Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin Dydaktyczny Jednoski.
  • Ostatnia zmiana 08.03.2018 przez Zakład Klinicznej Biologii Molekularnej

    Regulamin Dydaktyczny Jednoski

    Regulamin zajęć dydaktycznych obowiązujący w Zakładzie Klinicznej Biologii Molekularnej dla studentów kierunku Lekarsko-Dentystycznego

     

    1. Regulamin zajęć dydaktycznych obowiązujący w Zakładzie Klinicznej Biologii Molekularnej jest zgodny z Regulaminem studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    2. Studenci zapoznają się z Regulaminem na pierwszym spotkaniu dydaktycznym. Osoby nieprzestrzegające Regulaminu nie będą mogły uczestniczyć w zajęciach.
    3. Studentów obowiązują przepisy BHP omawiane na pierwszym ćwiczeniu.
    4. Warunkiem wpuszczenia na zajęcia praktyczne jest posiadanie fartucha ochronnego i zmiana obuwia.
    5. Podczas zajęć zabrania się korzystania z telefonów komórkowych, aparatów fotograficznych  i innych urządzeń elektronicznych o podobnej funkcji.
    6. Wykłady, seminaria i/lub ćwiczenia z przedmiotów „Biologia Molekularna” i lub „Podstawy Genetyki i Biologii Molekularnej” prowadzone są w wymiarze godzin przewidzianym programem studiów.
    7. Studenci są zobowiązani do obecności na wykładach zgodnie z regulaminem studiów.
    8. Studenci są zobowiązani do obecności na zajęciach seminaryjnych i przygotowywania się do zajęć z obowiązujących podręczników (przedstawionych w sylabusach) i treści wykładowych.
    9. Studenci są zobowiązani do usprawiedliwienia nieobecności na wykładach lub seminariach (najpóźniej na pierwszym seminarium, w którym uczestniczy student po okresie nieobecności). Są honorowane tylko zwolnienia lekarskie i dziekańskie, których oryginały należy okazać osobie prowadzącej zajęcia.
    10. Studenci są zobowiązani do uczestnictwa w zajęciach seminaryjnych ze swoją grupą dziekańską. W wyjątkowych sytuacjach mogą odrabiać zajęcia seminaryjne z inną grupą po uzyskaniu zgody kierownika zakładu.
    11. Na każdym seminarium może być przeprowadzony sprawdzian pisemny lub ustny.
    12. Na zajęcia seminaryjne student jest zobowiązany do przygotowania (w grupie 2-osobowej) referatu w formie 15 - 20-minutowej prezentacji w programie PowerPoint (15 – 20 slajdów) na jedną z omawianych zagadnień według planu i sylabusu przedmiotu. Tematy referatów są ogłaszane na pierwszych zajęciach oraz znajdują się na stronie Zakładu. Za referat można otrzymać od 0 -1 (ocena negatywna z powodu niezgodności z tematem lub niezrozumienia przedstawianych zagadnień) lub 2 -5 pkt (ocena pozytywna).
    13. Warunkiem zaliczenia zajęć seminaryjnych jest pozytywna ocena referatu, uczestniczenie w dyskusji przy prezentacjach innych studentów oraz zaliczenie sprawdzianów testowych.
    14. Seminaria niezaliczone (z powodu niezaliczenia sprawdzianu lub referatu,  nieuczestnictwa w przygotowaniu referatu lub usprawiedliwionej nieobecności na zajęciu) mają być odrobione do końca semestru. Formę ustala asystent prowadzący zajęcia. Nieodrobienie seminariów oraz nieobecność nieusprawiedliwiona jest równoznaczna z niezaliczeniem seminaria.
    15. Do zaliczenia przedmiotu wymagane  jest zaliczenie wszystkich zajęć seminaryjnych.
    16. Przedmiot kończy się zaliczeniem w formie końcowego sprawdzianu testowego. Warunkiem otrzymania zaliczenia jest prawidłowa odpowiedź na co najmniej 60% pytań. Studenci którzy byli obecni na wszystkich wykładach, mają zaliczone wszystkie seminaria otrzymują zwolnienie z końcowego zaliczenia.