Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Sylabus.
  • Ostatnia zmiana 22.02.2024 przez Klinika Kardiologii Inwazyjnej, Chorób Wewnętrznych z OIOK i Pracownią Hemodynamiki

    Sylabus

                                                                                                                                            Załącznik do Uchwały RWNZ nr 10/2022 z dnia 22.02.2022 r.

     

    KARTA MODUŁU ZAJĘĆ/SYLABUS

    Wydział Nauk o Zdrowiu UMB

    dotyczy cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akad.  2022/2023

    Kierunek studiów

    Elektroradiologia

    Profil studiów

      ogólnoakademicki    □  praktyczny  

    Nazwa jednostki organizacyjnej realizującej moduł zajęć

    Klinika Kardiologii Inwazyjnej

    Osoba(y) prowadząca(e)

    dr hab. med. Marcin Kożuch, dr n. med. Paweł Kralisz, dr n. med. Małgorzata Zalewska-Adamiec

    Poziom studiów

    I stopnia  (licencjackie)     II stopnia (magisterskie) □  jednolite magisterskie □

    Forma studiów

    stacjonarne     niestacjonarne □

    Rok studiów

    I  □    II   □   III     I V  □   V  □         

    Semestr studiów:

    1   □   2  □    3   □   4  □  5  □   6  7   □   8  □    9   □  10  □ 

    Nazwa modułu zajęć

    Zajęcia fakultatywne

    Język wykładowy

    polski        angielski   □

    Miejsce realizacji:

    zajęć praktycznych

    nie dotyczy

    praktyk zawodowych

    nie dotyczy

    Opis zajęć:

    Założenia i cel zajęć:

    Zapoznanie z nowoczesnymi metodami przezskórnego leczenia inwazyjnego chorób kardiologicznych.

    Metody kształcenia:

    Dyskusja dydaktyczna, metoda przypadków

    Symbol i numer przedmiotowego efektu uczenia się

    Efekt uczenia się

    Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się

    Metody weryfikacji osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się:

    Formujące*

    Podsumowujące**

    KOMPETENCJE SPOŁECZNE

    K1

    Pogłębia wiedzę w zakresie pracy technika elektroradiologii zdobytą w toku studiów.

    K01

    Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego

    Zaliczenie ustne

    K2

    Jest świadomy potrzeby konsultacji z osobami o większym doświadczeniu zawodowym.

    K02

    Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego

    Zaliczenie ustne

    K3

    Umie zorganizować pracę własną oraz współdziałać w zespole.

    K04

    Przedłużona obserwacja przez nauczyciela prowadzącego

    Zaliczenie ustne

    METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

    * przykłady metod FORMUJĄCYCH

    Obserwacja pracy studenta

    Test wstępny

    Bieżąca informacja zwrotna

    Ocena aktywności studenta w czasie zajęć

    Obserwacja pracy na ćwiczeniach

    Zaliczenie poszczególnych czynności

    Zaliczenie każdego ćwiczenia

    Kolokwium praktyczne ocena w systemie punktowym

    Ocena przygotowania do zajęć

    Dyskusja w czasie ćwiczeń

    Wejściówki na ćwiczeniach

    Sprawdzanie wiedzy w trakcie ćwiczeń

    Zaliczenia cząstkowe

    Ocena wyciąganych wniosków z eksperymentów

    Zaliczenie wstępne

    Opis przypadku

    Próba pracy

    ** przykłady metod PODSUMOWUJĄCYCH

    metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy:

    Egzamin ustny (niestandaryzowany, standaryzowany, tradycyjny, problemowy)

    Egzamin pisemny (esej, raport; krótkie strukturyzowane pytania /SSQ/; test wielokrotnego wyboru /MCQ/; test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/; test dopasowania; test T/N; test uzupełniania odpowiedzi)

    Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie umiejętności:

    Egzamin praktyczny

    Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny /OSCE/

    Mini-CEX (mini – clinical examination)

    Realizacja zleconego zadania

    Projekt, prezentacja

    Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

    Esej refleksyjny

    Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego

    Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, pacjentów, innych współpracowników)

    Samoocena

    NAKŁAD PRACY STUDENTA (BILANS PUNKTÓW ECTS)

    Forma aktywności studenta

    Obciążenie studenta (godz.)

    Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (wg planu studiów)

    15

    Udział w wykładach (wg planu studiów)

     

    Udział w seminariach (wg planu studiów)

    15

    Udział w ćwiczeniach (wg planu studiów)

     

    Udział w zajęciach praktycznych (wg planu studiów)

     

    Udział w konsultacjach związanych z zajęciami

     

    Samodzielna praca studenta (przykładowa forma pracy studenta)

    15

    Samodzielne przygotowanie do seminariów

    10

    Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń

     

    Samodzielne przygotowanie do zajęć praktycznych

     

    Wykonanie projektu, dokumentacji, opisu przypadku, prezentacji, itd. …………………………….

