R E G U L A M I N
zajęć dydaktycznych w Zakładzie Biofarmacji i Radiofarmacji
obowiązujący studentów III roku Kosmetologii
- Regulamin zajęć dydaktycznych w Zakładzie Biofarmacji i Radiofarmacji jest zgodny z Regulaminem Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
- Zajęcia z przedmiotu Elementy biofarmacji w kosmetologii na kierunku Kosmetologia są realizowane w semestrze V w formie seminariów (20 godzin).
- Seminaria z przedmiotu Elementy biofarmacji w kosmetologii przebiegają według harmonogramu przedstawionego studentom przed rozpoczęciem zajęć, dostępnego na tablicy ogłoszeń przed Zakładem Biofarmacji i Radiofarmacji oraz na stronie internetowej Zakładu (https://www.umb.edu.pl/wf/zaklad_biofarmacji).
- Seminaria z przedmiotu Elementy biofarmacji w kosmetologii są obowiązkowe i odbywają się w formie stacjonarnej.
- Studenci zobowiązani są do okazania legitymacji lub identyfikatora na prośbę prowadzącego zajęcia.
- Studenci zobowiązani są do przychodzenia na zajęcia punktualnie (spóźnienie ponad 15 minut jest traktowane jako nieobecność nieusprawiedliwiona), z grupą do której zostali przypisani przez Dziekanat.
- Zabrania się korzystania z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych oraz innych urządzeń elektronicznych (bez wcześniejszej konsultacji z osobą prowadzącą) w czasie zajęć, godzin konsultacyjnych, kolokwiów i zaliczeń. W przypadku, gdy student złamie regulamin i korzystać będzie z niedozwolonej pomocy w trakcie uczestniczenia w zajęciach, podczas zaliczania zajęć i kolokwiów, student zostanie niezwłocznie wykluczony z uczestnictwa w wyżej wymienionych zajęciach (nieobecność nieusprawiedliwiona) i powiadomione zostaną Władze Uczelni.
- Wykonywanie zdjęć, nagrań podczas zajęć i kolokwiów jest niedozwolone.
- Studenci są zobowiązani do przygotowywania się na zajęcia w oparciu o konspekt zajęć i obowiązujące podręczniki.
- Zajęcia zaliczane są na podstawie odpowiedzi ustnej i/lub pisemnej (np. wejściówka, odpowiedź, pisemne opracowanie zadań, prezentacja, aktywny udział w dyskusji). Na każdych zajęciach obowiązuje znajomość materiału bieżącego oraz
z poprzednio odbytych zajęć. Niezaliczone zajęcia student zalicza w terminie do 14 dni od daty tych zajęć. Niezaliczenie zajęć w terminie poprawkowym wiąże się z niezaliczeniem przedmiotu. - Nieobecność na zajęciach lub kolokwium student powinien usprawiedliwić do 14 dni od ostatniego dnia zwolnienia (urlop dziekański, zwolnienie lekarskie, a w przypadkach losowych zaświadczenie odpowiednich władz). Dokument usprawiedliwiający nieobecność należy przedstawić w sekretariacie Zakładu bądź przesłać drogą mailową na adres mailowy Zakładu: biofarm@umb.edu.pl.
- Nieobecność na zajęciach usprawiedliwiona jest traktowana jako zajęcia niezaliczone. Student ma obowiązek zaliczyć opuszczone zajęcia u prowadzącego w terminie 14 dni od zakończenia okresu zwolnienia.
- Nieobecności nieusprawiedliwionej na zajęciach student nie może zaliczyć, co wiąże się z niezaliczeniem przedmiotu.
- W ramach zajęć odbędą się 2 kolokwia w formie pisemnej obejmujące materiał z seminariów, które należy bezwzględnie zaliczyć (warunek uzyskania zaliczenia przedmiotu). Niezaliczone kolokwium można poprawić tylko raz, uzyskanie oceny niedostatecznej skutkuje brakiem możliwości jej poprawy.
- Zaliczenie przedmiotu odbywa się w sesji zimowej na podstawie zaliczenia kolokwiów cząstkowych.
- Student ma prawo wglądu do pracy zaliczeniowej (wejściówka, kolokwium) przez okres 7 dni od podania jej wyniku, w obecności nauczyciela, po wcześniejszym umówieniu terminu. Obowiązuje zakaz robienia kopii (zdjęć, nagrań) prac zaliczeniowych. Prace zaliczeniowe pozostają w archiwum Zakładu Biofarmacji i Radiofarmacji przez 1 rok, a następnie są niszczone.
- Student ma prawo do konsultacji z prowadzącym zajęcia dydaktyczne poza godzinami zajęć. Godziny konsultacji ustala się w porozumieniu ze Starostą roku uwzględniając plan zajęć studentów oraz obowiązki nauczyciela.
- W przypadku wystąpienia wątpliwości związanych z przebiegiem zajęć student ma prawo i obowiązek skontaktowania się z Kierownikiem Zakładu Biofarmacji i Radiofarmacji. Studentowi przysługuje odwołanie od decyzji Kierownika Jednostki do Dziekana Wydziału, Prorektora ds. Kształcenia lub Rektora.
REGULAMIN BHP
- Studenci mają obowiązek przestrzegania zasad BHP i P/POŻ, z którymi zostali zapoznani przez prowadzącego zajęcia, co potwierdzają własnoręcznym podpisem.
- Studenci mogą przebywać w salach dydaktycznych tylko w obecności osoby prowadzącej zajęcia.
- Zabrania się wprowadzania na sale dydaktyczne osób postronnych.
- W salach dydaktycznych nie wolno spożywać pokarmów i napojów oraz palić papierosów.
- W trakcie zajęć zabrania się korzystania z jakichkolwiek urządzeń będących na wyposażeniu sali dydaktycznej, bez wyraźnej zgody osoby prowadzącej zajęcia.
- O wszystkich wypadkach i niebezpiecznych zdarzeniach podczas zajęć studenci mają obowiązek niezwłocznie powiadomić prowadzącego zajęcia.
- Obowiązkiem studentów jest szanowanie sprzętów i pomocy dydaktycznych. Odpowiedzialność finansową za szkody materialne spowodowane postępowaniem niezgodnym z przepisami BHP i P/POŻ pokrywa student.
- Studenci postępujący niezgodnie z regulaminem BHP będą wykluczani z uczestnictwa w zajęciach (nieobecność nieusprawiedliwiona).
Wszelkie sprawy nie ujęte w niniejszym regulaminie leżą w gestii Kierownika Zakładu Biofarmacji i Radiofarmacji.