Kierownik Kliniki:
Prof. dr hab. n. med. Jan Kochanowicz
Zastępca Kierownika Kliniki:
Prof. dr hab. n. med. Alina Kułakowska
Dr hab. med. Monika Chorąży
Dane kontaktowe:
ul. M. Skłodowskiej - Curie 24A
15-276 Białystok
tel. 85 746 83 26
fax 85 746 86 08
adres e-mail: neurosek@umb.edu.pl
AKTUALNOŚCI:
Kampania „Pokaż dziadkom” Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku prowadzona pod czujnym okiem dr hab. Aliny Kułakowskiej, została doceniona i wyróżniona w prestiżowym ogólnopolskim konkursie Kampanie Społeczne Roku 2016.
Jury wyróżniło projekt studentów UMB „za prosty i jasny przekaz, konkretną, a jednocześnie wzruszającą i zapadającą w pamięć formę oraz podniesienie świadomości przy zerowym budżecie”.
Organizatorami konkursu "Kampania Społeczne Roku" są : portal kampaniespoleczne.pl i Fundacja Komunikacji Społecznej
Głównym Celem corocznego konkursu jest promowanie dobrych praktyk w marketingu społecznym w Polsce.
W IX edycji Konkursu „Kampania Społeczna Roku” nadesłano opisy 70 kampanii w dwunastu kategoriach.
Wśród zgłaszających znalazły się firmy, instytucje rządowe, organizacje pozarządowe,agencje reklamowe oraz PR, a także osoby prywatne.
Co roku udaru mózgu doświadcza około 70 tysięcy Polaków. Oznacza to, że co 8 minut ktoś dostaje udaru! Niestety duża część chorych nie wie jakie są objawy oraz w jaki sposób na nie reagować. Mają złudne nadzieje, że symptomy miną, odwlekają w czasie wezwanie karetki pogotowia, a przecież można podać lek który znacznie ograniczy rozległość negatywnych skutków udaru. Jest tylko jeden warunek - masz maksymalnie 4,5 godziny!
Dlatego stworzyliśmy akcję edukacyjną "Pokaż dziadkom". W ramach Studenckiego Koła Naukowego przy Klinice Neurologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku nagraliśmy film, w którym występują ludzie dotknięci tą chorobą oraz którzy zgodzili się wystąpić przed kamerą, aby opowiedzieć co czuli bezpośrednio po rozpoczęciu udaru i jak ważna jest błyskawiczna odpowiedź!