REGULAMIN ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH PROWADZONYCH
W KLINICE REHABILITACJI
- Regulamin zajęć dydaktycznych w Klinice Rehabilitacji z przedmiotu jest zgodny z Regulaminem Studiów oraz Statutem Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
- Zajęcia odbywają się według harmonogramu ustalonego przez Dziekanaty i według programu nauczania zatwierdzonego przez Dziekanaty, w godzinach przewidzianych w planie zajęć.
- W przypadku zmiany terminów zajęć dydaktycznych, wynikających z pełnienia obowiązków służbowych lub wypadków losowych, prowadzący zobowiązany jest poinformować starostę roku o nowym, ustalonym terminie zajęć.
- Zajęcia rozpoczynają się punktualnie w czasie i miejscu przewidzianym harmonogramem dla poszczególnych grup. Studenci oczekują na zajęcia przed Kliniką Rehabilitacji.
- Student zobowiązany jest do uczestnictwa we wszystkich zajęciach dydaktycznych z grupą studencką, do której został przypisany na początku roku akademickiego. Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w formie ćwiczeń, seminariów i wykładów.
- Osoby spóźniające się mogą zostać niedopuszczone do uczestniczenia w zajęciach, co będzie równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
- W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (np. zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) stosowne zaświadczenie musi być dostarczone do prowadzącego zajęcia w ciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczone po tym terminie nie będą honorowane, zaś nieobecność będzie traktowana jako nieusprawiedliwiona. Konieczność usprawiedliwienia nieobecności dotyczy wszystkich zajęć prowadzonych w Klinice.
- Usprawiedliwiona nieobecność na ćwiczeniach i/lub seminariach wymaga odrobienia zajęć poprzez uczestniczenie w nich z inną grupą studencką najpóźniej do końca danego semestru. Wyjątkowo, w uzasadnionych wypadkach, dopuszcza się inną formę odrobienia nieobecności usprawiedliwionej, na zasadach i w terminie określonym przez Kierownika Kliniki lub osobę przez niego upoważnioną.
- Obecność na wykładach jest obowiązkowa.
- Szczegółowy rozkład godzin konsultacyjnych prowadzących zajęcia jest umieszczony na stronie internetowej Kliniki.
- Liczba nieobecności usprawiedliwionych przekraczająca 20% łącznej liczby zajęć w ciągu roku skutkuje brakiem uzyskania końcowego zaliczenia i związana jest z koniecznością powtórzenia całego przedmiotu w kolejnym roku akademickim.
- Brak odrobienia nieobecności usprawiedliwionej w czasie i formie wskazanej powyżej w punktach 7,8 Regulaminu staje się podstawą traktowania nieobecności jako nieusprawiedliwionej.
- W przypadku stwierdzenia jakiejkolwiek nieobecności nieusprawiedliwionej student nie otrzymuje zaliczenia przedmiotu i zobowiązany jest do powtórzenia całego przedmiotu w kolejnym roku akademickim.
- Student jest zobowiązany do teoretycznego przygotowania się do ćwiczeń począwszy od pierwszego dnia zajęć. Stopień przygotowania do zajęć może podlegać ocenie przez prowadzącego zajęcia w wybranej przez niego formie („wejściówka”, zaliczenie ustne, krótki test sprawdzający wiedzę itp.).
- Ćwiczenia kończą się zaliczeniem praktycznym i/lub teoretycznym. Szczegółowe wytyczne zaliczenia ustalane są z prowadzącym zajęcia. Brak zaliczenia powoduje niedopuszczenie do egzaminu z przedmiotu. Student ma prawo do dwóch zaliczeń poprawkowych w terminie nie dłuższym niż dwa tygodnie od zakończenia zajęć, po uprzednim ustaleniu terminu zaliczenia z prowadzącym zajęcia.
- Zaliczenie końcowe przedmiotu odbywa się w formie przewidzianej w sylabusie przedmiotu.
