Sylabusy widnieją na stronie Dziekanatu Wydziału Lekarskiego pod linkiem:
Tematyka ćwiczeń
Nazwa przedmiotu | Język angielski specjalistyczny – rok II (50 godz.) |
Nazwa jednostki | Studium Języków Obcych |
e-mail jednostki | sjosekr@umb.edu.pl |
Nazwa kierunku | Lekarsko-dentystyczny |
Osoba odpowiedzialna | dr Justyna SIerakowska |
Osoby prowadzące | dr Justyna Sierakowska |
Zaliczenie | zaliczenie bez oceny (semestr zimowy i letni) |
Rok II
- Zespół dentystyczny i jego zadania: stomatolog profesjonalista, cechy osobowości. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
- Gabinet dentystyczny i jego wyposażenie: pomieszczenia, urządzenia, narzędzia. Komunikacja słowna: dentysta - personel pomocniczy. Wyszukiwanie informacji. Ćwiczenia leksykalne i translacyjne. (4 godz.)
- Dziedziny stomatologii: terminologia, krótka charakterystyka, specjaliści. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. (4 godz.)
- Epidemiologia i profilaktyka: próchnica i jej zapobieganie, higiena jamy ustnej. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
- Dieta a stan uzębienia. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
- Profilaktyka w stomatologii - zabieg usuwania kamienia nazębnego. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. Udzielanie rad pacjentom. (4 godz.)
- Praca z tekstem specjalistycznym – definiowanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. (4 godz.)
- Pacjent stomatologiczny: umawianie się na wizytę. Badanie stomatologiczne, diagnostyka jamy ustnej, planowanie leczenie. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (4 godz.)
- Wywiad ogólny medyczny i dentystyczny – części wywiadu (pytania i odpowiedzi). Praca z tekstem i materiałem audiowizualnym. (4 godz.)
- Badanie dentystyczne. Praca z materiałem audiowizualnym. Ćwiczenia leksykalne. Instruowanie pacjenta (język poleceń). (4 godz.)
- Opis przypadku – ćwiczenia leksykalne i translacyjne. (2 godz.)
- Prezentacja przygotowanego dialogu pacjent-dentysta z zastosowaniem języka komunikacji wraz z opisem przypadku. (2 godz.)
- Podstawowe zabiegi stomatologiczne – praca z tekstem. Ćwiczenia leksykalne. (8 godz.)
- Postępowanie z bólem. Rodzaje bólu. Udzielanie porad i instruowanie pacjenta. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. (2 godz.)
- Ćwiczenia kulturowe – ćwiczenie sprawności słuchania ze zrozumieniem i mówienia (film, wykład)
(2 godz.)
Literatura podstawowa: |
G. A. Wawer, E. Stefańska–Bugaj, English for Dentistry. Podręcznik dla Studentów i Lekarzy, PZWL, Warszawa 2007. |
Literatura uzupełniająca: |
K. Studzińska-Pasieka, M. Otto, Open Your English Wide!!! English for Dental Professional, Wyd. Bestom, Łódź 2005 Materiały autorskie |