Uniwersytet Medyczny w Białymstoku. Akademia małych odkrywców wystartowała .
  • Ostatnia zmiana 31.05.2017 przez Medyk Białostocki

    Akademia małych odkrywców wystartowała

    Świat to wielka tajemnica, która bawi i zachwyca, przypomina czasem nam zamek pełen drzwi i bram - to pierwsza zwrotka hymnu Akademii Młodego Naukowca UMB.

    Choć to najmłodsi studenci na Uniwersytecie Medycznym w Białymstoku, to swoją inaugurację roku akademickiego (odbyła się 7 marca) mieli równie okazałą, jak ci prawdziwi. Wszystko odbyło się w okazałej Auli Magna Pałacu Branickich, były przemówienia oficjeli (krótkie), było wręczenie indeksów oraz mianowanie na studenta. Co prawda nie rektorskim berłem, a wielkim ołówkiem (to zadanie dziekana WNoZ prof. Sławomira Terlikowskiego), jednak mali studenci byli bardzo przejęci.

    Akademia Młodego Naukowca to rozwinięcie wcześniejszego projektu edukacyjnego realizowanego na Wydziale Nauk o Zdrowiu pod nazwą Uniwersytet Zdrowego Przedszkolaka. Tym razem w kilku grupach udział w zajęciach bierze ok. 70 dzieciaków, pojawiły się też nowe moduły nauczania - m.in. dotyczące wolontariatu.

    - Zajęcia prowadzą nauczyciele akademiccy, którzy na co dzień uczą studentów, albo też dodatkowo pracują w szpitalach. Na początku były obawy, ale prawda jest taka, że jak ktoś będzie umiał odpowiedzieć na wszystkie ciekawskie pytania przedszkolaka, to z dorosłymi studentami też sobie poradzi - mówi dr Andrzej Guzowski, koordynator Akademii.

    Jak dodaje, dzieci podczas zajęć nauczą się profilaktyki zdrowotnej, dbania o własną higienę, ale też tego, by promować właściwe zachowania wśród swoich rówieśników i swoich bliskich.

    Każde z zajęć to jeden temat przewodni. Na początku maluchy poznają historię medycyny, potem odkrywają tajemnicę narodzin człowieka, uczą się robić zastrzyki, reanimować osoby w potrzebie, dowiadują się, co to jest wartościowe jedzenie, jak ważny jest ruch, albo dlaczego warto wierzyć w siebie.

    - Wszystkie zajęcia mają formę interaktywną. Zastrzyki na fantomach, ale pod opieką dorosłych, dzieci robią prawdziwymi strzykawkami, a zęby uczą się myć najpierw przy użyciu ogromnej szczoteczki do zębów i modelu szczęki, by pod koniec zajęć robić to prawidłowo, ale już samodzielnie - dodaje dr Guzowski.

    bdc

    Projekt Akademii Młodego Naukowca UMB realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach resortowego programu Uniwersytet Młodego Odkrywcy.

     

  • 70 LAT UMB            Logotyp Młody Medyk.