- Przewiduje się możliwość zaliczenia przedmiotu w przypadku studentów, którzy przedmiot ten zdali w innym terminie lub w trakcie nauczania na innym kierunku studiów w przypadku, gdy liczba punktów ECTS pokrywa się z liczba punktów przewidzianych w trakcie realizacji programu nauczania na kierunku na którym ma być dokonane zaliczenie. Decyzja należy do Kierownika Klinika lub osoby odpowiedzialnej za dokonanie wpisu w indeksie z przedmiotu, który ma być przepisany.
- Student ma prawo wglądu do pracy zaliczeniowej i/lub egzaminacyjnej w terminie wyznaczonym przez Kierownika Kliniki (lub osobę przez niego upoważnioną) i w obecności Kierownika Kliniki (lub osoby przez niego upoważnionej).
- Informacje o wynikach zaliczeń i egzaminów przekazywane są w formie listy wywieszonej na tablicy ogłoszeń w Klinice z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych w ciągu 2 tygodni.
- Szczegółowe informacje dotyczące zajęć dydaktycznych (liczba godzin dydaktycznych, tematyka, sposób realizacji poszczególnych zajęć, kryteria oceniania, wykaz literatury obowiązkowej i uzupełniającej) dostępne są w sylabusach na stronie internetowej Kliniki.
- Wszelkie uwagi i problemy natury organizacyjnej, merytorycznej itp. Student ma prawo i obowiązek kierować bezpośrednio lub poprzez Starostę Roku do koordynatora przedmiotu i/lub do Kierownika Kliniki.
- Na zajęciach obowiązuje zmiana obuwia i biały fartuch lekarski (ewentualnie koszulka) i białe spodnie.
- Odzież wierzchnią, torby i plecaki należy pozostawiać w szatni studenckiej. Student jest odpowiedzialny za własne rzeczy osobiste. Pracownicy Kliniki nie ponoszą odpowiedzialności w przypadku kradzieży, zgubienia lub zniszczenia powyższych rzeczy.
- Podczas zajęć obowiązuje zakaz wnoszenia na salę ćwiczeń jedzenia i picia oraz wprowadzania osób postronnych.
- W czasie trwania zajęć obowiązuje zakaz używania telefonów komórkowych, natomiast inne urządzenia elektroniczne (notebooki, laptopy itp.) mogą być używane jedynie w celach dydaktycznych, po uzyskaniu zgody osoby prowadzącej zajęcia.
- Niedopuszczalne jest wykonywanie zdjęć fotograficznych oraz utrwalanie na innych nośnikach prezentacji i wykładów pod rygorem konsekwencji dyscyplinarnych.
- W sali ćwiczeniowej Student ma prawo przebywać wyłącznie w obecności prowadzącego zajęcia. W trakcie zajęć nie wolno, bez zgody prowadzącego, opuszczać sali ćwiczeniowej.
- Student ma obowiązek przestrzegania zasad BHP i P/POŻ. O wszystkich wypadkach podczas zajęć Student ma obowiązek niezwłocznie powiadomić prowadzącego.
- Studenta obowiązuje przestrzeganie tajemnicy zawodowej. Wszelka ewentualna dokumentacja dotycząca pacjenta, prowadzona w formie pisemnej lub elektronicznej i wykonywana w trakcie zajęć, nie może zawierać danych personalnych, ani innych informacji umożliwiających identyfikację pacjenta.
- Obowiązkiem studenta jest szanowanie sprzętów i pomocy dydaktycznych. Odpowiedzialność finansową za szkody materialne spowodowane postępowaniem niezgodnym z przepisami BHP i P/POŻ pokrywa student.
- Na terenie całego Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku obowiązuje bezwzględny zakaz palenia wyrobów tytoniowych. Zakaz ten dotyczy również tzw. e-papierosów.
- W przypadkach niewyszczególnionych w powyższym regulaminie obowiązuje regulamin studiów UMB.