Regulamin zajęć dydaktycznych prowadzonych w Klinice Chorób Wewnętrznych i Hipertensjologii UMB
- Regulamin zajęć w Klinice Chorób Wewnętrznych i Hipertensjologii jest zgodny z Regulaminem Studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
- Podczas ćwiczeń obowiązuje zmiana obuwia oraz posiadanie odzieży medycznjej typu "scrubs" i stetoskopu (w przypadku Studentów Wydziału Lekarskiego).
- Torby, odzież wierzchnia itp. należy pozostawić w szatni studenckiej.
- Podczas zajęć zabronione jest samowolne opuszczanie pomieszczeń dydaktycznych.
- Student ma prawo przebywać na salach chorych jedynie za przyzwoleniem asystenta.
- Podczas zajęć obowiązuje wyłączenie telefonów komórkowych. Zabronione jest również używanie elektronicznego sprzętu nagrywającego (dyktafony, aparaty fotograficzne itp.)
- W trakcie zajęć student zobowiązany jest do profesjonalnego, kulturalnego zachowania w szczególności przestrzegania zasad tajemnicy lekarskiej.
- Student ma obowiązek być teoretycznie przygotowany do zajęć, co asystent ma prawo sprawdzić w formie ustnej lub pisemnej.
- Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione mogą być niedopuszczone do uczestniczenia w zajęciach, co będzie równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
- Nieobecność na poszczególnych zajęciach musi być usprawiedliwiona pisemnie. W przypadku komplikacji zdrowotnych obowiązuje zaświadczenie lekarskie, w innych przypadkach – zaświadczenie dziekańskie. Zaświadczenie należy dostarczyć asystentowi w ciągu 7 dni od zakończenia zdarzenia.
- Nieusprawiedliwione nieobecności na zajęciach skutkują niemożliwością zaliczenia bloku i brakiem pozytywnego wpisu końcowego do dzienniczka zajęć.
- W przypadku absencji usprawiedliwionej przekraczającej 2 tygodnie student ma prawo do odrobienia zajęć z inną grupą (po uzgodnieniu z asystentem).
- W przypadku nieobecności równej lub przekraczającej 50% czasu trwania zajęć w jednym semestrze student nie ma możliwości ukończenia ich ze swoją grupą. Zajęcia muszą zostać odrobione z inną grupą.
- Wszelkie zmiany w przewidzianym czasie zajęć powinny być uzgodnione przez Starostę roku z koordynatorem ds. dydaktyki w Klinice.
- Każdego studenta bezwzględnie obowiązuje znajomość regulaminu BHP Kliniki.
- W przypadku urazu, skaleczenia, bądź kontaktu z materiałem biologicznym należy niezwłocznie powiadomić asystenta prowadzącego ćwiczenia.
- Zaliczenie wpisywane jest na koniec zajęć, przez asystenta grupy, do indywidualnego dzienniczka zajęć na podstawie listy obecności, oceny kompetencji studenta w trakcie zajęć, wyników sprawdzianów pisemnych organizowanych podczas bloku i kompletnej historii choroby (III R).
- W przypadku niezaliczenia sprawdzianu końcowego, obowiązuje sprawdzian poprawkowy. Termin sprawdzianu jest ustalany przez nauczyciela prowadzącego zajęcia z daną grupą. Dokładny opis warunków zaliczenia, w tym także poprakowego, opisane są w Syllabusie z chorób wewnętrznych.