Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Zadanie 5. Technologie.
  • Ostatnia zmiana 08.10.2024 przez Dział Projektów Pomocowych

    Zadanie 5. Technologie

     

    W ramach zadania zaplanowano:

     

    1. zakup usługi wykonania technologicznej mapy zasięgu i dostępności sieci wifi w części kampusu UMB

     

    Wykonanie mapy technologicznej pozwoli na optymalizację zasięgu sieci WIFI, pozwalając zidentyfikować obszary ze słabym lub całkowitym brakiem zasięgu sieci na terenie Kampusu. Jest narzędziem umożliwiającym zarządzanie przepustowością, diagnozę problemów, zarządzanie infrastrukturą sieciową, umożliwiając optymalizację działania sieci oraz poprawę jakości usług.

     

    1. zakup systemu nagłośnienia do hali sportowej UMB

     

    Brak odpowiedniego nagłośnienia sprawia, że komunikaty, instrukcje i ogłoszenia są trudne do usłyszenia i zrozumienia dla osób z niepełnosprawnościami słuchu. Osoby te mogą nie być w stanie w pełni uczestniczyć w zajęciach, co prowadzi do ich wykluczenia z aktywności sportowych, rekreacyjnych, edukacyjnych. Zakup systemu nagłośnienia znacząco wpłynie na podniesienie dostępności hali sportowej UMB.

     

    1. modernizację dostępnego stanowiska komputerowego w czytelni Biblioteki UMB

     

    Modernizacja zakłada zakup:

    • licencji dla oprogramowania powiększającego i syntezatora mowy,
    • pętli indukcyjnej stanowiskowej,
    • komputera stacjonarnego,
    • myszki specjalistycznej przeznaczonej dla osób z niepełnosprawnościami,
    • słuchawek.

     

    1. zakup specjalistycznego wyposażenia do Biura Promocji i Rekrutacji

     

    Zakup wyposażenia do Biura Promocji i Rekrutacji, z którego mogą skorzystać osoby z niepełnosprawnościami:

    • klawiatura,
    • myszka komputerowa,
    • lupa elektroniczna.

     

    Wyposażenie umożliwi zapoznanie się i wypełnienie wymaganej dokumentacji.

     

    1. zakup licencji programów informatycznych

     

    W ramach działania zaplanowano zakup licencji do oprogramowania umożliwiającego tworzenie napisów na potrzeby Biura Promocji i Rekrutacji oraz zakup licencji Adobe Acrobat dla jednostek uczelnianych w celu tworzenia dokumentów dostępnych: Rektoratu, Dziekanatów, Biura Promocji i Rekrutacji, Biblioteki, Działu Organizacji i Kontroli, Działu Projektów Pomocowych, Jednostki ds. dostępności.

     

    1. zakup piktogramów i tabliczek informacyjnych

     

    Zakup piktogramów do oznaczenia pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia wspomagające osoby z niepełnosprawnościami oraz tabliczek informacyjnych z pismem Braille'a do umieszczenia przy jednostce ds. dostępności.

     

    1. zakup wyposażenia wypożyczalni sprzętu przy jednostce ds. dostępności

     

    W ramach projektu zaplanowano utworzenie jednostki ds. dostępności oraz uruchomienie w niej wypożyczalni sprzętu dla osób z niepełnosprawnościami. Wyposażenie wypożyczalni zakupione w ramach projektu obejmować będzie m.in.:

    • przenośną pętlę indukcyjną,
    • stanowiskową pętlę indukcyjną,
    • lupy elektroniczną,
    • klawiatury z powiększonymi i wysokokontrastowymi klawiszami,
    • myszy komputerowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością,
    • kule pachowe,
    • kule łokciowe,
    • wózek składany,
    • szyny teleskopowe,
    • rampy wjazdowe,
    • pętlę indukcyjną z przeznaczeniem do sal dydaktycznych.