Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Tematyka zajęć i sylabus.
  • Ostatnia zmiana 26.09.2024 przez Studium Języków Obcych JUM

    Tematyka zajęć i sylabus

    Link do sylabusa:

    https://www.umb.edu.pl/wf/kosmetologia/informacje_dla_studentow/sylabusy

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025 (moduł 'Język angielski ogólny i zawodowy) na kierunku KOSMETOLOGIA rok II studia pierwszego stopnia, semestr III i IV

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

     

    Tematyka

     

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba godzin

    Przeprowadzenie analizy potrzeb skóry w okresach: dojrzewania (trądzik- terminologia, przyczyny i leczenie) oraz ciąży i karmienia.

    Ć

    6

    Wprowadzenia podstawowego nazewnictwa wybranych produktów naturalnych używanych w nowoczesnej kosmetologii (zioła, ich zastosowanie i możliwe działania niepożądane). Język opisu i instrukcji.

    Ć

    6

    Wprowadzenie podstawowego słownictwa dotyczącego odżywiania (wpływ diety na wygląd; rola witamin i mikroelementów w utrzymaniu zdrowego wyglądu). Język opisu, porównania i argumentacji

    Ć

    6

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z zabiegami na ciało (charakterystyka zabiegów stosowanych w celu redukcji cellulitu; opis zabiegów manikiuru i pedikiuru). Język opisu, nakazów i zakazów.

    Ć

    14

    Wprowadzenie podstawowej terminologii z dziedziny wizażu (przeprowadzenie analizy kolorystycznej). Język opisu i argumentacji.

    Ć

    4

    Parafrazowanie i tłumaczenie tekstów specjalistycznych (broszury informacyjne; artykuły szkoleniowe). Ćwiczenie umiejętności translacyjnych.

    Ć

    2

    Odgrywanie scenek (role-plays): kosmetolog i klient w gabinecie kosmetycznym.

    Ć

    7

     

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Gotowicka-Wolińska T., Patoka Z. M. "English for Beauty Therapists", Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa 2008

    2. Donesch-Jeżo E. "English for Medical Students and Doctors 1", Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Kraków 2000

    3. Murphy R. “English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English”, Cambridge University Press, Cambridge 2019

     

    Literatura uzupełniająca:

    Wellman G. "The Heinemann English Wordbuilder", Heinemann International, Oxford 1989

     

    Tematyka zajęć w ramach lektoratu języka angielskiego 2024/2025 (moduł 'Język angielski zawodowy z elementami komunikacji w gabinecie kosmetycznym') na kierunku KOSMETOLOGIA rok II studia pierwszego stopnia, semestr III i IV

    prowadząca: mgr Justyna MacDonald

    Tematyka

    Sprawności językowe/ zagadnienia gramatyczne

    Liczba godzin

    Wprowadzenie podstawowej terminologii związanej z zabiegami na ciało (charakterystyka zabiegów stosowanych w celu redukcji cellulitu; opis zabiegów manikiuru i pedikiuru). Język opisu, nakazów i zakazów.

    Ć

    14

    Wprowadzenie podstawowej terminologii z dziedziny wizażu (przeprowadzenie analizy kolorystycznej). Język opisu i argumentacji.

    Ć

    8

    Parafrazowanie i tłumaczenie tekstów specjalistycznych (broszury informacyjne; artykuły szkoleniowe). Ćwiczenie umiejętności translacyjnych.

    Ć

    10

    Odgrywanie scenek (role-plays): kosmetolog i klient w gabinecie kosmetycznym.

    Ć

    13

     

     

    Literatura podstawowa:

    Komplet materiałów dydaktycznych (teksty wraz z ćwiczeniami leksykalnymi, strukturalnymi, translacyjnymi i komunikacyjnymi) przygotowanymi przez autora programu w oparciu o materiały ze stron internetowych oraz z wykorzystaniem następujących podręczników:

    1. Gotowicka-Wolińska T., Patoka Z. M. "English for Beauty Therapists", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Wydanie II zmienione, Warszawa 2020
    2. Donesch-Jeżo E. "English for Medical Students and Doctors 1", PZWL Wydawnictwo Lekarskie, Kraków 2000
    3. Murphy R. “English Grammar in Use with Answers Fifth Edition: A Self-Study Reference and Practice Book for Intermediate Learners of English”, Cambridge University Press, Cambridge 2019

     

    Literatura uzupełniająca:

    Wellman G. "The Heinemann English Wordbuilder", Heinemann International, Oxford 1989