Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zadanie 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna.
  • Ostatnia zmiana 08.10.2024 przez Dział Projektów Pomocowych

    Zadanie 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna

     

    Zadanie obejmuje:

     

    1. utworzenie infrastruktury niezbędnej do zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej siedziby jednostki ds. dostępności

     

    Na potrzeby uzyskania dostępności informacyjno-komunikacyjnej siedziby jednostki ds. dostępności zakupione zostaną:

    • telefon stacjonarny oraz smartfon ułatwiające komunikację z pracownikami jednostki ds. dostępności, poprzez kontakt telefoniczny, SMS, MMS, połączenie video, komunikację poprzez komunikatory internetowe,
    • kamera internetowa umożliwiająca komunikację z jednostką z wykorzystaniem komputera, w tym połączenia VIDEO, komunikatory internetowe,
    • słuchawki ułatwiające komunikację z wykorzystaniem smartfona, np. połączenia VIDEO, komunikatory internetowe.

     

    1. zapewnienie pełnej dostępności informacji przygotowywanych i publikowanych przez jednostkę ds. dostępności

     

    • Przygotowanie informacji o jednostce ds. dostępności, uregulowaniach wewnętrznych Uczelni na temat dostępności, wskazówkach dla osób z niepełnosprawnościami lub szczególnymi potrzebami, terminów spotkań z konsultantem edukacyjnym.

    Informacje udostępnione będą w formie:

      • elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywany maszynowo,
      • nagrania filmu, zawierającego napisy i treści w polskim języku migowym,
      • informacji w tekście łatwym do czytania.

     

    • Zakup licencji programu umożliwiającego tworzenie, edycję i publikację plików w formacie pdf. Dzięki możliwości edycji, dodawania opisów alternatywnych dla grafiki oraz sprawdzania zgodności z normami dostępności umożliwia tworzenie dokumentów w pełni dostępnych.

     

    • Zakup Skanera OCR - urządzenia umożliwiającego cyfryzację dowolnych dokumentów, nawet pisanych odręcznie.

     

    1. zapewnienie możliwości komunikacji z przedstawicielami/-kami jednostki ds. dostępności w formie dostępnej

     

    Komunikacja zostanie zapewniona poprzez zakup dodatkowych elementów wspierających komunikację:

    • głośnik z mikrofonem,
    • przenośna pętla indukcyjna,
    • lupa elektroniczna,
    • klawiatura z powiększonymi i wysokokontrastowymi klawiszami, myszka komputerowa;
    • abonament aplikacji internetowego tłumacza on-line języka migowego.

     

    1. przygotowanie i opublikowanie na stronie głównej UMB informacji o dostępności informacyjno-komunikacyjnej wszystkich 20 obiektów uczelni w których prowadzona jest działalność dydaktyczna lub bezpośrednia obsługa studentów bądź doktorantów.