkowego oraz zaliczenia końcowego. 

    14. Student ma prawo wglądu do prac pisemnych (sprawdzianów, kolokwiów, prac zaliczeniowych i egzaminacyjnych) po ustaleniu terminu z kierownikiem jednostki lub osobą przez niego wyznaczoną i w obecności kierownika jednostki lub osoby przez niego wyznaczonej.

    15. Wyniki egzaminów zostaną podane na platformie edukacyjnej.