KARTA MODUŁU ZAJĘĆ/SYLABUS Wydział Nauk o Zdrowiu UMB dotyczy cyklu kształcenia rozpoczynającego się w roku akad. 2024/2025 | |||||||||||||||||||
Kierunek studiów | Logopedia z Fonoaudiologią | ||||||||||||||||||
Profil studiów | □ ogólnoakademicki ■ praktyczny | ||||||||||||||||||
Nazwa jednostki organizacyjnej realizującej moduł zajęć | Zakład Biofizyki | ||||||||||||||||||
Osoba(y) prowadząca(e) | Dr hab.Tomasz Kleszczewski, dr Agnieszka Raciborska | ||||||||||||||||||
Poziom studiów | I stopnia (licencjackie) ■ II stopnia (magisterskie) □ jednolite magisterskie □ | ||||||||||||||||||
Forma studiów | stacjonarne ■ niestacjonarne □ | ||||||||||||||||||
Rok studiów | I ■ II □ III □ I V □ V □ | Semestr studiów: | 1 ■ 2 □ 3 □ 4 □ 5 □ 6 □ 7 □ 8 □ 9 □ 10 □ | ||||||||||||||||
Nazwa modułu zajęć | Zajęcia fakultatywne - Wybrane metody matematyczne w opisie ruchu harmonicznego i falowego | ||||||||||||||||||
Język wykładowy | polski ■ angielski □ | ||||||||||||||||||
Miejsce realizacji: | zajęć praktycznych | Zakład Biofizyki | |||||||||||||||||
praktyk zawodowych |
| ||||||||||||||||||
Opis zajęć: | Założenia i cel zajęć: | Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z metodami rachunkowymi, pozwalającymi na samodzielne rozwiązywanie problemów z zakresu opisu ruchu harmonicznego i falowego w szczególności w odniesieniu do dźwięków. | |||||||||||||||||
Metody kształcenia: | Seminarium | ||||||||||||||||||
Symbol i numer przedmiotowego efektu uczenia się | Efekt uczenia się | Odniesienie do kierunkowych efektów uczenia się | Metody weryfikacji osiągnięcia zamierzonych efektów uczenia się: | ||||||||||||||||
Formujące* | Podsumowujące** | ||||||||||||||||||
WIEDZA | |||||||||||||||||||
W1 | Zna elementarną terminologię używaną w diagnostyce i terapii zaburzeń jakości głosu, mowy i słuchu | W01 | Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium
| Sprawdzian końcowy | |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
UMIEJĘTNOŚCI | |||||||||||||||||||
U1 | Potrafi wyrazić swoją wiedzę pisemnie i ustnie (np. poprzez przeprowadzenie prezentacji) na poziomie akademickim | U24 | Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium | Sprawdzian końcowy | |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
KOMPETENCJE SPOŁECZNE | |||||||||||||||||||
K1 | Jest świadomy potrzeby kontynuacji nauki przez całe życie zawodowe w celu stałego uaktualniania wiedzy i umiejętności zawodowych. | K04 | Obserwacja pracy studenta, dyskusja w czasie seminarium
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
METODY WERYFIKACJI OSIĄGNIĘCIA ZAMIERZONYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ * przykłady metod FORMUJĄCYCH Obserwacja pracy studenta Test wstępny Bieżąca informacja zwrotna Ocena aktywności studenta w czasie zajęć Obserwacja pracy na ćwiczeniach Zaliczenie poszczególnych czynności Zaliczenie każdego ćwiczenia Kolokwium praktyczne ocena w systemie punktowym Ocena przygotowania do zajęć Dyskusja w czasie ćwiczeń Wejściówki na ćwiczeniach Sprawdzanie wiedzy w trakcie ćwiczeń Zaliczenia cząstkowe Ocena wyciąganych wniosków z eksperymentów Zaliczenie wstępne Opis przypadku Próba pracy ** przykłady metod PODSUMOWUJĄCYCH metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie wiedzy: Egzamin ustny (niestandaryzowany, standaryzowany, tradycyjny, problemowy) Egzamin pisemny (esej, raport; krótkie strukturyzowane pytania /SSQ/; test wielokrotnego wyboru /MCQ/; test wielokrotnej odpowiedzi /MRQ/; test dopasowania; test T/N; test uzupełniania odpowiedzi) Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie umiejętności: Egzamin praktyczny Obiektywny Strukturyzowany Egzamin Kliniczny /OSCE/ Mini-CEX (mini – clinical examination) Realizacja zleconego zadania Projekt, prezentacja Metody weryfikacji efektów uczenia się w zakresie kompetencji społecznych: Esej refleksyjny Przedłużona obserwacja przez opiekuna/nauczyciela akademickiego Ocena 360° (opinie nauczycieli, kolegów/koleżanek, pacjentów, innych współpracowników) Samoocena | |||||||||||||||||||
NAKŁAD PRACY STUDENTA (BILANS PUNKTÓW ECTS) | |||||||||||||||||||
