Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin Dydaktyczny Jednostki.
  • Ostatnia zmiana 29.11.2024 przez Zakład Higieny, Epidemiologii i Zaburzeń Metabolicznych

    Regulamin Dydaktyczny Jednostki

     

    Harmonogram zajęć, sylabusy oraz konspekty zawierające treści programowe zamieszczone są na stronie internetowej Zakładu.

     

    Regulamin dydaktyczny zajęć w formie stacjonarnej:

     

    1. Zajęcia odbywają się według harmonogramu zajęć na danym kierunku i programu studiów zatwierdzonego przez Senat UMB.

    2. Student obowiązany jest uczestniczyć we wszystkich zajęciach.

    3. Nie dopuszcza się nieobecności nieusprawiedliwionych. Nieobecność nieusprawiedliwiona skutkuje niedopuszczeniem do końcowego zaliczenia/egzaminu.

    4. W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) zaświadczenie potwierdzające usprawiedliwioną nieobecność na zajęciach musi być dostarczone do sekretariatu Zakładu w przeciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczane po tym terminie nie będą honorowane, a nieobecność zostanie potraktowana jako nieusprawiedliwiona. Nieobecność usprawiedliwioną można zaliczyć na kolejnych zajęciach.

    5. Na ćwiczeniach/seminariach obowiązuje znajomość tematyki nie tylko bieżących zajęć, ale również zagadnień omawianych wcześniej i wiążących się z aktualnym tematem. Przygotowanie do ćwiczeń/seminariów oceniane jest poprzez czynny udział w zajęciach (forma ustna i/lub pisemna).

    6. Ocenę niedostateczną, można poprawiać na kolejnych zajęciach. Możliwość poprawiania nie dotyczy zaliczeń i egzaminów końcowych.

    7. Warunkiem uzyskania końcowego zaliczenia z przedmiotu (forma pisemna) jest uzyskanie co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia.

    8. Ocena z egzaminu końcowego uzależniona jest od liczby zdobytych punktów:

    · 60% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia - ocena dostateczna

    · 70% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia - ocena dość dobra

    · 80% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia - ocena dobra

    · 90% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia - ocena ponad dobra

    · 95% maksymalnej liczby punktów możliwych do zdobycia - ocena bardzo dobra

    9. Nie przewiduje się zwolnień z końcowych zaliczeń i egzaminów.

    10. Podczas egzaminów, kolokwiów, sprawdzianów i innych form sprawdzania wiedzy, zwanych dalej egzaminami, zakazane jest korzystanie przez studentów z niedozwolonych form pomocy. Za niedozwolone formy pomocy uważa się między innymi:

    · wnoszenie na egzaminy telefonów komórkowych, innych urządzeń elektronicznych, jakichkolwiek akcesoriów do takich urządzeń, podręczników, notatek itp.,

    · korzystanie podczas egzaminów z telefonów komórkowych, bądź innych urządzeń elektronicznych, jakichkolwiek akcesoriów do takich urządzeń, podręczników, notatek itp.,

    · korzystanie z pomocy innych osób, o ile korzystanie z takiej pomocy nie wynika z obowiązujących przepisów lub zasad egzaminu.

    11. W przypadku stwierdzenia posiadania lub korzystania przez studenta z niedozwolonej formy pomocy, egzamin tego studenta zostaje przerwany, a o powyższym zostaje zawiadomiony Rektor celem wszczęcia postępowania dyscyplinarnego oraz w uzasadnionych przypadkach również zawiadomienia organów ścigania o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

    12. Przerwanie egzaminu skutkuje oceną niedostateczną bez możliwości skorzystania z jakiejkolwiek późniejszej formy poprawy.

    13. Szczegółowe zapisy o niedozwolonej pomocy zawiera Regulamin Studiów i Zarządzenie Rektora.

    14. Wyniki końcowych zaliczeń będą dostępne w Zakładzie najpóźniej w terminie do 3 dni roboczych od daty sprawdzianu. Studenci są informowani o wynikach swoich prac pisemnych oraz ocenie końcowej bezpośrednio od asystenta prowadzącego zajęcia.

    15. Prace egzaminacyjne i zaliczenia są do wglądu przez studentów w Zakładzie w terminie nie późniejszym niż 7 dni od daty sprawdzianu w obecności asystenta prowadzącego.

    16. Za sprawy organizacyjne opisane w pkt 14 i 15 odpowiada asystent prowadzący zajęcia z daną grupą studentów.

    17. Na terenie Zakładu obowiązuje zmiana obuwia.

    18. W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie zapisu Regulaminu Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich UMB.

     

     

    Regulamin dydaktyczny zajęć w formie zdalnej:

     

     

    1. Szczegółowy regulamin zajęć z poszczególnych przedmiotów będzie widoczny po zalogowaniu się na platformie edukacyjnej Blackboard.

    2. Za w/w sprawy organizacyjne odpowiada asystent prowadzący zajęcia z daną grupą studentów.

     

    Godziny konsultacyjne: wtorek 9:00-10:30

    (inny termin do uzgodnienia w indywidualnych przypadkach)