Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Sylabus.
  • Ostatnia zmiana 03.12.2024 przez Zakład Biofizyki

    Sylabus

     

     

    KARTA MODUŁU ZAJĘĆ/SYLABUS

    Wydział Nauk o Zdrowiu UMB

    dotyczy cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akad.  2024/2025

    Kierunek studiów

    Logopedia z Fonoaudiologią

    Profil studiów

    □  ogólnoakademicki    ■  praktyczny  

    Nazwa jednostki organizacyjnej realizującej moduł zajęć

    Zakład Biofizyki

    Osoba(y) prowadząca(e)

    Dr hab.Tomasz Kleszczewski, dr Agnieszka Raciborska

    Poziom studiów

    I stopnia  (licencjackie)  ■   II stopnia (magisterskie) □  jednolite magisterskie □

    Forma studiów

    stacjonarne  ■   niestacjonarne □

    Rok studiów

    I  ■    II   □   III  □   I V  □   V  □         

    Semestr studiów:

    1   ■   2  □    3   □   4  □  5  □   6  □ 7   □   8  □    9   □  10  □ 

    Nazwa modułu zajęć

    Zajęcia fakultatywne - Wybrane metody matematyczne w opisie ruchu harmonicznego i falowego

    Język wykładowy

    polski   ■     angielski   □

    Miejsce realizacji:

    zajęć praktycznych

    Zakład Biofizyki

    praktyk zawodowych

     

    Opis zajęć:

    Założenia i cel zajęć:

    Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z metodami rachunkowymi, pozwalającymi na samodzielne rozwiązywanie problemów z zakresu opisu ruchu harmonicznego i falowego w szczególności w odniesieniu do dźwięków.

    Metody kształcenia:

    Seminarium

    Symbol i numer przedmiotowego efektu uczenia się

    Efekt uczenia się

    Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się

    Metody weryfikacji osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się:

    Formujące*

    Podsumowujące**

    WIEDZA

    W1

    Zna elementarną terminologię używaną w diagnostyce i terapii zaburzeń jakości głosu, mowy i słuchu

    W01

    Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium

     

    Sprawdzian końcowy

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    UMIEJĘTNOŚCI

    U1

    Potrafi wyrazić swoją wiedzę pisemnie i ustnie (np. poprzez przeprowadzenie prezentacji) na poziomie akademickim

    U24

    Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium

    Sprawdzian końcowy

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    KOMPETENCJE SPOŁECZNE

    K1

    Jest świadomy potrzeby kontynuacji nauki przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych.

    K04

    Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ

    * przykłady metod FORMUJĄCYCH

    Obserwacja pracy studenta

    Test wstępny

    Bieżąca informacja zwrotna

    Ocena aktywności studenta w czasie zajęć

    Obserwacja pracy na ćwiczeniach

    Zaliczenie poszczególnych czynności

    Zaliczenie każdego ćwiczenia

    Kolokwium praktyczne ocena w systemie punktowym

    Ocena przygotowania do zajęć

    Dyskusja w czasie ćwiczeń

    Wejściówki na ćwiczeniach

    Sprawdzanie wiedzy w trakcie ćwiczeń

    Zaliczenia cząstkowe

    Ocena wyciąganych wniosków z eksperymentów

    Zaliczenie wstępne

    Opis przypadku

    Próba pracy

    ** przykłady metod PODSUMOWUJĄCYCH

    metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy:

    Egzamin ustny (niestandaryzowany, standaryzowany, tradycyjny, problemowy)

    Egzamin pisemny (esej, raport; krótkie strukturyzowane pytania /SSQ/; test wielokrotnego wyboru /MCQ/; test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/; test dopasowania; test T/N; test uzupełniania odpowiedzi)

    Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie umiejętności:

    Egzamin praktyczny

    Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny /OSCE/

    Mini-CEX (mini – clinical examination)

    Realizacja zleconego zadania

    Projekt, prezentacja

    Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych:

    Esej refleksyjny

    Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego

    Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, pacjentów, innych współpracowników)

    Samoocena

    NAKŁAD PRACY STUDENTA (BILANS PUNKTÓW ECTS)

    Forma aktywności studenta

    Obciążenie studenta (godz.)

    Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (wg planu studiów)

     

    Udział w wykładach (wg planu studiów)

     

    Udział w seminariach (wg planu studiów)

    20

    Udział w ćwiczeniach (wg planu studiów)

     

    Udział w zajęciach praktycznych (wg planu studiów)

     

    Udział w konsultacjach związanych z zajęciami

     

    Samodzielna praca studenta (przykładowa forma pracy studenta)

     

    Samodzielne przygotowanie do seminariów

     

    Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń

     

    Samodzielne przygotowanie do zajęć praktycznych

     

    Wykonanie projektu, dokumentacji, opisu przypadku, prezentacji, itd. …………………………….

     

    Obciążenie studenta związane z praktykami zawodowymi (wg planu studiów)

     

    Samodzielne przygotowanie się do zaliczeń etapowych

     

    Samodzielne przygotowanie do egzaminu/zaliczenia końcowego i udział w egzaminie/zaliczeniu końcowym

    5

    Sumaryczne obciążenie pracy studenta                                                                                                     Godziny ogółem:

    25

    Liczba punktów ECTS

    1

    Forma zajęć

    Treści programowe poszczególnych zajęć

    Symbol przedmiotowego efektu uczenia się

    Liczba godzin

    WYKŁADY

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ĆWICZENIA

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    SEMINARIA

    Wielkości skalarne i wektorowe. Rachunek skalarny i wektorowy.

    W1,U1, K1

    2

    Działania na liczbach, potęgi, przedrostki. Logarytmy, własności funkcji logarytmicznej, logarytm dziesiętny i naturalny. Właściwości funkcji wykładniczej. Prawo absorpcji promieniowania,

    W1,U1, K1

    2

    Pochodna funkcji, właściwości pochodnej, pochodna jednej i wielu zmiennych, gradient, zastosowanie rachunku różniczkowego do opisu ruchu.

    W1,U1, K1

    2

    Całka nieoznaczona i oznaczona proste równanie różniczkowe

    W1,U1, K1

    2

    Opis ruchu harmonicznego – źródła fal akustycznych

    W1,U1, K1

    6

    Opis ruchu falowego ze szczególnym uwzględnieniem fal akustycznych

    W1,U1, K1

    6

    ZAJĘCIA PRAKTYCZNE

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    PRAKTYKI ZAWODOWE

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    LITERATURA PODSTAWOWA

    (3-5 pozycji)

    1. „Analiza Matematyczna w Zadaniach”, Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010

    LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

    (3-5 pozycji)

    1. „Podstawy fizyki”, David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005/2006

    WARUNKI UZYSKANIA ZALICZENIA ZAJĘĆ (ZGODNIE Z REGULAMINEM PRZEDMIOTU/JEDNOSTKI)

    Sposób zaliczenia zajęć

    Test końcowy

    Zasady zaliczania nieobecności

    Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione a zajęcia odrobione

    Możliwości i formy wyrównywania zaległości

    W terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia

    Zasady dopuszczenia do egzaminu/zaliczenia

    Obecność na wszystkich zajęciach

    KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH ZALICZENIEM

    (opisowe, procentowe, punktowe, inne….)

    ………………60% punktów możliwych do zdobycia……………………………………

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

    KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH EGZAMINEM

    (opisowe, procentowe, punktowe, inne….)

    na ocenę 3

    na ocenę 3,5

    na ocenę 4

    na ocenę 4,5

    na ocenę 5

     

     

     

     

     

    Data opracowania sylabusa: 15.09.2024

    Sylabus opracował(a): dr hab. Maria Karpińska