Link do sylabusa:
https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/sylabusy_na_cykle_ksztalcenia
Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025
na kierunku LOGOPEDIA z FONOAUDIOLOGIĄ
rok II studia pierwszego stopnia, semestr III i IV
prowadząca: mgr Justyna MacDonald
Tematyka | Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne | Liczba godzin |
Zajęcia organizacyjne (Przepisy BHP. Regulamin SJO). Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z komunikacją (elementy składowe procesu komunikacyjnego: komunikacja werbalna i niewerbalna; idiomy o tematyce związanej z komunikacją, komunikacja z trudnym pacjentem). | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu ze zrozumieniem, mówieniu. | 14 |
Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z terapią logopedyczną dzieci i dorosłych. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, mówieniu. | 6 |
Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z przeprowadzaniem badania słuchu przy zastosowaniu różnych metod. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i mówieniu. | 4 |
Parafrazowanie i tłumaczenie tekstów specjalistycznych (broszury informacyjne; artykuły szkoleniowe; fragmenty książek). | Ćwiczenie umiejętności translacyjnych. | 4 |
Język i struktura prezentacji. Właściwe przygotowanie materiałów audio-wizualnych. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w słuchaniu ze zrozumieniem, mówieniu, pisaniu. | 6 |
Prezentacje studentów na wybrane tematy z dziedziny logopedii z fonoaudiologią. | Ćwiczenia w mówieniu. | 6 |
Pisanie CV i listu motywacyjnego. Zapoznanie z aspektami pracy w środowisku wielokulturowym. Rozmowa kwalifikacyjna o pracę. | Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w pisaniu i mówieniu. | 8 |
Wybrane zagadnienia z gramatyki: przegląd wybranych czasów gramatycznych, pytania zależne i niezależne, strona bierna. |
| 6 |
Testy z omówionego materiału- w trakcie i po zakończeniu działów tematycznych. |
| 6 |
Literatura podstawowa:
Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:
1. Donesch-Jeżo E.: English for Medical Students and Doctors 1. PZWL, Warszawa 2000.
2. Crystal D.: The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, Cambridge 1987.
3. Wellman G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann International, Oxford 1989.
4. Wright J.: Idioms Organiser. Thomson Heinle, Boston 2002.
Literatura uzupełniająca:
1. Andersen K., Maclean J., Lynch T.: Study Speaking. Cambridge University Press, Cambridge 2004.
2. Glendinning E.H., Holmstrom B.: Study Reading. Cambridge University Press, Cambridge 2004.
3. Murphy R.: English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English. Cambridge University Press, Cambridge 2019.