Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin Dydaktyczny Jednostki.
  • Ostatnia zmiana 02.10.2024 przez Zakład Symulacji Medycznych

    Regulamin Dydaktyczny Jednostki

    Ćwiczenia odbywają się na zasadzie udziału w scenariuszu symulacji wysokiej wierności z użyciem symulatorów, studenci pełnią rolę członków zespołu wielodyscyplinarnego opiekującego się pacjentem. Po przeprowadzeniu scenariusza studenci wraz z nauczycielem omawiają postępowanie oraz wyciągają wnioski edukacyjne. Każde ćwiczenie składa się z teoretycznego wprowadzenia w tym sprawdzenia wiedzy studenta, następnie realizacji scenariusza oraz omówienia.

    Proponujemy Państwu realizację scenariusza obejmującego jedno lub więcej zagadnień z problematyki chorób u dzieci.  Tematy oraz literatura są zamieszczone (zgodnie z sugestią studentów) w zakładce Harmonogram. Spróbujemy zrealizować i omówić 3-4 takie scenariusze w ciągu 3 godzin zajęć.

    Ponieważ zajęcia z symulacji medycznej mają pomóc Państwu przygotować się do pracy z pacjentami chcielibyśmy prosić o traktowanie zajęć poważnie i stosowanie się do podobnych zasad jak podczas zajęć z chorymi. Z tego powodu na zajęciach obowiązuje strój "szpitalny" (fartuch). Ważne aby ubrać się wygodnie bo symulacja medyczna to ćwiczenia z pełnym zaangażowaniem psychicznym a często i fizycznym. Bardzo prosimy o przynoszenie ze sobą stetoskopu.

    Od bieżącego roku więcej uwagi poświęcamy pracy w zespole i komunikacji z pacjentem / rodziną niż umiejętnościom technicznym.


    Co trzeba mieć ze sobą na zajęcia:

    - wygodny strój

    - fartuch medyczny

    - stetoskop

    - kartka papieru (zeszyt) i długopis

    - zmiana obuwia

    - upięte włosy

    Czego nie wolno na zajęciach:

    - nie można mieć włączonego telefonu komórkowego / tabletu (kwestia korzystania z baz leków - do uzgodnienia w czasie zajęć)

    - nie wolno robić zdjęć oraz kręcić filmów (zasada poufności)

     

    Warunki zaliczenia:

    • obecność na zajęciach
    • zaliczenie sprawdzianu wstępnego
    • aktywny udział w zajęciach / scenariuszu
    • zdobycie minimum 6 punktów z listy kontrolnej umiejętności technicznych jako kierownik zespołu
    • sformułowanie i archiwizacja indywidualnych wniosków edukacyjnych z każdego scenariusza (telefon, tablet, komputer, kartka papieru, zeszyt) - czyli "co zapamiętamy dla siebie na przyszłość ?"

     

    Z uwagi na charakter zajęć oraz napięty grafik studentów VI roku odrabianie nieobecności jest bardzo trudne , nie ma możliwości przychodzenia na zajęcia z inną grupą (zbyt wiele osób w zespole)

     

    Zajęcia z symulacji medycznej są integralną częścią przedmiotów pediatria i choroby wewnętrzne. Nie ma oddzielnego wpisu w indeksie.

     

    Regulamin zajęć przedmiotu Pediatria

     

    Regulamin zajęć w CSM