Forma aktywności studenta | Obciążenie studenta (godz.) | ||||||||||||||||||
Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim (wg planu studiów) |
| ||||||||||||||||||
Udział w wykładach (wg planu studiów) |
| ||||||||||||||||||
Udział w seminariach (wg planu studiów) | 20 | ||||||||||||||||||
Udział w ćwiczeniach (wg planu studiów) |
| ||||||||||||||||||
Udział w zajęciach praktycznych (wg planu studiów) |
| ||||||||||||||||||
Udział w konsultacjach związanych z zajęciami |
| ||||||||||||||||||
Samodzielna praca studenta (przykładowa forma pracy studenta) |
| ||||||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do seminariów |
| ||||||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do ćwiczeń |
| ||||||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do zajęć praktycznych |
| ||||||||||||||||||
Wykonanie projektu, dokumentacji, opisu przypadku, prezentacji, itd. ……………………………. |
| ||||||||||||||||||
Obciążenie studenta związane z praktykami zawodowymi (wg planu studiów) |
| ||||||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie się do zaliczeń etapowych |
| ||||||||||||||||||
Samodzielne przygotowanie do egzaminu/zaliczenia końcowego i udział w egzaminie/zaliczeniu końcowym | 5 | ||||||||||||||||||
Sumaryczne obciążenie pracy studenta Godziny ogółem: | 25 | ||||||||||||||||||
Liczba punktów ECTS | 1 | ||||||||||||||||||
Forma zajęć | Treści programowe poszczególnych zajęć | Symbol przedmiotowego efektu uczenia się | Liczba godzin | ||||||||||||||||
WYKŁADY |
|
|
| ||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
ĆWICZENIA |
|
|
| ||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
SEMINARIA | Wielkości skalarne i wektorowe. Rachunek skalarny i wektorowy. | W1,U1, K1 | 2 | ||||||||||||||||
Działania na liczbach, potęgi, przedrostki. Logarytmy, własności funkcji logarytmicznej, logarytm dziesiętny i naturalny. Właściwości funkcji wykładniczej. Prawo absorpcji promieniowania, | W1,U1, K1 | 2 | |||||||||||||||||
Pochodna funkcji, właściwości pochodnej, pochodna jednej i wielu zmiennych, gradient, zastosowanie rachunku różniczkowego do opisu ruchu. | W1,U1, K1 | 2 | |||||||||||||||||
Całka nieoznaczona i oznaczona proste równanie różniczkowe | W1,U1, K1 | 2 | |||||||||||||||||
Opis ruchu harmonicznego – źródła fal akustycznych | W1,U1, K1 | 6 | |||||||||||||||||
Opis ruchu falowego ze szczególnym uwzględnieniem fal akustycznych | W1,U1, K1 | 6 | |||||||||||||||||
ZAJĘCIA PRAKTYCZNE |
|
|
| ||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
PRAKTYKI ZAWODOWE |
|
|
| ||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
|
|
| |||||||||||||||||
LITERATURA PODSTAWOWA (3-5 pozycji) | 1. „Analiza Matematyczna w Zadaniach”, Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 | ||||||||||||||||||
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA (3-5 pozycji) | 1. „Podstawy fizyki”, David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Wydawnictwo Naukowe PWN, 2005/2006 | ||||||||||||||||||
WARUNKI UZYSKANIA ZALICZENIA ZAJĘĆ (ZGODNIE Z REGULAMINEM PRZEDMIOTU/JEDNOSTKI) | |||||||||||||||||||
Sposób zaliczenia zajęć | Test końcowy | ||||||||||||||||||
Zasady zaliczania nieobecności | Wszystkie nieobecności muszą być usprawiedliwione a zajęcia odrobione | ||||||||||||||||||
Możliwości i formy wyrównywania zaległości | W terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia | ||||||||||||||||||
Zasady dopuszczenia do egzaminu/zaliczenia | Obecność na wszystkich zajęciach | ||||||||||||||||||
KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH ZALICZENIEM (opisowe, procentowe, punktowe, inne….) | |||||||||||||||||||
………………60% punktów możliwych do zdobycia…………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… | |||||||||||||||||||
KRYTERIA OCENY OSIĄGNIĘTYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Z ZAJĘĆ ZAKOŃCZONYCH EGZAMINEM (opisowe, procentowe, punktowe, inne….) | |||||||||||||||||||
na ocenę 3 | na ocenę 3,5 | na ocenę 4 | na ocenę 4,5 | na ocenę 5 | |||||||||||||||
|
|
|
|
| |||||||||||||||
Data opracowania sylabusa: 15.09.2024 | Sylabus opracował(a): dr hab. Maria Karpińska |