     

    Obciążenie studenta związane z praktykami zawodowymi (wg planu studiów)

     

    Samodzielne przygotowanie się do zaliczeń etapowych

     

    Samodzielne przygotowanie do egzaminu/zaliczenia końcowego i udział w egzaminie/zaliczeniu końcowym

    5

    Sumaryczne obciążenie pracy studenta                                                                                                     Godziny ogółem:

    30

    Liczba punktów ECTS

    1

    Forma zajęć

    Treści programowe poszczególnych zajęć

    Symbol przedmiotowego efektu uczenia się

    Liczba godzin

    SEMINARIA

    Tajemnice EKG  – analiza ciekawych zapisów elektrokardiogramów.

    K1, K2, K3

    3

    Inwazyjne badania diagnostyczne: IVUS, FFR, OCT.

    K1, K2, K3

    3

    Inwazyjne leczenie wad serca  – TAVI, PFO, ASD.

    K1, K2, K3

    3

    Inwazyjne leczenie miażdżycy tętnic  obwodowych: CAS, PTA tętnic nerkowych.

    K1, K2, K3

    3

    Inne zabiegi inwazyjne: zamykanie uszka lewego przedsionka.

    K1, K2, K3

    3

    LITERATURA PODSTAWOWA

    (3-5 pozycji)

    1. Walczak F., Baranowski F.: Podstawy EKG u pacjenta ze stymulatorem serca. Via Medica, Gdańsk 2003.
    2. Pierścińska M.M., Starczewska M.E., Stolarz P.W.: Repetytorium z EKG. Część 2: Sposoby na krzywą ze stymulatorem. Via Medica. Gdańsk 2007.
    3. Mizia-Stec K., Trusz-Gluza M.: Zaburzenia rytmu serca w.3. Medical Tribune, Warszawa 2022.
    4. Garcia T.: EKG – sztuka interpretacji. Medipage, Warszawa 2015.
    5. Hampton J.R.: EKG to proste. Urban & Partner, Wrocław 2020.

    LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

    (3-5 pozycji)

    1. Dąbrowska B.: Podręcznik elektrokardiografii. PZWL, Warszawa 2005.
    2. Adlam D., Hampton J.R., Hampton J.: EKG – 150 przypadków. Edra Urban & Partner, Wrocław 2020.
    3. Hampton R.J., Adlam D.: EKG w praktyce. Edra Urban & Partner , Wrocław 2020.
    4. Kurpesa M., Szafran B.: Interpretacja EKG. Kurs podstawowy. PZWL, Warszawa 2018.
    5. Houghton A., Gray D.: EKG jasno i zrozumiale. Alfa Medica Press, Bielsko-Biała 2014.

    WARUNKI UZYSKANIA ZALICZENIA ZAJĘĆ (ZGODNIE Z REGULAMINEM PRZEDMIOTU/JEDNOSTKI)

    Sposób zaliczenia zajęć

    Czynny udział w zajęciach.

    Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia).

    Zasady zaliczania nieobecności

    Każda nieobecność powinna zostać usprawiedliwiona zaświadczeniem wydanym przez lekarza specjalistę, organ państwowy lub Dziekana Wydziału.

    W przypadkach losowych zajęcia można zaliczyć z inną grupą ćwiczeniową.

    Zaliczenie nieobecności odbyć się powinno w terminie 2 tygodni od ustania przyczyny nieobecności, jednak w wyjątkowych sytuacjach nie później niż do dnia zaliczenia semestralnego.

    W przypadku nieobecności występującej podczas zajęć praktycznych - podstawą zaliczenia nieobecności jest wykonanie zadania w formie próby pracy.

    Możliwości i formy wyrównywania zaległości

    Ponowne odbycie zajęć z inną grupą ćwiczeniową.

    Ponowne przystąpienie do zaliczenia końcowego.

    Zasady dopuszczenia do egzaminu/zaliczenia

    Obecność na wszystkich zajęciach.

    Czynny udział w zajęciach praktycznych.

    Pozytywny wynik przedłużonej obserwacji dokonywanej przez nauczyciela/opiekuna prowadzącego.

    KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH ZALICZENIEM

    (opisowe, procentowe, punktowe, inne….)

    Zaliczenie końcowe w postaci ustnej lub pisemnej (decyduje osoba prowadząca zajęcia).

    Data opracowania sylabusa: 03.06.2022

    Sylabus opracował(a): dr n. med. Małgorzata Zalewska-Adamiec