Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Regulamin.
  • Ostatnia zmiana 29.09.2023 przez Klinika Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i Plastycznej

    Regulamin

    Regulamin dla studentów Kierunku Lekarsko-Dentystycznego w Klinice Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i Plastycznej Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku:

     

    1. Student przed wejściem do budynku, w którym odbywa zajęcia jest obowiązany zdezynfekować ręce. Ćwiczenia i seminaria odbywają się w Klinice Chirurgii Szczękowo-Twarzowej i Plastycznej zlokalizowanej na I piętrze Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku (obok Zakładu Radiologii). Zajęcia z przedmiotu chirurgia szczękowo-twarzowa i onkologia odbywają się w trybie stacjonarnym. W zależności od sytuacji epidemiologicznej i decyzji Władz Uczelni forma prowadzenia zajęć może ulec zmianie.
    2. Obecność na ćwiczeniach, seminariach i wykładach jest obowiązkowa.
    3. Na zajęciach student zobowiązany jest do przestrzegania zaleceń sanitarnych.
    4. Student ma obowiązek podczas zajęć klinicznych używać odzieży ochronnej - na zajęcia przychodzi we własnej czystej masce, fartuchu lub bluzie i spodniach oraz odpowiednim obuwiu noszonym na terenie szpitala, które zakłada po wejściu do budynku. Odzież wierzchnia wraz z obuwiem noszonym na zewnątrz, powinna zostać pozostawiona w szatni.
    5. Na zajęcia dopuszczalne jest przynoszenie długopisu i papierowego notatnika mieszczącego się w kieszeni fartucha.
    6. Student nie może przynosić na zajęcia żadnych zbędnych rzeczy, obowiązuje zakaz przynoszenia na zajęcia toreb, plecaków, urządzeń multimedialnych lub elektronicznych (telefonów komórkowych, tabletów, laptopów, dyktafonów, kamer itd.), podręczników i notatek. Wszystkie ww. rzeczy należy zostawić w bezpiecznym miejscu przed rozpoczęciem zajęć. Klinika nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione przez studenta rzeczy.
    7. Na zajęciach obowiązuje bezwzględny zakaz nagrywania i wykonywania zdjęć (w tym pacjentów i ich dokumentacji) oraz prezentacji multimedialnych.
    8. Student może spożywać produkty spożywcze w przerwie między zajęciami. Obowiązuje zakaz wnoszenia produktów spożywczych na sale, w których odbywają się zajęcia.
    9. Student ponosi odpowiedzialność za powierzone mu mienie oraz ew. dewastację pomieszczeń Kliniki.
    10. Ćwiczenia odbywają się w grupach pięcioosobowych lub sześcioosobowych. Seminaria w grupach trzydziestoosobowych. Wykład prowadzony jest dla całego roku w sali wykładowej CDS.
    11. Tematyka zajęć wraz ze spisem zalecanej literatury umieszczone są na stronie internetowej Kliniki oraz w gablocie obok sali seminaryjnej przed rozpoczęciem roku akademickiego.
    12. W części teoretycznej zajęć obowiązuje znajomość zagadnień omawianych na wykładach oraz wg podanej literatury zgodnie z tematyką ćwiczeń. Forma zaliczenia części teoretycznej każdego ćwiczenia – pisemna.
    13. Nieobecność studenta na zajęciach może być usprawiedliwiona wyłącznie na podstawie zwolnienia lekarskiego lub urlopu dziekańskiego. Usprawiedliwiona nieobecność musi być odrobiona i zaliczona w ciągu tygodnia od zakończenia absencji, wyłącznie w czasie trwania semestru i zajęć w Klinice. Brak usprawiedliwienia oraz zgłoszenia się na poprawę w w/w terminie oznacza uzyskanie oceny niedostatecznej. Przed przystąpieniem do kolokwium student musi mieć odrobione i zaliczone wszystkie ćwiczenia.
    14. Podstawę do zaliczenia przedmiotu stanowią:

    a/ obecności

    b/ uzyskanie 60% punktów z zaliczeń ćwiczeń – zaliczenie ćwiczenia odbywa się formie pisemnej i jest oceniane w punktach. Maksymalna liczba punktów z zaliczeń wszystkich zaliczeń ćwiczeń wynosi 45 pkt (każde ćwiczenie jest oceniane w skali 0-3 pkt). Zaliczenia poszczególnych ćwiczeń nie będą poprawiane.

    c/ uzyskanie 60% punktów z kolokwiów - kolokwia odbywają się w formie pisemnej oraz oceniane w punktach. Maksymalna liczba punktów ze wszystkich kolokwiów wynosi 30 pkt (każde kolokwium jest oceniane w skali 0-10 pkt). Zaliczenia poszczególnych kolokwiów nie będą poprawiane.

    d/ zaliczenie badania pacjenta

    1. Egzamin dyplomowy testowy odbywa się w pierwszym tygodniu zimowej sesji egzaminacyjnej (minimum 60% prawidłowych odpowiedzi do uzyskania zaliczenia). Przewidziane są 2 poprawy testowe w przypadku uzyskania przez studenta oceny niedostatecznej z pierwszego terminu egzaminu dyplomowego. Pierwszy termin poprawkowy będzie przeprowadzony w drugim tygodniu zimowej sesji egzaminacyjnej, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu poprawy z asystentami oraz Kierownikiem Kliniki. Drugi termin poprawkowy do ustalenia z Kierownikiem Kliniki i asystentami w egzaminacyjnej sesji poprawkowej semestru zimowego. Brak uzyskania zaliczenia egzaminu testowego w wyznaczonych terminach będzie skutkować niezaliczeniem przedmiotu.
    2. Student ma zakaz przynoszenia na egzamin jakiegokolwiek sprzętu multimedialnego.
    3. Nieobecność nieusprawiedliwiona na egzaminie końcowym skutkuje uzyskaniem oceny niedostatecznej i powoduje utratę prawa do egzaminów poprawkowych. Usprawiedliwienie nieobecności na podstawie zwolnienia lekarskiego lub zwolnienia wydanego przez Dziekana Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Stomatologii i Oddziałem Nauczania w Języku Angielskim)
    4. Zasady przeprowadzania egzaminu końcowego z przedmiotu oraz ewentualnej możliwości jego poprawy, zgodne są z warunkami zdawania egzaminów zawartymi w Ogólnym Regulaminie Studiów Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku.
    5. Student ma prawo wglądu do złożonego, ocenionego zaliczenia pisemnego (ćwiczeń, seminariów i kolokwiów) po ustaleniu tego faktu z asystentem. W przypadku zliczenia testowego IV Roku lub egzaminu końcowego możliwy jest jedynie wgląd do arkusza odpowiedzi – wgląd tylko do arkusza odpowiedzi.
    6. Student ma prawo zgłaszać wszelkie zastrzeżenia dotyczące pytań z zaliczenia IV Roku lub egzaminu końcowego wyłącznie przez 15 minut po zakończeniu testu.
    7. Ocena końcowa z przedmiotu jest wystawiana na podstawie wyników egzaminu dyplomowego testowego, średniej ćwiczeń, kolokwiów.