Załącznik do Uchwały RWNZ nr 10/2022 z dnia 22.02.2022 r.
KARTA MODUŁU ZAJĘĆ/SYLABUS Wydział Nauk o Zdrowiu UMB dotyczy cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akad. 2022/2023 | ||||||||||||||||
Kierunek studiów | Elektroradiologia | |||||||||||||||
Profil studiów | □ ogólnoakademicki □ praktyczny | |||||||||||||||
Nazwa jednostki organizacyjnej realizującej moduł zajęć | Klinika Kardiologii Inwazyjnej | |||||||||||||||
Osoba(y) prowadząca(e) | dr hab. med. Marcin Kożuch, dr n. med. Paweł Kralisz, dr n. med. Małgorzata Zalewska-Adamiec | |||||||||||||||
Poziom studiów | I stopnia (licencjackie) □ II stopnia (magisterskie) □ jednolite magisterskie □ | |||||||||||||||
Forma studiów | stacjonarne □ niestacjonarne □ | |||||||||||||||
Rok studiów | I □ II □ III □ I V □ V □ | Semestr studiów: | 1 □ 2 □ 3 □ 4 □ 5 □ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ | |||||||||||||
Nazwa modułu zajęć | Zajęcia fakultatywne | |||||||||||||||
Język wykładowy | polski □ angielski □ | |||||||||||||||
Miejsce realizacji: | zajęć praktycznych | nie dotyczy | ||||||||||||||
praktyk zawodowych | nie dotyczy | |||||||||||||||
Opis zajęć: | Założenia i cel zajęć: | Zapoznanie z nowoczesnymi metodami przezskórnego leczenia inwazyjnego chorób kardiologicznych. | ||||||||||||||
Metody kształcenia: | Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków | |||||||||||||||
Symbol i numer przedmiotowego efektu uczenia się | Efekt uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | Metody weryfikacji osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się: | |||||||||||||
Formujące* | Podsumowujące** | |||||||||||||||
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | ||||||||||||||||
K1 | Pogłębia wiedzę w zakresie pracy technika elektroradiologii zdobytą w toku studiów. | K01 | Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego | Zaliczenie ustne | ||||||||||||
K2 | Jest świadomy potrzeby konsultacji z osobami o większym doświadczeniu zawodowym. | K02 | Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego | Zaliczenie ustne | ||||||||||||
K3 | Umie zorganizować pracę własną oraz współdziałać w zespole. | K04 | Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego | Zaliczenie ustne | ||||||||||||
METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ * przykłady metod FORMUJĄCYCH Obserwacja pracy studenta Test wstępny Bieżąca informacja zwrotna Ocena aktywności studenta w czasie zajęć Obserwacja pracy na ćwiczeniach Zaliczenie poszczególnych czynności Zaliczenie każdego ćwiczenia Kolokwium praktyczne ocena w systemie punktowym Ocena przygotowania do zajęć Dyskusja w czasie ćwiczeń Wejściówki na ćwiczeniach Sprawdzanie wiedzy w trakcie ćwiczeń Zaliczenia cząstkowe Ocena wyciąganych wniosków z eksperymentów Zaliczenie wstępne Opis przypadku Próba pracy ** przykłady metod PODSUMOWUJĄCYCH metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy: Egzamin ustny (niestandaryzowany, standaryzowany, tradycyjny, problemowy) Egzamin pisemny (esej, raport; krótkie strukturyzowane pytania /SSQ/; test wielokrotnego wyboru /MCQ/; test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/; test dopasowania; test T/N; test uzupełniania odpowiedzi) Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie umiejętności: Egzamin praktyczny Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny /OSCE/ Mini-CEX (mini – clinical examination) Realizacja zleconego zadania Projekt, prezentacja Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Esej refleksyjny Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, pacjentów, innych współpracowników) Samoocena | ||||||||||||||||
