Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Przedmiotowy System Oceniania.
  • 19.09.2018 Zakład Histologii i Cytofizjologii

    Przedmiotowy System Oceniania

     

     

    I. WEJŚCIÓWKA           

    Forma pytań otwartych

     

    Na ocenę:

    Bardzo dobrą
    Student opanował w pełnym zakresie zagadnienia obowiązujące na dane ćwiczenie. Udzielone odpowiedzi są precyzyjne i wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych.

    Ponad dobrą
    Student opanował szczegółowo zagadnienia obowiązujące na dane ćwiczenie. Udzielone odpowiedzi są wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych, niemniej pojawiają się drobne niejasności

    Dobrą
    Student opanował w znaczącym zakresie zagadnienia obowiązujące na dane ćwiczenie. Udzielone odpowiedzi są poprawne, jednak występują w nich pojedyncze błędy merytoryczne i drobne niejasności.

    Dość dobrą
    Student opanował w niepełnym zakresie zagadnienia obowiązujące na dane ćwiczenie. Udziela prawidłowych odpowiedzi na większość pytań, lecz pojawiają się w nich nieliczne błędy merytoryczne i niejasności.

    Dostateczną
    Student opanował materiał z danego tematu w stopniu umożliwiającym uzyskanie zaliczenia. Udziela poprawnych odpowiedzi na większość pytań, natomiast występują błędy merytoryczne, niedopowiedzenia i niejasności.

    Niedostateczną
    Student nie opanował materiału obowiązującego na dane ćwiczenie. Udzielone odpowiedzi są nieprawidłowe bądź nieadekwatne do treści pytania, niejasne i pełne błędów merytorycznych.

     

     

     

    II. KOLOKWIUM

     

    A) CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

    Kolokwium praktyczne polega na rozpoznaniu zestawu trzech preparatów mikroskopowych z zakresu ćwiczeń obejmujących kolokwium

     

    Od wyników kolokwium praktycznego uzależniona jest ostateczna ocena z kolokwium teoretycznego.

     

    W sytuacji gdy student rozpoznał:

    3 lub 2 preparaty mikroskopowe – ocena nie ulega zmianie

    1 preparat mikroskopowy – ocena zostaje obniżona o pół stopnia

    0 preparatów mikroskopowych – ocena zostaje obniżona o pełen stopień

     

     

    B) CZĘŚĆ TEORETYCZNA

    Forma pytań otwartych

     

    Na ocenę:

    Bardzo dobrą
    Student opanował w pełnym zakresie materiał z ćwiczeń obejmujących kolokwium. Udzielone odpowiedzi są precyzyjne i wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych.
    W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji.

    Ponad dobrą
    Student opanował szczegółowo materiał z ćwiczeń obejmujących kolokwium. Udzielone odpowiedzi są wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych, niemniej występują drobne niejasności. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji.

    Dobrą
    Student opanował w znaczącym zakresie materiał z ćwiczeń obejmujących kolokwium. Udzielone odpowiedzi są prawidłowe, jednak występują w nich pojedyncze błędy merytoryczne oraz drobne niejasności. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji.

    Dość dobrą
    Student opanował w niepełnym zakresie materiał z ćwiczeń obejmujących kolokwium.
    Udziela prawidłowych odpowiedzi na zdecydowaną większość pytań, lecz pojawiają się nieliczne błędy merytoryczne, niejasności oraz informacje nieadekwatne do treści pytania.

    Dostateczną
    Student opanował materiał z ćwiczeń obejmujących kolokwium w stopniu umożliwiającym uzyskanie zaliczenia. Udziela poprawnych odpowiedzi na większość pytań, natomiast występują w nich błędy merytoryczne, niejasności oraz informacje nieadekwatne do treści pytania.

    Niedostateczną
    Student nie opanował materiału z ćwiczeń obejmujących kolokwium. Udzielone odpowiedzi są nieprawidłowe, niejasne, pełne błędów merytorycznych i niedopowiedzeń. Student nie wykazuje umiejętności selekcjonowania informacji.

     

     

     

    III. EGZAMIN

     

    Student może przystąpić do egzaminu zerowego i jest zwolniony z egzaminu praktycznego, jeżeli w trakcie trwania semestru nie miał ocen niedostatecznych i uzyskał średnią ze wszystkich ocen (wejściówki i kolokwia) powyżej 4,0.

     

     

    A) CZĘŚĆ PRAKTYCZNA

    Egzamin praktyczny polega na rozpoznaniu zestawu dziesięciu preparatów mikroskopowych.

     

    Student który rozpozna mniej niż 7 preparatów histologicznych automatycznie otrzymuje ocenę niedostateczną w pierwszym terminie egzaminu i ponownie przystępuje do egzaminu praktycznego w wyznaczonym przez kierownika Zakładu terminie.

     

     

    B) CZĘŚĆ TEORETYCZNA

    Forma pytań otwartych

     

    Na ocenę:

    Bardzo dobrą
    Student opanował w pełnym zakresie treść programową wykładów i ćwiczeń. Udzielone odpowiedzi są szczegółowe i wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych.
    W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji a także łączy wiedzę z zakresu organizacji histologicznej i fizjologii narządów.

    Ponad dobrą
    Student opanował szczegółowo treść programową wykładów i ćwiczeń. Udzielone odpowiedzi są wyczerpujące, brak w nich błędów merytorycznych, niemniej występują drobne niejasności. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji oraz właściwie wskazuje na powiązania między organizacją histologiczną i czynnością narządów.

    Dobrą
    Student opanował w znaczącym zakresie treść programową wykładów i ćwiczeń. Udzielone odpowiedzi są prawidłowe, lecz występują pojedyncze błędy merytoryczne i drobne niejasności. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością selekcjonowania informacji a także właściwie wskazuje na powiązania między organizacją histologiczną i czynnością narządów.

    Dość dobrą
    Student opanował w niepełnym zakresie treść programową wykładów i ćwiczeń. Udziela właściwych odpowiedzi na zdecydowaną większość pytań, jednak pojawiają się nieliczne błędy merytoryczne, niejasności oraz informacje nieadekwatne do treści pytania. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością dostrzegania powiązań między organizacją histologiczną i czynnością narządów.

    Dostateczną
    Student opanował treść programową wykładów i ćwiczeń w stopniu umożliwiającym uzyskanie zaliczenia. Na większość pytań udzielone są poprawne odpowiedzi, lecz występują błędy merytoryczne, niejasności, oraz informacje nieadekwatne do treści pytania. W udzielonych odpowiedziach student wykazuje się umiejętnością dostrzegania powiązań między organizacją histologiczną i czynnością narządów.

    Niedostateczną
    Student nie opanował treści programowej wykładów i ćwiczeń. Udzielane odpowiedzi są nieprawidłowe, niejasne i pełne błędów merytorycznych. Ponadto student nie wykazuje umiejętności selekcjonowania informacji ani dostrzegania powiązań między organizacją histologiczną i fizjologią narządów.