Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Tematyka zajęć i sylabus.
  • Ostatnia zmiana 26.09.2024 przez Studium Języków Obcych JUM

    Tematyka zajęć i sylabus

    Link do sylabusa:

    https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/sylabusy_na_cykle_ksztalcenia

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025

    na kierunku LOGOPEDIA z FONOAUDIOLOGIĄ

    rok I studia pierwszego stopnia, semestr I i II

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

     

    Tematyka

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba

    godzin

    Zajęcia organizacyjne (Przepisy BHP. Regulamin SJO). Student Logopedii z Fonoaudiologią. Wybór przyszłego zawodu. Wprowadzenie terminologii akademickiej (Uniwersytet Medyczny w Białymstoku- historia i teraźniejszość; struktura uczelni; nazwy przedmiotów; tytuły naukowe na wyższej uczeni).

    Język autoprezentacji i argumentacji w oparciu o wybrane struktury gramatyczne.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, mówieniu.

    4

    Wprowadzenia podstawowej terminologii specjalistycznej z zakresu anatomii i fizjologii (podstawowe wiadomości dotyczące budowy ciała ludzkiego, jam ciała, układów, organów i ich funkcji).

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne. Tworzenia pytań.

    8

    Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej narządu słuchu oraz chorób i zaburzeń słuchu.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne.

    4

    Wprowadzenie podstawowej terminologii specjalistycznej dotyczącej narządu mowy, produkcji mowy oraz wad i zaburzeń mowy.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i translacyjne.

    14

    Projekcja filmu "The King's Speech" i ocena technik logopedycznych w nim ukazanych.

    Ćwiczenia wsłuchaniu ze zrozumieniem.

    4

    Wprowadzenie słownictwa dotyczącego rodzajów dźwięków wytwarzanych przez człowieka.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w pisaniu i mówieniu.

    10

    Analiza materiałów audiowizualnych związanych z kierunkiem studiów.

    Doskonalenie sprawności słuchania.

    2

    Wybrane zagadnienia gramatyczne.

     

    8

    Testy z omówionego materiału- w trakcie i po zakończeniu działów tematycznych.

     

    6

     

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Donesch-Jeżo E.: English for Medical Students and Doctors 1. PZWL, Warszawa 2000.

    2. Crystal D.: The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, Cambridge 1987.

    3. Wellman G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann International, Oxford 1989.

    4. Wright J.: Idioms Organiser. Thomson Heinle, Boston 2002.

    Literatura uzupełniająca:

    1. Andersen K., Maclean J., Lynch T.: Study Speaking. Cambridge University Press, Cambridge 2004.

    2. Glendinning E.H., Holmstrom B.: Study Reading. Cambridge University Press, Cambridge 2004.

    3. Murphy R.: English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English. Cambridge University Press, Cambridge 2019.