REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU CHOROBY WEWNĘTRZNE
REALIZOWANEGO W KLINICE ENFOKRYNOLOGII, dIABETOLOGII I CHORÓB WEWNĘTRZNYCH UMB
DLA STUDENTÓW WYDZIAŁU LEKARSKIEGO VI ROK
- Zajęcia odbywają się według harmonogramu ustalonego przez Dziekana Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Stomatologii i Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim UMB i programu nauczania zatwierdzonego przez Radę Wydziału.
- Student jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i sanitarno-epidemiologicznych. Powyższe przepisy są umieszczone na stronie internetowej Kliniki.
- Przed rozpoczęciem zajęć torby i inne rzeczy osobiste (okrycia wierzchnie) należy pozostawić w szatni studenckiej,
- W czasie zajęć obowiązuje zmiana obuwia oraz posiadanie własnych, czystych fartuchów lekarskich, stetoskopów oraz identyfikatora zawierającego imię i nazwisko oraz określenie ‘student’.
- W czasie trwania wszystkich zajęć (ćwiczenia, seminaria, wykłady) telefony komórkowe, notebooki, laptopy oraz inne urządzenia elektroniczne muszą bezwzględnie pozostawać wyłączone.
- Nie jest dopuszczalne wykonywanie zdjęć fotograficznych oraz utrwalania na innych nośnikach prezentacji i wykładów pod rygorem konsekwencji dyscyplinarnych. Zakaz fotografowania dotyczy w szczególności wykonywania zdjęć pacjentom.
- Studenta obowiązuje przestrzeganie tajemnicy zawodowej. Wszelka dokumentacja dotycząca chorego (w formie pisemnej lub elektronicznej) prowadzona i wykonywana w trakcie zajęć musi być pozbawiona danych personalnych oraz innych informacji umożliwiających identyfikację pacjenta.
- W trakcie zajęć Studentom nie wolno opuszczać Kliniki bez wiedzy i zgody osoby prowadzącej zajęcia.
- Ćwiczenia odbywają się zgodnie z harmonogramem w godzinach przewidzianych w planie zajęć. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na początku roku akademickiego.
- Tematy ćwiczeń umieszczone są na tablicy ogłoszeń znajdującej się w Klinice oraz na stronie internetowej.
- Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. Student jest zobligowany do punktualnego przychodzenia na zajęcia dydaktyczne. Osoby spóźnione mogą być niedopuszczone do uczestniczenia w zajęciach, co będzie równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
- W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) stosowne zaświadczenie musi być dostarczone dla osoby prowadzącej ćwiczenia w przeciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczane po tym terminie nie będą honorowane.
- W przypadku nieobecności usprawiedliwionej – obowiązek odrobienia zajęć po uprzednim uzgodnieniu z asystentem/adiunktem dydaktycznym.
- Student ma prawo do wglądu do prac pisemnych w terminie nie późniejszym niż tydzień czasu od daty sprawdzianu w obecności asystenta/adiunkta prowadzącego.
- Student jest informowany o wynikach swoich prac pisemnych oraz ocenie końcowej bezpośrednio od asystenta w postaci ustnej.
- Zaliczenie ćwiczeń i wpisy zaliczeniowe student może uzyskać wyłącznie w trakcie trwania roku akademickiego.
- Forma i warunki zaliczenia-spełnienie łącznie poniższych warunków:
a/ Studenci zobowiązani są do przygotowania teoretycznego na każde zajęcia. Warunkiem zaliczenia ćwiczeń jest zaliczenie wszystkich ćwiczeń.
b/ Sposób zaliczania poszczególnych ćwiczeń - ustny (dyskusja w czasie zajęć, obserwacja pracy studenta, ocena aktywności w czasie zajęć) lub pisemny.
c/Sposób i forma zaliczenia całości zajęć dydaktycznych w Klinice:
- Warunkiem zaliczenia wszystkich zajęć z chorób wewnętrznych jest:
1) obecność na wszystkich zajęciach dydaktycznych (ćwiczenia, praktyczne rozwiązywanie problemów klinicznych). Dopuszcza się 1 w semestrze usprawiedliwioną nieobecność na ćwiczeniach (zwolnienie lekarskie lub zgoda dziekana). Większa liczba nieobecności na ćwiczeniach wymaga odrobienia zajęć z inną grupą. Nieobecność na zajęciach dotyczących praktycznego rozwiązywania problemów klinicznych wymaga zawsze odrobienia z inną grupą lub zaliczenia u osoby prowadzącej. - Wszelkie uwagi należy zgłaszać osobie odpowiedzialnej za dydaktykę lub Kierownikowi Kliniki.