Zadanie obejmuje:
- utworzenie infrastruktury niezbędnej do zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej siedziby jednostki ds. dostępności
Na potrzeby uzyskania dostępności informacyjno-komunikacyjnej siedziby jednostki ds. dostępności zakupione zostaną:
- telefon stacjonarny oraz smartfon ułatwiające komunikację z pracownikami jednostki ds. dostępności, poprzez kontakt telefoniczny, SMS, MMS, połączenie video, komunikację poprzez komunikatory internetowe,
- kamera internetowa umożliwiająca komunikację z jednostką z wykorzystaniem komputera, w tym połączenia VIDEO, komunikatory internetowe,
- słuchawki ułatwiające komunikację z wykorzystaniem smartfona, np. połączenia VIDEO, komunikatory internetowe.
- zapewnienie pełnej dostępności informacji przygotowywanych i publikowanych przez jednostkę ds. dostępności
- Przygotowanie informacji o jednostce ds. dostępności, uregulowaniach wewnętrznych Uczelni na temat dostępności, wskazówkach dla osób z niepełnosprawnościami lub szczególnymi potrzebami, terminów spotkań z konsultantem edukacyjnym.
Informacje udostępnione będą w formie:
- elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywany maszynowo,
- nagrania filmu, zawierającego napisy i treści w polskim języku migowym,
- informacji w tekście łatwym do czytania.
- Zakup licencji programu umożliwiającego tworzenie, edycję i publikację plików w formacie pdf. Dzięki możliwości edycji, dodawania opisów alternatywnych dla grafiki oraz sprawdzania zgodności z normami dostępności umożliwia tworzenie dokumentów w pełni dostępnych.
- Zakup Skanera OCR - urządzenia umożliwiającego cyfryzację dowolnych dokumentów, nawet pisanych odręcznie.
- zapewnienie możliwości komunikacji z przedstawicielami/-kami jednostki ds. dostępności w formie dostępnej
Komunikacja zostanie zapewniona poprzez zakup dodatkowych elementów wspierających komunikację:
- głośnik z mikrofonem,
- przenośna pętla indukcyjna,
- lupa elektroniczna,
- klawiatura z powiększonymi i wysokokontrastowymi klawiszami, myszka komputerowa;
- abonament aplikacji internetowego tłumacza on-line języka migowego.
- przygotowanie i opublikowanie na stronie głównej UMB informacji o dostępności informacyjno-komunikacyjnej wszystkich 20 obiektów uczelni w których prowadzona jest działalność dydaktyczna lub bezpośrednia obsługa studentów bądź doktorantów.