Regulamin obowiązujący w Zakładzie Bromatologii UMB
na zajęciach z przedmiotu "Analiza środków spożywczych"
dla studentów kierunku ANALITYKA MEDYCZNA
- Zajęcia z przedmiotu ”Analiza środków spożywczych” odbywają się w wymiarze godzin przewidzianym programem studiów:
24h wykładów (12 wykładów po 90 min),
36h ćwiczeń (12 ćwiczeń po 135 min + 15 min przerwy)
2. Wykłady odbywają się w salach wykładowych UMB
3. Zajęcia laboratoryjne odbywają się w studenckich salach ćwiczeń Zakładu Bromatologii, sala 327 i 349 (Euroregionalne Centrum Farmacji IIIp.)
4. Harmonogram zajęć i sylabus zawierający treści programowe zamieszczone są w gablocie informacyjnej Zakładu oraz na stronie internetowej Zakładu:
http://umb.edu.pl/wf/zaklad-bromatologii (zakładka dydaktyka)
5. Instrukcje do ćwiczeń (skrypt) zamieszczone są na stronie internetowej Zakładu.
6. Godziny konsultacyjne adiunktów i asystentów: środa w godz. 9:00-10:00.
7. Kierownik Zakładu przyjmuje studentów we wtorki w godz. 11:00-12:00
Informacje praktyczne dotyczące zajęć
8. Przed rozpoczęciem zajęć ubranie wierzchnie i obuwie należy zostawić w szatni.
9. Uczęszczanie na wykłady jest obowiązkowe i w czasie ich trwania:
- należy mieć wyłączone telefony komórkowe
- nie wolno robić zdjęć i nagrywać
10. Na ćwiczenia laboratoryjne student powinien przychodzić wyposażony w:
długi biały fartuch laboratoryjny z długimi rękawami,
obuwie ochronne
w czasie zajęć należy mieć wyłączone telefony komórkowe
11. Podczas pierwszego ćwiczenia studenci zapoznają się z regulaminem pracowni studenckiej (zamieszczonym na salach ćwiczeń)
12. Przeszkolenie w zakresie BHP (na ćwiczeniu nr 1) jest obowiązkowe.
Bez odbytego szkolenia nie można uczestniczyć w kolejnych zajęciach praktycznych.
13. Student powinien przychodzić na zajęcia z opanowaną wiedzą teoretyczną. Na każde zajęcia obowiązuje materiał zgodnie z tematyką, znajdujący się w Skrypcie do ćwiczeń.
W celu przygotowania na zajęcia zaleca się korzystanie z instrukcji, podręczników podanych w sylabusie oraz z wykładów.
14. Zaliczenie pojedynczych zajęć laboratoryjnych wymaga: wykazania się umiejętnością praktycznego wykonania ćwiczenia.
15. W sali ćwiczeń student ma prawo przebywać wyłącznie w obecności asystenta. W trakcie zajęć nie wolno bez zgody asystenta opuszczać sali ćwiczeń. Wprowadzenie osób postronnych na salę ćwiczeń jest niedozwolone.
16. Grupa ćwiczeniowa zobowiązana jest do zachowania czystości i poszanowania wyposażenia sali ćwiczeń.
Możliwości i formy wyrównywania zaległości
17. Student jest obowiązany uczestniczyć we wszystkich zajęciach. Niewykonane ćwiczenie musi być odrobione (zgodnie z ustaleniami z prowadzącym zajęcia). Dopuszczalne są dwie nieobecności usprawiedliwione zwolnieniem lekarskim, dziekańskim lub innym uprawnionym.
Każde zwolnienie student powinien dostarczyć bezpośrednio po ustąpieniu przyczyny nieobecności, nie później niż na najbliższym ćwiczeniu laboratoryjnym.
Kryteria oceniania
18. Zaliczenie ćwiczeń opiera się o system punktowy – ocenie punktowej podlegają:
wejściówka (ustna lub pisemna),
wykonanie praktyczne ćwiczenia,
interpretacja uzyskanych wyników,
sprawozdanie pisemne z wybranych ćwiczeń
19. W trakcie trwania semestru student obowiązany jest przystąpić do dwóch kolokwiów
(nr I i II) obejmujących materiał omawiany na wykładach i dotyczący ćwiczeń laboratoryjnych, które oceniane są w skali punktowej (zgodnie z sylabusem).
20. Wyniki z kolokwium [z numerami albumu każdego studenta] zamieszczane są w gablocie Zakładu Bromatologii.
21. Warunki zaliczenia przedmiotu i dopuszczenia do sesji egzaminacyjnej:
uzyskanie z kolokwiów (nr I i II) co najmniej 60% maksymalnej liczby punktów.
Regulamin obowiązujący w pracowni studenckiej
1. Student może przebywać w pracowniach laboratoryjnych i pracowniach aparaturowych Zakładu Bromatologii jedynie w obecności asystenta.
2.Student powinien poinformować asystenta o przeciwskazaniach zdrowotnych do uczestnictwa w zajęciach laboratoryjnych, jeżeli takie przeciwskazania występują.
3. Bezwzględnym warunkiem wejścia do pracowni jest założenie fartucha ochronnego i zmiana obuwia na miękkie. Do pracowni nie wolno wnosić odzieży wierzchniej (należy pozostawić w szatni) oraz toreb (należy zostawić w miejscach wskazanych przez asystenta).
4. Do pracowni nie wolno wnosić pokarmów i napojów, ani ich spożywać. Palenie tytoniu na terenie Zakładu jest zabronione.
5. W pracowni laboratoryjnej należy zachować szczególną ostrożność i postępować zgodnie z zasadami BHP i P/POŻ obowiązującymi przy pracy z substancjami chemicznymi i materiałem biologicznym (studenci odbywają przeszkolenie z tego zakresu przed rozpoczęciem pracy laboratoryjnej).
6. Student obowiązany jest zachować porządek na stanowisku pracy, a po skończonym ćwiczeniu wyłączyć włączone przez niego urządzenia i uporządkować miejsce pracy.
7. Student powinien oszczędnie użytkować odczynniki chemiczne, wodę, prąd i gaz oraz rękawiczki jednorazowe.
8. Za bezpieczeństwo studentów podczas zajęć odpowiedzialny jest asystent prowadzący. Obowiązkiem studentów jest przestrzeganie zasad BHP i P/POŻ oraz bezzwłoczne powiadomienie asystenta o wszelkich wypadkach podczas zajęć.