Doskonałość Dydaktyczna Uczelni – nowy projekt, który ma poprawić i usprawnić kształcenie studentów w UMB. We wtorek 22 listopada 2022 roku odbyło się pierwsze robocze spotkanie. Zaangażowano do niego kilkadziesiąt osób, ze wszystkich wydziałów, z dodatkowym wsparciem działów administracji Uczelni i organizacji studenckich. Finalnie – za niespełna rok – ma być wypracowana nowa strategia dydaktyczna dla UMB na lata 2023-2030. Nie jako dokument, który będzie leżał w ważnej szafie, ale praktyczne rozwiązania, które realnie mają podnieść jakość kształcenia. Przy czym mówimy tu o tradycyjnym sposobie nauczania, ale też e-learningu. Chodzi o sprawdzenie czy spełnienie efektów kształcenia, których oczekuje się od Uczelni, można osiągnąć w lepszy sposób. Przykład: czy do nauczenia się anatomii człowieka na właściwym poziomie, konieczne będzie przez studenta poznanie jej np. w języku łacińskim, albo czy student farmacji musi znać wszystkie wzory strukturalne poznawanych substancji. Nie mniej ważnym elementem projektu będzie wykształcenie nowych liderów, zarówno tych od dydaktyki jak i zagadnień cyfrowych. To oni w przyszłości mają posiąść takie kompetencje, które pozwolą im kształtować nowe wizje rozwoju dydaktyki na UMB.
Pełnomocnikiem Rektora ds. Doskonałości Dydaktycznej /Kierownikiem projektu jest prof. Adrian Chabowski, Prorektor ds. Kształcenia UMB.
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza, Edukacja, Rozwój, a współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w kwocie 664 tys. zł. Termin realizacji: 1.10.2022-30.09.2023.