Ćwiczenia odbywają się na zasadzie udziału w scenariuszu symulacji wysokiej wierności z użyciem symulatorów, studenci pełnią rolę członków zespołu wielodyscyplinarnego opiekującego się pacjentem. Po przeprowadzeniu scenariusza studenci wraz z nauczycielem omawiają postępowanie oraz wyciągają wnioski edukacyjne. Każde ćwiczenie składa się z teoretycznego wprowadzenia w tym sprawdzenia wiedzy studenta, następnie realizacji scenariusza oraz omówienia.
Proponujemy Państwu realizację scenariusza obejmującego jedno lub więcej zagadnień z problematyki chorób u dzieci. Tematy oraz literatura są zamieszczone (zgodnie z sugestią studentów) w zakładce Harmonogram. Spróbujemy zrealizować i omówić 3-4 takie scenariusze w ciągu 3 godzin zajęć.
Ponieważ zajęcia z symulacji medycznej mają pomóc Państwu przygotować się do pracy z pacjentami chcielibyśmy prosić o traktowanie zajęć poważnie i stosowanie się do podobnych zasad jak podczas zajęć z chorymi. Z tego powodu na zajęciach obowiązuje strój "szpitalny" (fartuch). Ważne aby ubrać się wygodnie bo symulacja medyczna to ćwiczenia z pełnym zaangażowaniem psychicznym a często i fizycznym. Bardzo prosimy o przynoszenie ze sobą stetoskopu.
Od bieżącego roku więcej uwagi poświęcamy pracy w zespole i komunikacji z pacjentem / rodziną niż umiejętnościom technicznym.
Co trzeba mieć ze sobą na zajęcia:
- wygodny strój
- fartuch medyczny
- stetoskop
- kartka papieru (zeszyt) i długopis
- zmiana obuwia
- upięte włosy
Czego nie wolno na zajęciach:
- nie można mieć włączonego telefonu komórkowego / tabletu (kwestia korzystania z baz leków - do uzgodnienia w czasie zajęć)
- nie wolno robić zdjęć oraz kręcić filmów (zasada poufności)
Warunki zaliczenia:
- obecność na zajęciach
- zaliczenie sprawdzianu wstępnego
- aktywny udział w zajęciach / scenariuszu
- zdobycie minimum 6 punktów z listy kontrolnej umiejętności technicznych jako kierownik zespołu
- sformułowanie i archiwizacja indywidualnych wniosków edukacyjnych z każdego scenariusza (telefon, tablet, komputer, kartka papieru, zeszyt) - czyli "co zapamiętamy dla siebie na przyszłość ?"
Z uwagi na charakter zajęć oraz napięty grafik studentów VI roku odrabianie nieobecności jest bardzo trudne , nie ma możliwości przychodzenia na zajęcia z inną grupą (zbyt wiele osób w zespole)
Zajęcia z symulacji medycznej są integralną częścią przedmiotów pediatria i choroby wewnętrzne. Nie ma oddzielnego wpisu w indeksie.
Regulamin zajęć przedmiotu Pediatria