Czy istnieje skuteczniejsza metoda uczenia się niż 3xZ?
Rozwój technologii przyniósł ze sobą szybki przyrost informacji. Mobilne urządzenia, wszechobecny dostęp do sieci premiuje skuteczne i sprawne poszukiwanie informacji. Do codzienności przeszło stosowanie sztucznej inteligencji AI (eng. artificial intelligence) w wielu dziedzinach. Jednak ze wzrostem dostępności informacji, ograniczenie stanowi percepcja, zdolność do przyswajania, interpretacji, zapamiętywania, krytycznej oceny informacji i wykorzystywania wiedzy w praktyce. Przebodźcowanie i brak higieny podczas nauki zmniejszają efektywność starań. Czy istnieje zatem skuteczna metoda przyswajania wiedzy? Czy każdy z nas w ten sam sposób przyswaja wiedzę? Czy istnieją metody i narzędzia podnoszące skuteczność nauki? Czy istnieje skuteczniejsza metoda uczenia się niż 3xZ? Studenci w formie seminariów zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi dwóch kluczowych kwestii - technik sporządzania notatek i technik uczenia się. Na seminariach będą proponowane różne sposoby tworzenia notatek, od konwencjonalnych notatników, przez notatniki segmentowe, po aplikacje do porządkowania informacji, w tym OneNote lub Notion. W części poświęconej uczeniu się student pozna wady techniki 3xZ (piramida uczenia się, krzywa zapominania Ebbinghausena). Z pośród licznych technik alternatywnych, m.in. Naucz się, oceniaj, przećwicz - TAP (Teach, Assess, Practice;), czy powtórzenia w cyklach - Spaced Repetition; będzie mógł wybrać tę, która najlepiej spełni jego oczekiwania względem przyswajanych treści.