Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Tematyka zajęć i sylabus.
  • Ostatnia zmiana 26.09.2024 przez Studium Języków Obcych JUM

    Tematyka zajęć i sylabus

    Link do sylabusa:

    https://www.umb.edu.pl/wnoz/system_studiow/sylabusy_na_cykle_ksztalcenia

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025

    na kierunku LOGOPEDIA z FONOAUDIOLOGIĄ

    rok II studia pierwszego stopnia, semestr III i IV

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

     

    Tematyka

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba godzin

    Zajęcia organizacyjne (Przepisy BHP. Regulamin SJO). Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z komunikacją (elementy składowe procesu komunikacyjnego: komunikacja werbalna i niewerbalna; idiomy o tematyce związanej z komunikacją, komunikacja z trudnym pacjentem).

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu ze zrozumieniem, mówieniu.

    14

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z terapią logopedyczną dzieci i dorosłych.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem, mówieniu.

    6

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z przeprowadzaniem badania słuchu przy zastosowaniu różnych metod.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem i mówieniu.

    4

    Parafrazowanie i tłumaczenie tekstów specjalistycznych (broszury informacyjne; artykuły szkoleniowe; fragmenty książek).

    Ćwiczenie umiejętności translacyjnych.

    4

    Język i struktura prezentacji. Właściwe przygotowanie materiałów audio-wizualnych.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w słuchaniu ze zrozumieniem, mówieniu, pisaniu.

    6

    Prezentacje studentów na wybrane tematy z dziedziny logopedii z fonoaudiologią.

    Ćwiczenia w mówieniu.

    6

    Pisanie CV i listu motywacyjnego. Zapoznanie z aspektami pracy w środowisku wielokulturowym. Rozmowa kwalifikacyjna o pracę.

    Ćwiczenia leksykalne, ćwiczenia w pisaniu i mówieniu.

    8

    Wybrane zagadnienia z gramatyki: przegląd wybranych czasów gramatycznych, pytania zależne i niezależne, strona bierna.

     

    6

    Testy z omówionego materiału- w trakcie i po zakończeniu działów tematycznych.

     

    6

     

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Donesch-Jeżo E.: English for Medical Students and Doctors 1. PZWL, Warszawa 2000.

    2. Crystal D.: The Cambridge Encyclopedia of Language. Cambridge University Press, Cambridge 1987.

    3. Wellman G.: The Heinemann English Wordbuilder. Heinemann International, Oxford 1989.

    4. Wright J.: Idioms Organiser. Thomson Heinle, Boston 2002.

     

    Literatura uzupełniająca:

    1. Andersen K., Maclean J., Lynch T.: Study Speaking. Cambridge University Press, Cambridge 2004.

    2. Glendinning E.H., Holmstrom B.: Study Reading. Cambridge University Press, Cambridge 2004.

    3. Murphy R.: English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English. Cambridge University Press, Cambridge 2019.