Realizacja zadania zakłada:
- opracowanie i ewaluację kompleksowego programu wsparcia osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami, obejmujące:
- przeprowadzeni diagnozy potrzeb studentów i doktorantów;
- opracowanie raportu barier, potrzeb, rekomendacji zmian;
- udział przedstawicieli władz dziekańskich do pełnienia funkcji wydziałowych doradców edukacyjnych uczestniczących w opracowaniu programu przy współpracy Pełnomocniczki Rektora ds. osób ze szczególnymi potrzebami i Doradczynią ds. dostępności
- opracowanie planu działań i wydatków związanych ze wsparciem edukacyjnym osób z niepełnosprawnościami, obejmującego ogół działań w uczelni, finansowanych zarówno w ramach projektu jak i innych źródeł:
- wypracowanie wzoru dokumentu konsolidującego poszczególne źródła finansowania wraz ze wskazaniem planowanych działań do realizacji w danym roku kalendarzowym;
- identyfikację dostępnych źródeł finansowania potrzeb osób z niepełnosprawnościami;
- opracowanie systemu współpracy jednostek realizujących działania w ramach poszczególnych źródeł finansowania
- opracowanie i opublikowanie na stronie internetowej jednostki ds. dostępności katalogu usług zapewnianych przez uczelnię, wspierających edukację osób z niepełnosprawnościami:
- usług dostępnych w sposób ciągły;
- usług, które mogą być uruchomione w zależności od potrzeb.
Katalog usług będzie zawierał informacje dotyczące dostępu do poszczególnych usług studentom/tkom i doktorantom/tkom, które są niezbędne do udziału w procesie kształcenia, co najmniej do czasu zakończenia przez nich realizacji toku studiów. Udostępniony zostanie zindywidualizowany formularz - narzędzie do zgłaszania pojawiających się problemów i potrzeb studentów/tek i doktorantów/tek, dostępny w formie elektronicznej na stronie jednostki ds. dostępności oraz w Biurze ww. jednostki.
- realizację przystosowanych zajęć z wychowania fizycznego
Wsparciem objęci zostaną studenci/tki ze szczególnymi potrzebami, zaczynając od roku akademickiego 2025/2026.
Działanie zakłada zakup wyposażenia do Studium Wychowania Fizycznego i Sportu zapewniającego aktywny udział osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnościami w zajęciach wychowania fizycznego (zapewnienie dostępności zajęć sportowych).