Rok akademicki 2021/22
Semestr letni 2021/2022 tradycyjnie zakończył się dla studentów I roku farmacji w Aptece Szkoleniowe ECF. Hasłem przewodnim tegorocznych zajęć było nazewnictwo leków (nazwa chemiczna, nazwa międzynarodowa oraz nazwa handlowa). Studenci na wybranych przykładach wskazywali komponenty nazw handlowych leków znaczeniowo związane z nazwami symptomów, nazwą chorego narządu lub substancji aktywnej.
Praktyczne integracyjne zajęcia językowe (język angielski i język łaciński)
w Aptece Szkoleniowej (Euroregionalne Centrum Farmacji UMB)
– projekt autorski
To już siódmy rok akademicki, w którym realizujemy ten projekt integracyjny – scalający i podsumowujący całoroczną pracę
dydaktyczną ze studentami I roku Farmacji Aptecznej.
Cel zajęć:
- wykorzystanie poznanych struktur językowych dotyczących nazewnictwa grup leków, ich postaci, dróg podania, wskazań,
skutków ubocznych oraz sposobów przechowywania; - rozwijanie kompetencji komunikacyjnej na płaszczyźnie farmaceuta – pacjent poprzez:
- dialog,
- język nakazu i zakazu,
- przekazywanie pacjentowi profesjonalnej informacji w zrozumiały sposób,
- formułowanie pytań i odpowiedzi,
- doskonalenie rozumienia ze słuchu;
- wyegzekwowanie adekwatnej wiedzy dotyczącej recepty i receptury w języku łacińskim.
Scenariusz zajęć:
- ćwiczenia w grupach 7- 8 - osobowych + wykładowcy prowadzący + goście
- studenci na bazie opracowanych ulotek prezentują w formie dialogów informacje dotyczące wybranych leków, ich postaci,
z uwzględnieniem drogi podania, skutków ubocznych, sposobu przechowywania etc. oraz przedstawiają terminologię łacińską
dotyczącą ww. zagadnień. - ewaluacja osiągnięć studentów w odniesieniu do ogólnych i szczegółowych efektów kształcenia ( m.in. absolwent posiada wiedzę
w zakresie nauk farmaceutycznych, wiedzę o lekach, potrafi udzielić rzetelnej i obiektywnej informacji dotyczącej działania
produktów leczniczych, jest przygotowany do realizacji celów edukacyjnych w pracy zawodowej)w powiązaniu ze stosowanymi
metodami dydaktycznymi – ustne praktyczne potwierdzenie nabytej wiedzy i kompetencji językowych (bezpośrednia obserwacja
studenta w standaryzowanych warunkach):- ocena znajomości fachowej terminologii w obu językach,
- ocena rozumienia ze słuchu,
- ocena zastosowania języka nakazu-zakazu,
- ocena umiejętności formułowania pytań i udzielania odpowiedzi.
- omówienie zajęć.
Opracowały:
dr Anna Serwicka – Kapała
mgr Urszula Nowogrodzka