Link do sylabusa:
https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/sylabusy_na_cykle_ksztalcenia
Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025
na kierunku LOGOPEDIA z FONOAUDIOLOGIĄ
rok I studia pierwszego stopnia, semestr I i II
prowadząca: mgr Justyna MacDonald
Tematyka | Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne | Liczba godzin |
Zajęcia organizacyjne (Przepisy BHP. Regulamin SJO). Student Logopedii z Fonoaudiologią. Wybór przyszłego zawodu. Wprowadzenie terminologii akademickiej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku- historia i teraźniejszość; struktura uczelni; nazwy przedmiotów; tytuły naukowe na wyższej uczeni). | Język autoprezentacji i argumentacji w oparciu o wybrane struktury gramatyczne. Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, mówieniu. | 4 |
Wprowadzenia podstawowej terminologii specjalistycznej z zakresu anatomii i fizjologii (podstawowe wiadomości dotyczące budowy ciała ludzkiego, jam ciała, układów, organów i ich funkcji). | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne. Tworzenia pytań. | 8 |
Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej narządu słuchu oraz chorób i zaburzeń słuchu. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne. | 4 |
Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej narządu mowy, produkcji mowy oraz wad i zaburzeń mowy. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne. | 14 |
Projekcja filmu "The King's Speech" i ocena technik logopedycznych w nim ukazanych. | Ćwiczenia wsłuchaniu ze zrozumieniem. | 4 |
Wprowadzenie słownictwa dotyczącego rodzajów dźwięków wytwarzanych przez człowieka. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w pisaniu i mówieniu. | 10 |
Analiza materiałów audiowizualnych związanych z kierunkiem studiów. | Doskonalenie sprawności słuchania. | 2 |
Wybrane zagadnienia gramatyczne. |
| 8 |
Testy z omówionego materiału- w trakcie i po zakończeniu działów tematycznych. |
| 6 |
Literatura podstawowa:
Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:
1. Donesch-Jeżo E.: English for Medical Students and Doctors 1. PZWL, Warszawa 2000.
2. Crystal D.: The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, Cambridge 1987.
3. Wellman G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann International, Oxford 1989.
4. Wright J.: Idioms Organiser. Thomson Heinle, Boston 2002.
Literatura uzupełniająca:
1. Andersen K., Maclean J., Lynch T.: Study Speaking. Cambridge University Press, Cambridge 2004.
2. Glendinning E.H., Holmstrom B.: Study Reading. Cambridge University Press, Cambridge 2004.
3. Murphy R.: English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English. Cambridge University Press, Cambridge 2019.