REGULAMIN DYDAKTYCZNY PRZEDMIOTU ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA DZIECIĘCA DLA STUDENTÓW KIERUNKU LEKARSKIEGO WYDZIAŁU LEKARSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W BIAŁYMSTOKU
- Niniejszy regulamin jest zgodny z Regulaminem Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich UMB.
- Zajęcia odbywają się według harmonogramu zajęć na kierunku lekarskim i programu studiów zatwierdzonego przez Senat UMB.
- Przed rozpoczęciem zajęć rzeczy osobiste należy pozostawić w szatni studenckiej.
- Student jest odpowiedzialny za własne rzeczy osobiste. W przypadku ich kradzieży lub zniszczenia pracownicy Klinik nie ponoszą odpowiedzialności.
- Ze względów epidemiologicznych w czasie wszystkich zajęć, odbywających się na terenie klinik UDSK obowiązuje zmiana obuwia, a studenci są zobowiązani do noszenia t-shirtów lub odzieży medycznej z krótkim rękawem oznakowanych napisem UDSK-Pediatria (przeznaczonej tylko i wyłącznie do uczestnictwa w zajęciach odbywających się w UDSK). Niedopuszczalne jest noszenie biżuterii i zegarków na rękach. Paznokcie powinny być krótko przycięte i niepolakierowane. Ubiór studenta i jego zachowanie powinny odzwierciedlać szacunek dla chorego dziecka, jego rodziców/opiekunów i personelu medycznego.
- W zajęciach dydaktycznych nie powinni uczestniczyć studenci, którzy stwierdzili u siebie niepokojące objawy sugerujące chorobę infekcyjną. Jeżeli istnieją przeciwwskazania zdrowotne do uczestniczenia w zajęciach, muszą być zgłoszone kierownikowi jednostki dydaktycznej (lub osobie przez niego wyznaczonej) przed rozpoczęciem zajęć dydaktycznych.
- Studenci uczestniczący w zajęciach zobowiązani są stosować się do wytycznych sanitarnych zawartych w przepisach powszechnych oraz wydanych przez GIS i inne uprawnione podmioty, jak również do zarządzeń Rektora UMB.
- W czasie zajęć dydaktycznych każdy student powinien posiadać identyfikator. Bezpośrednio przed i po każdym kontakcie z pacjentem należy przeprowadzić dezynfekcję rąk zgodnie z obowiązującymi zasadami.
- W czasie zajęć na salach chorych nie wolno używać żadnych urządzeń elektronicznych (telefonów komórkowych, notebooków, sprzętu audio itp.).
- W trakcie wykładów, seminariów i ćwiczeń wykonywanie zdjęć, nagrywanie dźwięku i/lub filmowanie bez zgody prowadzącego jest zakazane pod rygorem konsekwencji prawnych.
- Podczas zaliczenia, zakazane jest korzystanie przez studentów z niedozwolonych form pomocy. Za niedozwolone formy pomocy uważa się między innymi:
- wnoszenie na zaliczenie telefonów komórkowych, innych urządzeń elektronicznych, jakichkolwiek akcesoriów do takich urządzeń, podręczników, notatek itp.,
- korzystanie podczas zaliczenia z telefonów komórkowych, bądź innych urządzeń elektronicznych, jakichkolwiek akcesoriów do takich urządzeń, podręczników, notatek itp.
- W przypadku stwierdzenia posiadania lub korzystania przez studenta z niedozwolonej formy pomocy, zaliczenie tego studenta zostaje przerwane i sprawa skierowana zostaje do Kierownika Kliniki.
- Szczegółowe zapisy o niedozwolonej pomocy zawiera Regulamin Studiów i Zarządzenie Rektora.
- Wszelka symulowana dokumentacja pacjenta prowadzona w celach dydaktycznych w formie pisemnej lub elektronicznej musi być pozbawiona danych personalnych oraz innych informacji umożliwiających jego identyfikację.
- W UDSK i USK obowiązuje całkowity zakaz palenia papierosów (i e-papierosów).
- W czasie zajęć dydaktycznych obowiązuje zakaz spożywania napojów i posiłków w salach wykładowych oraz w innych pomieszczeniach klinik.
- Student jest zobowiązany do przestrzegania przepisów BHP, przeciwpożarowych i sanitarno-epidemiologicznych. Przepisy BHP są umieszczone na stronie internetowej klinik. Studenci są zobowiązani do zapoznania się z nimi przed rozpoczęciem zajęć w klinice i potwierdzenia faktu zapoznania się własnoręcznym podpisem podczas pierwszych w roku akademickim zajęć dydaktycznych.
- Student jest zobowiązany do bezzwłocznego poinformowania nauczyciela akademickiego prowadzącego zajęcia o każdym wypadku mającym miejsce podczas zajęć dydaktycznych.
- Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa (z uwzględnieniem e-learningu).
- W przypadku nieobecności usprawiedliwionej (zwolnienie lekarskie, urlop dziekański) zaświadczenie potwierdzające usprawiedliwioną nieobecność na zajęciach musi być dostarczone do sekretariatu kliniki w przeciągu 7 dni od zakończenia okresu zwolnienia. Dokumenty dostarczane po tym terminie nie będą honorowane, a nieobecność zostanie potraktowana jako nieusprawiedliwiona.
- W przypadku nieobecności nieusprawiedliwionej student nie otrzymuje zaliczenia przedmiotu.
- Studenci zobowiązani są do przygotowania teoretycznego na każde zajęcia (również w pierwszym dniu ćwiczeń), co umożliwi czynny udział w zajęciach dydaktycznych. Zakres materiału jest dostępny na stronie internetowej. Regulamin dydaktyczny może być zmieniony w ciągu roku akademickiego wyłącznie po uzyskaniu opinii starosty roku.
- Warunkiem zaliczenia zajęć jest:
Obecność na wszystkich zajęciach dydaktycznych z uwzględnieniem e-learningu (ćwiczenia, seminaria). Dopuszcza się jedną w semestrze (w czasie trwania całego bloku) usprawiedliwioną nieobecność na ćwiczeniach (zwolnienie lekarskie lub urlop dziekański) bez konieczności odrabiania zajęć. Większa liczba nieobecności na ćwiczeniach wymaga odrobienia zajęć z inną grupą (lub w innym trybie ustalonym przez kierownika danej jednostki lub osobę przez niego wyznaczoną).
Zasady przeprowadzenia zaliczenia:
Zaliczenie przedmiotu odbywa się w formie pisemnej po zakończeniu bloku ćwiczeniowego oraz seminariów w formie testu jednokrotnego wyboru. Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się w wyniku otrzymania z testu co najmniej 60 % prawidłowych odpowiedzi. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej z końcowego zaliczenia, formą poprawy jest odpowiedź ustna u Kierownika Kliniki.
W sprawach nie uregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie zapisu Regulaminu Studiów I Stopnia, II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich UMB.