Projekt „START – poprawa dostępności Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku” realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinasowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 3 Dostępność i usługi dla osób z niepełnosprawnościami, Działanie 03.01 Dostępność szkolnictwa wyższego (umowa o dofinansowanie nr FERS.03.01-IP.08-0014/24-00 z 27.09.2024 r.).
Partnerem w projekcie jest Podlaski Sejmik Osób z Niepełnosprawnościami.
Całkowita wartość projektu: 2 053 228,80 zł,
Dofinansowanie: 1 991 631,80 zł, z czego 1 694 324,41 zł pochodzi ze środków europejskich.
Okres realizacji projektu: 01.10.2024 - 31.03.2027
Głównym celem projektu jest poprawa dostępności Uczelni dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami poprzez realizację kompleksowego programu działań obejmującego następujące obszary funkcjonowania uczelni:
struktura organizacyjna;
dostępność architektoniczna;
dostępność informacyjno-komunikacyjna;
dostępność cyfrowa;
technologie;
procedury;
usługi wspierające edukację;
działania podnoszące świadomość niepełnosprawności.
Za realizację poszczególnych ZADAŃ odpowiadać będą między innymi funkcjonujący na Uczelni od 2019 roku koordynator i podkoordynatorzy dostępności, a także Pełnomocniczka Rektora ds. Osób ze Szczególnymi Potrzebami.
Głównym rezultatem projektu będzie wzrost dostępności Uczelni dla osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami, poprzez wdrożenie odpowiednich rozwiązań (zadania 1-7) oraz nabycie przez pracowników Uczelni kwalifikacji i kompetencji w zakresie szkoleń świadomościowych i specjalistycznych (zadanie 8).
W sumie w projekcie wsparciem objętych zostanie 201 pracowników oraz pracowniczek uczelni – 115 osób z Kadry Dydaktycznej oraz 86 z Kadry Administracyjnej. 112 pracowników oraz pracowniczek stanowi Kadrę Kierowniczą uczelni.