Zadanie obejmuje:
- analizę funkcjonujących na uczelni procedur dotyczących dostępności, opracowanie i wdrożenie zmian w procedurach, w szczególności w zakresie:
- regulaminu organizacyjnego;
- regulaminu studiów;
- zarządzenia w sprawie zapewnienia dostępności w UMB;
- zarządzenia Rektora w zakresie regulacji dotyczących BHP i p.poż;
- regulacji wewnętrznych z zakresu zamówień publicznych, w zakresie uwzględnienia regulacji wynikających z ustawy o dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, w tym wprowadzenia wytycznych do tworzenia umów i opisów przedmiotu zamówienia dla zakupów stron internetowych, aplikacji mobilnych, systemów informatycznych.
- opracowanie, konsultacje, przyjęcie i wdrożenie wewnętrznych procedur obejmujących pracowników, doktorantów, studentów i słuchaczy, które określają sposób wdrożenia obowiązków i zadań wynikających z aktów prawnych dotyczących dostępności:
- procedury wsparcia edukacyjnego, w której znajdą się zasady ubiegania się o adaptacje procesu dydaktycznego i możliwości wsparcia edukacyjnego oferowanego przez UMB;
- procedury ewakuacji osób z niepełnosprawnościami i ze szczególnymi potrzebami, uwzględniające wytyczne co do ewakuacji osób np. z niepełnosprawnością wzroku, słuchu i ruchową;
- procedury adaptacji materiałów dydaktycznych zawierającej informację o zasadach adaptacji materiałów dydaktycznych i dostępnych formach przetwarzania treści.