Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Tematyka zajęć i sylabus.
  • Ostatnia zmiana 21.11.2023 przez Studium Języków Obcych JUS

    Tematyka zajęć i sylabus

    Sylabusy widnieją na stronie Dziekanatu Wydziału Lekarskiego pod linkiem

    Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Sylabusy na cykl kształcenia rozpoczynający się w roku akademickim 2022/2023. (umb.edu.pl)

    Tematyka ćwiczeń

     

     

    Nazwa przedmiotu

    Język angielski specjalistyczny – rok II (50 godz.)

    Nazwa jednostki

    Studium Języków Obcych

    e-mail jednostki

    sjosekr@umb.edu.pl

    Nazwa kierunku

    Lekarsko-dentystyczny

    Osoba odpowiedzialna

     dr Justyna SIerakowska

    Osoby prowadzące

    dr Justyna Sierakowska

    Zaliczenie

    zaliczenie bez oceny (semestr zimowy i letni)

     

    Rok II

     

    1. Zespół dentystyczny i jego zadania: stomatolog profesjonalista, cechy osobowości. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
    2. Gabinet dentystyczny i jego wyposażenie: pomieszczenia, urządzenia, narzędzia. Komunikacja słowna: dentysta - personel pomocniczy. Wyszukiwanie informacji. Ćwiczenia leksykalne i translacyjne. (4 godz.)
    3. Dziedziny stomatologii: terminologia, krótka charakterystyka, specjaliści. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. (4 godz.)
    4. Epidemiologia i profilaktyka: próchnica i jej zapobieganie, higiena jamy ustnej. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
    5. Dieta a stan uzębienia. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (2 godz.)
    6. Profilaktyka w stomatologii - zabieg usuwania kamienia nazębnego. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. Udzielanie rad pacjentom. (4 godz.)
    7. Praca z tekstem specjalistycznym – definiowanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi, ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. (4 godz.)
    8. Pacjent stomatologiczny: umawianie się na wizytę. Badanie stomatologiczne, diagnostyka jamy ustnej, planowanie leczenie. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem i mówienia. (4 godz.)
    9. Wywiad ogólny medyczny i dentystyczny – części wywiadu (pytania i odpowiedzi). Praca z tekstem i materiałem audiowizualnym. (4 godz.)
    10. Badanie dentystyczne. Praca z materiałem audiowizualnym. Ćwiczenia leksykalne. Instruowanie pacjenta (język poleceń). (4 godz.)
    11. Opis przypadku – ćwiczenia leksykalne i translacyjne. (2 godz.)
    12. Prezentacja przygotowanego dialogu pacjent-dentysta z zastosowaniem języka komunikacji wraz z opisem przypadku. (2 godz.)
    13. Podstawowe zabiegi stomatologiczne – praca z tekstem. Ćwiczenia leksykalne. (8 godz.)
    14. Postępowanie z bólem. Rodzaje bólu. Udzielanie porad i instruowanie pacjenta. Ćwiczenie sprawności czytania ze zrozumieniem; wyszukiwanie informacji. (2 godz.)
    15. Ćwiczenia kulturowe – ćwiczenie sprawności słuchania ze zrozumieniem i mówienia (film, wykład)

    (2 godz.)

     

    Literatura podstawowa:

    G. A. Wawer, E. Stefańska–Bugaj, English for Dentistry. Podręcznik dla Studentów i Lekarzy, PZWL, Warszawa 2007.

    Literatura uzupełniająca:

    K. Studzińska-Pasieka, M. Otto, Open Your English Wide!!! English for Dental Professional, Wyd. Bestom, Łódź 2005

    Materiały autorskie