Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zajęcia w Aptece Szkoleniowej ECF.
  • Ostatnia zmiana 06.07.2022 przez Studium Języków Obcych ASK

    Zajęcia w Aptece Szkoleniowej ECF

     

    Rok akademicki 2021/22

    Semestr letni 2021/2022 tradycyjnie zakończył się dla studentów I roku farmacji w Aptece Szkoleniowe ECF. Hasłem przewodnim tegorocznych zajęć było nazewnictwo leków (nazwa chemiczna, nazwa międzynarodowa oraz nazwa handlowa). Studenci na wybranych przykładach wskazywali komponenty nazw handlowych leków znaczeniowo związane z nazwami symptomów, nazwą chorego narządu lub substancji aktywnej.

     

    Praktyczne integracyjne zajęcia językowe (język angielski i język łaciński)

    w Aptece Szkoleniowej (Euroregionalne Centrum Farmacji UMB)

    – projekt autorski

     

    To już siódmy rok akademicki, w którym realizujemy ten projekt integracyjny – scalający i podsumowujący całoroczną pracę
    dydaktyczną ze studentami
    I roku Farmacji Aptecznej.

     

    Cel zajęć:

    1. wykorzystanie poznanych struktur językowych dotyczących nazewnictwa grup leków, ich postaci, dróg podania, wskazań,
      skutków ubocznych oraz
      sposobów przechowywania;
    2. rozwijanie kompetencji komunikacyjnej na płaszczyźnie farmaceuta – pacjent poprzez:
      • dialog,
      • język nakazu i zakazu,
      • przekazywanie pacjentowi profesjonalnej informacji w zrozumiały sposób,
      • formułowanie pytań i odpowiedzi,
      • doskonalenie rozumienia ze słuchu;
    3. wyegzekwowanie adekwatnej wiedzy dotyczącej recepty i receptury w języku łacińskim.

    Scenariusz zajęć:

    1. ćwiczenia w grupach 7- 8 - osobowych + wykładowcy prowadzący + goście
    2. studenci na bazie opracowanych ulotek prezentują w formie dialogów informacje dotyczące wybranych leków, ich postaci,
      z uwzględnieniem drogi
      podania, skutków ubocznych, sposobu przechowywania etc. oraz przedstawiają terminologię łacińską
      dotyczącą ww. zagadnień.
    3. ewaluacja osiągnięć studentów w odniesieniu do ogólnych i szczegółowych efektów kształcenia ( m.in. absolwent posiada wiedzę
      w zakresie nauk farmaceutycznych, wiedzę o lekach, potrafi udzielić rzetelnej i obiektywnej informacji dotyczącej działania
      produktów leczniczych, jest przygotowany do realizacji celów edukacyjnych w pracy zawodowej)w powiązaniu ze stosowanymi
      metodami dydaktycznymi – ustne praktyczne potwierdzenie nabytej wiedzy i kompetencji językowych (bezpośrednia obserwacja
      studenta w standaryzowanych warunkach):
      • ocena znajomości fachowej terminologii w obu językach,
      • ocena rozumienia ze słuchu,
      • ocena zastosowania języka nakazu-zakazu,
      • ocena umiejętności formułowania pytań i udzielania odpowiedzi.
    4. omówienie zajęć.

    Opracowały:

    dr Anna Serwicka – Kapała

    mgr Urszula Nowogrodzka