NAKŁAD PRACY STUDENTA (BILANS PUNKTÓW ECTS) | ||||||||||||||||
Forma aktywności studenta | Obciążenie studenta (godz.) | |||||||||||||||
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (wg planu studiów) | 15 | |||||||||||||||
Udział w wykładach (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w seminariach (wg planu studiów) | 15 | |||||||||||||||
Udział w ćwiczeniach (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w zajęciach praktycznych (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami |
| |||||||||||||||
Samodzielna praca studenta (przykładowa forma pracy studenta) | 15 | |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do seminariów | 10 | |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do zajęć praktycznych |
| |||||||||||||||
Wykonanie projektu, dokumentacji, opisu przypadku, prezentacji, itd. ……………………………. |
| |||||||||||||||
Obciążenie studenta związane z praktykami zawodowymi (wg planu studiów) |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie się do zaliczeń etapowych |
| |||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do egzaminu/zaliczenia końcowego i udział w egzaminie/zaliczeniu końcowym | 5 | |||||||||||||||
Sumaryczne obciążenie pracy studenta Godziny ogółem: | 30 | |||||||||||||||
Liczba punktów ECTS | 1 | |||||||||||||||
Forma zajęć | Treści programowe poszczególnych zajęć | Symbol przedmiotowego efektu uczenia się | Liczba godzin | |||||||||||||
SEMINARIA | Tajemnice EKG – analiza ciekawych zapisów elektrokardiogramów. | K1, K2, K3 | 3 | |||||||||||||
Inwazyjne badania diagnostyczne: IVUS, FFR, OCT. | K1, K2, K3 | 3 | ||||||||||||||
Inwazyjne leczenie wad serca – TAVI, PFO, ASD. | K1, K2, K3 | 3 | ||||||||||||||
Inwazyjne leczenie miażdżycy tętnic obwodowych: CAS, PTA tętnic nerkowych. | K1, K2, K3 | 3 | ||||||||||||||
Inne zabiegi inwazyjne: zamykanie uszka lewego przedsionka. | K1, K2, K3 | 3 | ||||||||||||||
LITERATURA PODSTAWOWA (3-5 pozycji) |
| |||||||||||||||
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (3-5 pozycji) |
| |||||||||||||||
WARUNKI UZYSKANIA ZALICZENIA ZAJĘĆ (ZGODNIE Z REGULAMINEM PRZEDMIOTU/JEDNOSTKI) | ||||||||||||||||
Sposób zaliczenia zajęć | Czynny udział w zajęciach. Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia). | |||||||||||||||
Zasady zaliczania nieobecności | Każda nieobecność powinna zostać usprawiedliwiona zaświadczeniem wydanym przez lekarza specjalistę, organ państwowy lub Dziekana Wydziału. W przypadkach losowych zajęcia można zaliczyć z inną grupą ćwiczeniową. Zaliczenie nieobecności odbyć się powinno w terminie 2 tygodni od ustania przyczyny nieobecności, jednak w wyjątkowych sytuacjach nie później niż do dnia zaliczenia semestralnego. W przypadku nieobecności występującej podczas zajęć praktycznych - podstawą zaliczenia nieobecności jest wykonanie zadania w formie próby pracy. | |||||||||||||||
Możliwości i formy wyrównywania zaległości | Ponowne odbycie zajęć z inną grupą ćwiczeniową. Ponowne przystąpienie do zaliczenia końcowego. | |||||||||||||||
Zasady dopuszczenia do egzaminu/zaliczenia | Obecność na wszystkich zajęciach. Czynny udział w zajęciach praktycznych. Pozytywny wynik przedłużonej obserwacji dokonywanej przez nauczyciela/opiekuna prowadzącego. | |||||||||||||||
KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH ZALICZENIEM (opisowe, procentowe, punktowe, inne….) | ||||||||||||||||
Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia). | ||||||||||||||||
Data opracowania sylabusa: 03.06.2022 | Sylabus opracował(a): dr n. med. Małgorzata Zalewska-Adamiec | |||||||||||||||