Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulaminy.
  • 26.09.2023 Zakład Histologii i Cytofizjologii

    Regulaminy

     

     

    R E G U L A M I N

    zajęć dydaktycznych w Zakładzie Histologii i Cytofizjologii UMB
    obowiązujący studentów I roku Położnictwa w roku akademickim 2023/2024

     

    1. Regulamin zajęć dydaktycznych w Zakładzie Histologii i Cytofizjologii oparty jest na przepisach określonych w Regulaminie Studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    2. Zajęcia obejmują: 10 godzin wykładów, 15 godzin ćwiczeń i 5 godzin samokształcenia.
    3. Samokształcenie realizowane jest w formie prezentacji multimedialnej z przydzielonych tematów
      i przedstawionych w ustalonym przez Kierownika Zakładu terminie.
    4. Wykłady będą odbywały się w Auli im. Karola Buluka („Beczka”) w Collegium Universum, a ćwiczenia w Sali dydaktycznej Zakładu Histologii i Cytofizjologii wg harmonogramu załączonego na stronie internetowej Zakładu i w gablocie w holu Collegium Universum.
    5. W Zakładzie obowiązuje zmiana obuwia. Płaszcze, kurtki, torby itp. należy przed wejściem na salę ćwiczeniową pozostawić w szatni. Podczas zajęć obowiązuje zakaz korzystania z telefonów komórkowych (obowiązuje ich wyłączenie), zakaz wnoszenia na salę ćwiczeń jedzenia i picia.
    6. Ćwiczenia rozpoczynają się punktualnie. Osoby spóźnione nie będą wpuszczone na ćwiczenia, co jest równoznaczne z nieobecnością nieusprawiedliwioną.
    7. Student jest zobowiązany uczestniczyć we wszystkich wykładach i ćwiczeniach. Nieobecność należy usprawiedliwić bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności. W przypadku nieobecności
      z przyczyn zdrowotnych obowiązuje zaświadczenie lekarskie, a w przypadkach losowych zaświadczenie odpowiednich Władz.  Dokument należy dostarczyć osobiście lub elektronicznie wysyłając skan na adres zakładu: histologia.cytofizjologia@umb.edu.pl
    8. Wykłady i ćwiczenia przebiegają według przedstawionego harmonogramu, obejmującego poszczególne zagadnienia tematyczne. Każde ćwiczenie rozpoczyna się sprawdzianem wiadomości z bieżącego materiału. Student powinien być przygotowany teoretycznie na dane ćwiczenie w oparciu o obowiązujące podręczniki. Zakres materiału jest przedstawiany na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Zakładu.
    9. W trakcie ćwiczeń studenci oglądają i rysują preparaty mikroskopowe i omawiają z asystentem zagadnienia objęte tematem ćwiczenia. Obowiązkowe jest posiadanie czystego zeszytu do ćwiczeń z przedmiotu oraz zestawu kolorowych kredek.
    10. Ocenę niedostateczną student może poprawić u asystenta w ciągu tygodnia (z wyłączeniem dnia,
      w którym odbywają się ćwiczenia). W przypadku nieuzasadnionego niezgłoszenia się na poprawę uzyskuje drugą ocenę niedostateczną. W sytuacji, gdy student ma niezaliczone jedno ćwiczenie (podwójna ocena niedostateczna), ma możliwość poprawienia oceny w wyznaczonym terminie przed zaliczeniem końcowym. Jeżeli student nie uzyskał zaliczenia z dwóch lub więcej ćwiczeń automatycznie uzyskuje ocenę niedostateczną z pierwszego terminu kolokwium zaliczeniowego. Osoby nieobecne na ćwiczeniu zobowiązane są do zaliczenia teoretycznego.
    11. Podstawę do zaliczenia ćwiczenia stanowią poprawnie wykonane rysunki preparatów mikroskopowych, czynny udział w ćwiczeniach oraz pozytywna ocena z wejściówki.
    12. Zaliczenie przedmiotu odbywa się po zakończeniu cyklu ćwiczeń i wykładów wynikającego z programu nauczania w formie sprawdzianu praktycznego (5 preparatów do rozpoznania) i teoretycznego (test) z całej partii materiału i obejmuje materiał wykładowo-ćwiczeniowy. Rozpoznanie 0 – 1 preparatu – minus 2 pkt. z testu, rozpoznanie 2 preparatów – minus 1 punkt, 3 preparaty prawidłowo rozpoznane nie zmieniają punktacji, za 4 prawidłowo rozpoznane preparaty student uzyskuje plus 1 punkt, a za 5 – dodatkowe 2 punkty do testu. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uzyskanie minimum 60% prawidłowych odpowiedzi. Istnieje jedna możliwość poprawy testu zaliczeniowego.
    13. Podczas wszystkich zaliczeń (kartkówki, sprawdzian końcowy) student jest zobowiązany do przestrzegania zakazu posiadania lub korzystania z niedozwolonej pomocy. W przypadku stwierdzenia posiadania lub korzystania przez studenta z niedozwolonej formy pomocy podczas kartkówki, sprawdzian tego studenta zostaje przerwany i otrzymuje on ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.  W przypadku stwierdzenia posiadania lub korzystania przez studenta z niedozwolonej formy pomocy podczas sprawdzianu zaliczeniowego, sprawdzian tego studenta zostaje przerwany i nie uzyskuje on zaliczenia przedmiotu.
    14. Informowanie o wynikach zaliczeń cząstkowych i końcowych odbywa się z poszanowaniem przepisów o ochronie danych osobowych.
    15. Student ma obowiązek we wszystkich sprawach dotyczących studiów w korespondencji elektronicznej posługiwać się studenckim kontem uczelnianym w domenie: student.umb.edu.pl.
    16. Oceny uzyskane na zajęciach z Embriologii (kartkówki, sprawdzian końcowy) będą przekazywane na ustalony adres e-mailowy, na co student wyraża zgodę podpisując regulamin zajęć dydaktycznych. 
    17. W przypadku niewyrażenia zgody, informacje o ocenach będą wywieszane w gablocie zakładu
      z podaniem jedynie numerów albumów.
    18. Studenci są odpowiedzialni za preparaty histologiczne podczas zajęć. O uszkodzeniu preparatu należy niezwłocznie poinformować asystenta prowadzącego grupę ćwiczeniową. Student jest zobowiązany wskazać miejsce, gdzie można kupić preparat z materiału ludzkiego.
    19. Po zakończeniu zajęć student ma obowiązek zostawić po sobie ład i porządek, wyłączyć i przykryć mikroskop, a teczkę z preparatami przedstawić asystentowi do sprawdzenia.
    20. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek wątpliwości czy nieprawidłowości związanych z przebiegiem zajęć student ma OBOWIĄZEK poinformowania Kierownika Zakładu.
    21. Student ma obowiązek przestrzegania zasad BHP i P/POŻ, z którymi został zapoznany na pierwszym spotkaniu, co potwierdza własnoręcznym podpisem.